Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2003 #1 Skrevet 14. februar 2003 Hva trenger man egentlig av stelleting for å bade og skifte bleier på babyen?
Kosejente Skrevet 14. februar 2003 #2 Skrevet 14. februar 2003 Stellebord Badehåndkle (de med hette er veldig greie)/myke kluter Mild babysåpe/evt Lactacyd (trenger ikke dette helt fra begynnelsen) Våtservietter (omdiskutert..men jeg har kun brukt dette på mine 2) Sinksalve (ved sår stump) Husker jeg kjøpte alt jeg kom over av babyremedier da jeg ventet min første...men jeg brukte ikke halvparten... :-? Å bade og stelle en nyfødt baby er unikt....
Ann Forup Skrevet 14. februar 2003 #3 Skrevet 14. februar 2003 ja jeg har jo lige fået kontte og jeg det jeg har er stellebord d.v.s jeg havede et bord som passede ude på wc'et og så købet jeg en skumgummi greje til at skifte på ved ikke hvad man kalder det på norsk :D så købet jeg nogle nye bløde håndkælder ikke med hætte ville ikke betale skjorten fordi der var en extra trekant syet på som hætte da jeg ikke bruger det så jeg købet bade håndklæder som kan snurres godt rundt knotten, så har jeg q tips babyolie, sebamed skumbad for baby dufter helt vidunderligt, ægte natur svamp til at vaske stumpen og kroppen med har to selvfølgelig har mærket dem med blå og rød bånd så man kan se hvilken som er til stump og hoved så har jeg våd servietter med alovera lidt sinz salve fik på hospitalet og det har jeg endnu får så fine prøver og så købte jeg servietter fra libero de samme som de har på hospitalet jeg synes de er dumme så dem køber jeg ikke igen... ja det var så det hele jeg havede trænger ikke så mye i begyndelsen...
Trebarnsmor Skrevet 14. februar 2003 #4 Skrevet 14. februar 2003 Jeg brukte våtservietter med begge mine.Faktisk brukte jeg aldri såpe,vann og vaskeklut. Selvfølgelig hvis de hadde diarè og sånn. Men dette hadde jeg i stellebordet mitt: Våtservietter Krem mot sår bak. Pudder som brukes etter bad. Baby olje.(putter noen dråper i badet for å unngå flass) Baby lotion Vaskeklut til bad eller til ansikt Håndkle Bomulls pinner til tørking av øret.(ikke helt inni selvfølgelig) Baby shampo til de større barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå