Sniglå Skrevet 12. januar 2007 #1 Del Skrevet 12. januar 2007 Er det noen skarpe luringer her som kan forklare meg den? Hvem er Andreas, hvor kommer han fra, hvor er han, hvorfor er han der, hvor ender han opp egentlig? Burde være lett å svare på om filmen hadde vært "normal", men hehe, vet ikke jeg hvor "normal" denne var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 13. januar 2007 #2 Del Skrevet 13. januar 2007 Har ingen aning Men likte filmen til tross for det...dog har jeg litt noia for tog/t-banen når den kommer kjørende etter denne filmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 13. januar 2007 Tydeligvis ikke bare her i stuen vi ble litt forvirra. Men er enig i det du sier, selv om den var helt merkelig og absurd, så blunka jeg nesten ikke fordi det var så fengende. Merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2007 #4 Del Skrevet 14. januar 2007 Poenget er vel at man ikke vet hvor han kommer fra. Jeg synes det er en fantastisk film. Jeg husker spesielt godt togscenen. Til å begynne med var det fristende å ikke se, etter hvert måtte man nærmest le... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. januar 2007 #5 Del Skrevet 14. januar 2007 Eg syns filmen var heilt merkeleg. Eg har vel fått det for meg at Andreas døde, eg. Men er neimen ikkje sikker på om det var opp eller ned han for då han døde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 14. januar 2007 #6 Del Skrevet 14. januar 2007 Kan ikke forklare, men ville bare si at filmen gjorde meg veldig forvirra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jadda! Skrevet 14. januar 2007 #7 Del Skrevet 14. januar 2007 Har hørt en teori om at Andreas er død og ankommer helvete=den merkelige byen. Jo mer han forsøker å unnslippe sin skjebne, desto verre får han det.. Tror forøvrig også at filmen retter et lite ballespark mot kjøp og kast-samfunnet, der enkelte slavisk følger trendene og hele tiden etterstreber det perfekte. Veldig spesiell film, men likte den godt:) Minus det klinende paret på t-banen kanskje, det var bare ille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 14. januar 2007 #8 Del Skrevet 14. januar 2007 Har sett den, og jeg pleier å like slike litt "merkelige" og "tenk-litt-sjøl" filer - men denne fenget ikke meg nevneverdig. Når det gjelder tolkninger, så tror jeg også at den retter et kritisk blikk mot samfunnet. Hvis man ikke følger strømmen og jatter med, men prøver å gå sine egne veier, så blir man skjøvet uti kulden...Litt slik tenkte jeg det - men som sagt av flere; filmen er en smule forvirrende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 14. januar 2007 #9 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg ser den også som en kritisk kommentar til dagens overfladiske samfunn. Men jeg lurte noe inmari på hvem / hva / hvor, og spurte en av de som var med (en av de to vaktene som kjører Andreas rundt i bil). Han smilte bare lurt og ville ikke si noe. Jeg likte den veldig godt, selv om det var en del ganske ekle ting, som det klinende paret. Fullt fortjent at den har fått en god del internasjonale priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2007 #10 Del Skrevet 14. januar 2007 Likte den. Jeg antok også at han døde, uten at jeg helt har klart å overbevise meg selv om at jeg har funnet frem til den rette tolkningen Liker slike løse tråder som åpner for flere fortolkninger, som gir en noe å grunne over. Jeg oppfattet også som andre her har nevnt at filmen rettet et kritisk blikk mot dagens overfladiske samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå