mowgli Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Jeg skal på fest med 80-talls tema, tips til hva jeg kan dra på meg av klær, sko, smykker og sminke??
Wildy Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Maaaaaaasse hårspray og tupering, her snakker vi skikkelig le-vegg og høyt hår! Lys blå eye-liner, gjerne litt skimrende og hele veien rundt øyet, gjerne også blå marscara. Lys rosa leppestift, gjerne med litt skimmer og blåskjær ( den virkelige slageren fra 80-tallet var jo Charlies nr.20...så jo dødsyke ut hele gjengen med lyselilla, oljeskimrende lepper.....). Ikke glem rougen, en god klatt! Av klær er det jo endel som har kommet tilbake , om enn i litt moderert utgave. Skulderputer er et must! Og leggings under kjolegenser med bredt belte i midjen og pumps.
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Neon-farger, knallrosa og pastell. Gjerne store, rosa øreringer, smale neonfargede skinnbelter som snurper sammen hullete og altfor store (steinvaska) jeans som rulles opp nederst. Ball- eller Poco Locogensere. Store, dobbeltspente dressjakker med stulderputer. Tights med storskjorte eller stor genser utenpå. En stund skulle det også være strekkbukser.
Gjest Blanca Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Maaaaaaasse hårspray og tupering, her snakker vi skikkelig le-vegg og høyt hår! Lys blå eye-liner, gjerne litt skimrende og hele veien rundt øyet, gjerne også blå marscara. Lys rosa leppestift, gjerne med litt skimmer og blåskjær ( den virkelige slageren fra 80-tallet var jo Charlies nr.20...så jo dødsyke ut hele gjengen med lyselilla, oljeskimrende lepper.....). Ikke glem rougen, en god klatt! Av klær er det jo endel som har kommet tilbake , om enn i litt moderert utgave. Skulderputer er et must! Og leggings under kjolegenser med bredt belte i midjen og pumps. ← Ha ha, så gøy at det er flere som husker Charlie nr. 20 At de klarte å få en hel generasjon til å tro at den fargen var flatterende står det respekt av. Signerer ellers tipsene til Wildy; jeg er sikker på det finnes et bilde av meg selv et sted som passer til den beskrivelsen
Amanlis Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Jeans som er jekket godt opp i rumpa og som rekker et stykke opp på ankelen blir bra.
Wildy Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Ha ha, så gøy at det er flere som husker Charlie nr. 20 At de klarte å få en hel generasjon til å tro at den fargen var flatterende står det respekt av. Signerer ellers tipsene til Wildy; jeg er sikker på det finnes et bilde av meg selv et sted som passer til den beskrivelsen ← Glemte kreppet hår! Og ikke bare litt kreppet, men helkreppet OG tupert! Vakkert, ja..... Husker det var utsolgt for Charlies nr 20 en periode, det var lister på parfymeriet hvor man kunne reservere seg maks to stykker.At man kom seg gjennom 80-tallet med en smule selvrespekt igjen er jo et under....
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Ang hår så kan du også forsøke deg på en god gammel Grorudpalme! Gjerne med krepp! Du kan også ta en titt på Madonna fra Like a virgin-perioden eller Desperately seeking Susan; tyllsjal (f.eks i neonrosa) som hårbånd, svart blondebh med nettingsinglett over, bruke masse neonringer og/eller skinnstrimler som armbånd, strutteskjørt med tyll under, sjoorosa leggvarmere og basketsko. Fant en morsom side med diverse Fakta og sjekkliste om åttitallet Endret 12. januar 2007 av Embla s
Gjest Fjellsippa Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Maaaaaaasse hårspray og tupering, her snakker vi skikkelig le-vegg og høyt hår! Lys blå eye-liner, gjerne litt skimrende og hele veien rundt øyet, gjerne også blå marscara. Lys rosa leppestift, gjerne med litt skimmer og blåskjær ( den virkelige slageren fra 80-tallet var jo Charlies nr.20...så jo dødsyke ut hele gjengen med lyselilla, oljeskimrende lepper.....). Ikke glem rougen, en god klatt! Av klær er det jo endel som har kommet tilbake , om enn i litt moderert utgave. Skulderputer er et must! Og leggings under kjolegenser med bredt belte i midjen og pumps. ← Når det gjelder hår tror jeg nok du husker feil. Det var ikke moderne med tupering på 80 tallet. Det var på slutten av 60 tallet. På 80 tallet var det kruspermanent som var tingen.
Gjest Blanca Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Når det gjelder hår tror jeg nok du husker feil. Det var ikke moderne med tupering på 80 tallet. Det var på slutten av 60 tallet. På 80 tallet var det kruspermanent som var tingen. ← Jeg tuperte i allefall heftig på 80-tallet
Wildy Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hehe... 60-tallet husker jeg ikke så mye av siden jeg ikke var født da... Men tuperingen var nok heftig brukt på 80-tallet også, uheldigvis. Men for gutta var jo puddelsveis ala Joey Tempest hot, da........ Endret 12. januar 2007 av Wildy
ashera Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Jeans som er jekket godt opp i rumpa og som rekker et stykke opp på ankelen blir bra. ← Med smaaaalt pastellfarget skinnbelte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå