Gå til innhold

Treningsmatte til pilates

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal kjøpe treningsmatte som jeg kan bruke til pilates, yoga, sit-ups etc. Har sett på flere forskjellige, og Nike har i 3, 5 og 8 mm tykkelse. Jeg har litt problemer med ryggen og kan derfor ikke ligge rett på gulvet, men har hørt at den ikke bør være for tykk heller. Hva bør jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal selv begynne å trene, og har undersøkt ang matter. jeg ble da frarådet 3 mm, fordi den er litt for tynn. det virker som om de fleste bruker 5 mm.

Skrevet

Og jeg bruker 1,4 cm som fungerer helt greit for meg, men har ikke vondt i ryggen.

Gjest Kristin_
Skrevet

Skal matten brukes til pilates ville jeg ikke gått under 5 mm. En del av øvelsene (bla. rulle som en ball) er grusomt for ryggen om man ikke har litt demping, snakker av smertefull erfaring. Jeg tror ikke å gå opp til 7 mm ville skade, det viktigste er at du ikke føler at du "drukner" i matten når du trener. Du sier heller ingenting om hvor mye du veier, jeg vil tro at med litt ekstra kroppsvekt er det fint med litt polstring under knær under enkelte uttøyingsøvelser, armhevninger osv.

Lykke til med treningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...