Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av stikkelsbær
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro de kanskje bruker en hel haug med hårspray og tuperer håret en del, men det er i grunnen et lite mysterium for meg det der altså :ler:

Skrevet

Tar sikkert volum-mousse i det og føner. Pluss at de sprayer en del Elnett mens de står opp-ned? Det tuperes sikkert også. Men jeg aner ikke. :P

Skrevet

Skjønte heller ikke beskrivelsen. Volum og slengt lugg som står opp? :klø:

Skrevet
:overrasket: Det der er jo ikke bertehår, det er bare damer i 40-årene som ikke har kommet seg ut av 80-tallet som har slik.

:ler:

Skrevet

*flashback* :overrasket:

Skrevet

Masse skum, tuper, dra strikken godt ut og dra den inn igjen. Ehh.. Ja. Tuper luggen og legg den over. Er den kort bruk hårnål. Spray!

Gjest Kristin_
Skrevet

Saltvannsspray har jeg skjønt en sikker vinner for å få skikkelig "bertehår" så får du bare tupere, bruke masse hårspray oppå det igjen. Om dette er til en temafest e.l. du skal ha det til er det kanskje ikke vits å bruke masse penger på hårprodukter du ikke vil bruke igjen, du får se det litt an :)

Skrevet

http://www.evolutionofsound.org/images/80s-big-hair.jpg

Det er da IKKE sånn hun mener tenker jeg ;) er vel ikke mange som går sånn heldigvis :ler:

Bruk volumskum når det er vått, føn opp-ned.

Kjøp en vokshårspray eller en volumspray, pass på at du får sprayet i røttene, og ikke så mye ellers.

Bruk enten hendene eller en børste og tupper forsiktig i røttene, etterfølg med spray.

"Sleng" panneluggen/håret fremme tilfeldig bakover til den ene siden, fest evnt litt av luggen med et tynt lite spenne.

I endene kan du feks bruke litt pomade eller lignende så det ikke ser tørt og pistrete ut, men blir mer samlet.

Les gjennom for eksempel denne tråden;

http://www.mote.no/showthread.php?t=3118

Lykke til :)

Skrevet (endret)

.

Endret av stikkelsbær
Skrevet
Ja det var mer noe sånt jeg tenkte. Vil tippe at mange av medlemmene på mote.no har sånt hår jeg mener.

Prøvde å finne bilde, var ikke så enkelt, dette var det beste jeg fant:

http://hairstyles.free-beauty-tips.glam.com/long6.shtml

Bare litt mer moderne. Masse volum, schwung på luggen. Litt sånn Løvenes konge-sveis (leste den beskrivelsen et annet sted, syns den var litt treffende).

Takk for tips i alle fall! Skal gå bra dette her!

Dette er jo sånn fjortisene i klassen til jentungen min går ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av stikkelsbær
Skrevet

Ikke le, men det er sånt hår jeg har, bare litt kortere da.. Jeg er 18, så jeg har kanskje lov til å se sånn ut??

Uansett: Jeg pleier først å gre det i sideskill, og så ha skum i mens det ennå er vått, og føne håret med hodet ned og så spraye det.. Men jeg ser sånn ut da, bare med litt mer volum. Har aldri tenkt på det som bertehår.. Hos oss går bertene med høy hestehale og akkurat samme bukse og rosa utringet topp, og er supertynne og overlegne..

Gjest Yoghurt
Skrevet

*detter av stolen*

ah vet akkurat hvordan du mener, samtlige berter har jo den sveisen :ler::ler::ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...