Gå til innhold

Jeg har 100 g 100% sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden skal jeg bruke den til? Den lukter så intenst godt at jeg bare har lyst til å spise det, men det funker nok heller dårlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg alt over 80% er rimelig uspiselig som kos (selv om det lukter godt), men det er derimot perfekt for kaker og desserter hvor du pga sukkeret i oppskriften maskerer den bitre smaken. Og det høye kakaoinnholder gir en fyldigere sjokoladesmak enn "vanlig" sjokolade.

Skrevet

Derfor syns jeg du skal lage Arkanas brownies, eller en sjokolademousse...

Skrevet
Derfor syns jeg du skal lage Arkanas brownies, eller en sjokolademousse...

:Nikke:;):sikle:

• 10 måneder senere...
Skrevet

Åh! *bump*

Hvor kjøpte du det?

Skrevet

Oi, denne hadde jeg glemt. Jeg brukte det i brownies, men det ble ikke helt vellykket. Så jeg lagde heller skikkelig mørk kakao med både kakaopulver og denne her. Det ble veldig godt.

Jeg fikk den i julegave i fjor, og den ble kjøpt på Hotel Chocolat som ligger i London om jeg ikke tar helt feil. Ser ut som det ikke er noe problem å bestille via nett heller.

Skrevet

Det er denne her jeg fikk. Nå står det ikke hvor mye som er i den pakken der, men jeg regner med at det er mindre enn 100 gram.

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe 99% sjokolade fra Lindt når jeg er i Tyskland. Det er veldig tynne sjokoladeplater. Jeg elsker å spise den slik som den er. En rute eller to til en god kopp kaffe.

Skrevet

gud nå fikk jeg lyst på sjokolade

Gjest nextlife
Skrevet

Hadde jeg eid denne sjokoladen ville jeg nok slått til med sjokoladefondant. Mmmmmm :jepp:

Skrevet

ikke mindre en syv brukere er her inne og sikler nå :ler: (inkl meg selv ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...