Snuppelure Skrevet 14. februar 2003 #22 Skrevet 14. februar 2003 Vanligvis er jeg mot flaggbrenning uansett nasjonalitet. Men etter hva USA driver med nå for tiden....... Finn et falgg til å tenn på det også! Jeg trodde virkelig vi i vesten mente at krig er lov som forsvar. Dette er et rent angrep. Bombe i vei, og utarm et allerede fattig og utarmed ørken land..... Hva er det de tenker med da? De klarte ikke å ta Saddam sist gang, de klarte ikke å ta Osama i fjor, og de klare neppe å ta Saddam denne gangen heller. Dette er FEIL FEIL og atter FEIL. En flagg brenning er peanøtter i forhold til dette. Flott at noen tørr å si hva de mener offentlig i dette landet hvor politikere bare dilter rundt, og sier ja takk begge deler.
brum Skrevet 14. februar 2003 #23 Skrevet 14. februar 2003 Jeg liker humoren til OJ men å brenne et annets land flagg er en alvorlig sak.
Eowyn Skrevet 14. februar 2003 #24 Skrevet 14. februar 2003 I de første episodene var det flere ganger jeg fikk hakeslepp pga ganske vanvittige kommentarer, men nå har jeg skjønt det at det meste de gjør og sier er ironi. Var å gå litt for langt å brenne flagg for det er ulovlig ifølge loven. Men eller så tar jeg kommentarene og innslagene deres med en god porsjon humor. Syns de er dødsmorsomme
Gjest Starya Skrevet 14. februar 2003 #25 Skrevet 14. februar 2003 Jeg skjønte med en gang hva de hadde planlagt, og min første reaksjon var :o deretter og så ..... Men jeg regna med at det kom til å bli bråk av det.. Tro om amerikanerne kan trøstes med at det i det minste var et billig-flagg..? (kvaliteten var synlig dårlig...)
Iset Skrevet 15. februar 2003 #26 Skrevet 15. februar 2003 herregud. alt det folk gidder å bruke energien sin på. det er jo dette OJ vil, at det skal bli fete diskusjoner av det! han er vel ikke så tjukk i huet at han tror det IKKE kommer til å bli diskusjoner av det?? nei la ham holde på, denne utgaven av torsdagsklubben var faktisk en av de morsomste jeg har sett. særlig det med asyl-mottaket. nei finn andre ting å kjefte på!
Gjest Hilde Skrevet 15. februar 2003 #27 Skrevet 15. februar 2003 Jeg ble rett og slett kvalm av å se avslutningen på Torsdagsklubben og bestemte meg regelrett for at dette skal være det siste programmet til OJ, Gjertsen & Co. jeg har sett. For det første så er Thomas Gjertsen ikke morsom i det hele tatt - hva er det som er så bra med ham ? At han "driter" ut andre mennesker ? Jeg kan ikke fatte og begripe at folk betaler for å se hans såkalte "standup-show" ... på meg virker han som et barn som desperat prøver å gjøre seg morsom. Silje Stang har jeg aldri helt hatt sansen for - og ihvertfall ikke etter hennes utsagn etter avgjørelsen om P4`s framtid. OJ tilhører som som andre her har sagt den røde venstresiden i norsk politikk - sikkert nærmere kommunismen enn sosialismen - men for meg har det ikke spilt noen rolle - jeg har hatt sansen for ham - har ledd meg halvt ihjel av ham siden 1994 da han var intervjuer i en gedigen pels under Lillehammer-OL. Men når folk viser en så liten vilje til forståelse for hva det amerikanske folk har vært gjennom og hvilken fare resten av Vesten står overfor - ja, da vil jeg be dere lese dette stykket skrevet av en som har innsikt og forståelse for hva som faktisk har skjedd og hva som er i fare for å skje: http://www.human.no/fritanke/2001/06/kronikk.html
Thea Skrevet 15. februar 2003 #28 Skrevet 15. februar 2003 Ironi eller ikke, dette stuntet var rett og slett for teit og lavmål til Torsdagsklubben å være Jeg skjønner godt at amerikanerne reagerte og vi nordmenn er såpass pripne at vi hadde reagert sjøl om situasjonen hadde vært omvendt. Så det så :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2003 #29 Skrevet 15. februar 2003 så mye elendighet som det er i verden i dag, så synes jeg ikke at dette var så forferdelig at jeg bruker mer energi på det enn dette innlegget. *ravna*
Iset Skrevet 15. februar 2003 #30 Skrevet 15. februar 2003 Hilde: den teksten var faktisk ganske bra! har printet den ut! takk for linken:) klem Iset
Gjest Hilde Skrevet 15. februar 2003 #31 Skrevet 15. februar 2003 Kjekt at du likte linken, Iset - jeg synes folk bør lese den og tenke litt gjennom ting før man bare følgen popularitets-strømmen. Ser forresten at vi er nesten-naboer - sokner til samme kirke, ihvertfall
Gjest betrakteren Skrevet 16. februar 2003 #33 Skrevet 16. februar 2003 Litt rart at mennesker i år totusenogtre skal ha følelser for noe så irrasjonelt som et flagg. Er det rart det er krig her i verden? W
*Gwen* Skrevet 16. februar 2003 #34 Skrevet 16. februar 2003 Vi brenner ikke flagg, gjør vi vel. Nei.
Gjest Lailas Skrevet 17. februar 2003 #35 Skrevet 17. februar 2003 -Jeg ligger og vrir meg på sofaen når jeg ser Torsdagsklubben.........av latter!!!!! -og særlig Oj!!!! Han er ironiens mester - er det virkelig noen som tar det alvorlig, det som han utgyder???? Ps.- og det med flagget var jo en genialt "uhell",da....hehe
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2003 #36 Skrevet 17. februar 2003 [ Men når folk viser en så liten vilje til forståelse for hva det amerikanske folk har vært gjennom og hvilken fare resten av Vesten står overfor - ja, da vil jeg be dere lese dette stykket skrevet av en som har innsikt og forståelse for hva som faktisk har skjedd og hva som er i fare for å skje før du beskylder andre for å ha liten forståelse for hva enkelte må gjennomgå.. hva med å ha litt sympati for irakere osv? det hadde gjort seg veldig hos deg.. du kunna kanskje nærmet deg noe som lignet på sympatisk..
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2003 #37 Skrevet 17. februar 2003 jeg pleier ikke å sette pris på humoren til OJ.. men dette falt i smak!
Melian Skrevet 17. februar 2003 #38 Skrevet 17. februar 2003 Ser ikke på torsdagsklubben; fulgte bare med på mandagsklubben. Liker veldig godt både ironi og satire, og likte både Giertsen og OJ før, men Torsdagsklubben minner bare om en rølpeklubb. Ut ifra det jeg har lest om saken, så synes jeg denne flaggbrenningen var lavmål. Hilde; du kommer nok ikke langt med dine saklige argumentasjoner i denne debatten heller; folk er mer opptatt av å være medstrømsmenere og at alle andre som mener noe annet enn meg og flertallet er Jeg synes artikkelen du linker til sier flere gode argumenter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå