Gå til innhold

katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en katt.., da jeg fikk henne var hun en innekatt. Etter å ha blitt litt tøffere fikk vi henne til å gå ut.., noe hun trives maks med... Det dumme er at jeg hadde kjøpt leil i andre etasje da jeg fikk hun og trodde det skulle vært en utgang ut til friluft.., noe det ikke ble. Da endte jeg jo opp med en problem.., min UTEkatt. Nå vil hun jo bare ut og når jeg slipper henne ut på verandaen, hopper hun over til naboen.., noe som sikkert ikke blir så pop.

Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Gå ned trappene med henne og slipp henne ut?

Skrevet

Ja.., har tenkt på der., men så er hun ute tjue min av gangen og hva når hun vil inn?? (Er ikke kritisk nå)

Skrevet

Jeg har sett mange originale måter å få katter i blokk ut på. For eksempel katten som bodde i øverste etasje (4. etasje) i en blokk, som hadde en plankebit fra verandakanten opp til taket, og vandret rundt der. På taket altså. Den er kanskje litt drøy, og du har to realistiske valgmuligheter slik jeg ser det:

1. Lag en stige fra verandaen din ned til bakken som katten kan balansere på. (Har sett dette også, men da ikke fra 4. etasje. ;)

3. Følg katten ut og inn via trappene. Det er nok det enkleste, selv om det er litt slitsomt med såkalte ut-og-inn-katter. Men alt blir en vanesak, både for deg og katten. :)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg bor i 5. etasje uten heis og fikk for halvannet år siden en innekatt som fort ble utekatt. Vi går ned trappene med han når han vil ut, og går ned igjen og henter han, selvsagt ikke hver halvtime (SÅ ofte gidder vi ikke å gå opp og ned 5 etasjer), men vi lar han være uten noen timer i slengen. For å sikre oss at han kommer når vi først går ned, har vi lært han til å komme når vi plystrer. Funker utmerket :)

Skrevet

Jeg har også vurdert en planke ut av verandaen. Men litt skeptisk på hva naboene vil syns...! Men lurer på å ta ut planken når hun er ute og ta den inn når hun er inne.

Men sånn spray som får katten til å ikke gå på ett området.., funker dette? Med tanke på at hun går over til naboene

Skrevet

takk for svar.., skal ta følge henne ned trappen nå og se hvordan det går..., kryss fingrene for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...