Cæsar Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Har en nydelig pusejente som er 8-9 mnd gammel. Har tenkt å sterilisere henne, men noen sier det er lurest at hun får et kull med unger først, noen sier det ikke er så nøye... Hva er sant, og hvorfor???
Gjest Eir Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Det er ingen grunn til at hun skal ha ett kull først. Det er mer enn nok av hjemløse katter fra før, så det beste er å sterilisere.
Gjest Grønn Frosk Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Det er bare en myte det med kattene burde få ett kull først. Har også hørt det, men etter å sjekket med dyrlegen fikk jeg beskjed om at det var helt unødvendig. Min katt ble sterilisert når hun var syv måneder, og det var en lettelse for både oss og ho. Ho var plaga med veldig kraftig løpetid, og visste ikke hvor ho skulle gjøre av seg en gang. Nå slipper ho å stresse mer med det
LilleMy28 Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Min jentepus var 9 mndr, veterinæren anbefalte mellom 6 mndr og ett år for når de er så unge kommer de seg fortere etter inngrepet.
Arwen Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Mine var 10 mnd og hadde ikke fått noe kull først.
Gjest Ballerina Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Dyrlegen vår sa at det var bra for pusen om hun fikk ett kull først, men at hun også burde steriliseres før hun var ett år... men hva dyrleger sier er vel som med andre - veldig variert
xia Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Sier faktisk en dyrlege at katten bør ha et kull først? Utrolig at en veterinær støtter opp om en gammel myte på den måten. Det er avvist at en hunnkatt bør ha et kull før sterilisering, og jeg ville sterilisert katten ved ca 6 mnd alder. De kommer seg lettere jo yngre de er. Dersom katten skal gå fritt ute, ville jeg sterilisert den før jeg slapp den ut på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå