Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fra Estée Lauder, den er pistrete allerede. :overrasket: Snakk om møkkabørste. :sjenert: Noen som har en super foundationbørste å anbefale? Kunne gjerne tenke meg en ny med god kvalitet. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker body shop sin største børste! Ellers skal vel kabuki børstene fra ID(?) være veldig bra til foundation på føring.

Skrevet

Ikke pudderfoundation eller? I så fall har jeg ingen tips da jeg ikke bruker flytende foundation ;)

Skrevet

jeg har en fra lancome som er veldig god. gjelder å ta godt vare på de :)

Skrevet

MACs foundationbørste er god.

Skrevet
Finnes ikke denne i Norge?

Og i så fall, hva koster den?

Kan vel tenke meg at den ligger rundt 250-300 kr. Har ikke kjøpt en sminkebørste i den prisklassen før, så jeg har vel ikke peiling. :sjenert:

Skrevet

foundationbørste?? Er ikke foundation flytende...?

*grønn*

Skrevet
foundationbørste?? Er ikke foundation flytende...?

*grønn*

Kan være både flytende og kompakt. :)

*nesten like grønn*

Skrevet

Foundationbørste gjør at en mindre mengde foundation dekker et større område enn det å påføre samme mengde med fingrene ville ha gjort, for å si det sånn.

Skrevet
Kan være både flytende og kompakt. :)

*nesten like grønn*

akkurat ja............

Foundationbørste gjør at en mindre mengde foundation dekker et større område enn det å påføre samme mengde med fingrene ville ha gjort, for å si det sånn.

men åssen bruker du en børste på flytende...? Eller er den da i en slags pudderform...?

Skrevet

Børste går fint å bruke med flytende foundation - så lenge det er en foundationbørste, ikke en puddebørste. Her er MACs foundationbørste.

Skrevet
akkurat ja............

men åssen bruker du en børste på flytende...? Eller er den da i en slags pudderform...?

Man 'maler' det på som alt annet flytende man bruker børste på.

Miniatyrmaling, rosemaling, julepynt :ler:

Det gir et mye finere og nøyaktig resultat i forhold til detaljer og så slipper man at olje og smuss fra hender (såpesmuss hvis du er nyvasket) blander seg med hud og foundation.

Skrevet

Akkurat, du maler det på. :) Børsten min oppfører seg så rart, hva skal jeg gjøre? Har vasket den, og har til og med tatt på balsam, men nå er den jo heelt. :(

Skrevet

Hjelper det om jeg kjøper rens beregnet for sminkebørster, tro? :forvirret:

Skrevet

Børsterens er jo verd et forsøk.

Har selv brukt i.d sin men har gått over til mild shampoo (paraben paranoia), børstene blir like fine.

Foundation børster til flytende BØR jo rengjøres religiøst pga bakterienivået.

Har du sensitiv hud bør du også være svært påpasselig med hva du vasker de med - da børstene (og rengjøringsmetodene) er årsakene din en hel rekke hudproblemer kremer får skylden for.

eg - reagerer du på ordinære og/eller dyre ansiktskremer er det nok bankers at du reagerer på børsterens og div. shampoer også.

Babyshampo kan være lurt, ev. en mild rensekrem/shampo du vet du ikke reagerer på.

SKYLL GODT!!

Skrevet
Akkurat, du maler det på. :) Børsten min oppfører seg så rart, hva skal jeg gjøre? Har vasket den, og har til og med tatt på balsam, men nå er den jo heelt. :(

Jeg ble anbefalt å rense min børste med det jeg renser ansiktet med. Funker godt!

Skrevet
Jeg ble anbefalt å rense min børste med det jeg renser ansiktet med. Funker godt!

Jepp. Derfor bruker jeg Lactacyd til mine børster. Funker utmerket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...