Gå til innhold

hva er tidenes dummeste leke?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Burde ikke foreldre ha myndighet nok til å kunne bestemme at enhver leke ikke alltid skal ha batteri i seg?

Sånn bortsett fra at 3 åringen vår vet hva batteri er da...

Så det blir mer at den bare blir 'borte' ;)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er Sniff tilbake og har ombestemt meg...tidenes dummeste leke er:

(tamtadada!!) ...

BARBIE!!!!!

føler ikke jeg trenger å utdype det noe særlig, det er min mening i hvertfall. Den potta hørtes forresten interessant ut. Er den ment å forestille dodraugen=/ ?

Skrevet

Min klare mening om hva som er den dummeste "leken" til barn, er helt klart

DVD spiller / play station etc.

Det er veldig deilig for foreldrene og slippe unna, men tenk så mange barn som sitter pal forran tv hver bidige dag, hvor de ellers ville vært ute å lekt, eller måttet bruke hue litt for å finne på noen morsomme leker.

Det er gjort en undersøkelse hvor psykologer fant ut at det er de barna som har færrest leker, og som dermed "kjeder" seg mest som blir de smarteste, for de lærer å bruke hjernen til å finne på ting.

Om du putter ett tre år gammelt barn i et tomt rom med en pinne og en kongle, så vil barnet kunne leke i timesvis... (med mindre barnet ikke er blitt "servert" leker gjennom hele livet, og ikke "vet hvordan de skal leke"....)

;)

Skrevet (endret)

Lekepistoler.(..) Husker jeg var rundt 5-6 år og det var en eller annen som hadde gitt meg en lekepistol (tror ikke det var foreldrene mine). Vi dro på besøk på sykehuset og mamma hadde ikke fått med seg at jeg hadde tatt den med meg og da jeg kom inn på sykehuset fyrte jeg av. Det ble skikkelig rabalder og mamma ble kjempeflau og tok fra meg pistolen med en gang. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet
Sånn bortsett fra at 3 åringen vår vet hva batteri er da...

Så det blir mer at den bare blir 'borte'  ;)

Men en 3-åring kan da ikke kreve batterier? Har man ikke batterier, så har man ikke batterier.

Rikitgnok har ikke jeg barn selv, men slik vokste jeg og mine søsken opp, så det er tydeligvis mulig for en del å sette grenser på tvers av barns ønsker.

Skrevet

Den desidert dummeste leka jeg har vært borti, var en båt i plast som laget lyd. Ikke bare laget den lyd, men ekstremt høy og lite ørevennlig lyd også. Og enda dummere viste den seg å være da det faktisk var nærmest fysisk umulig å ta livet av den. Drukning hjalp ikke, slå den i bakken, kaste den på asfalten - noen skrammer fikk den selvsagt, men til og med under vann laget den lyd. Etter flere mordforsøk og særs falsk lyd etter gjentatte drukninger, så vi ingen annen løsning enn å destruere den med hammer og la den ligge ute for at kattene kunne ha noe å tisse på.

Jeg skulle gjerne hatt et bilde og advart alle mot dette fanteriet, men jeg har fortrengt både produsent og deler av utseende - og det er i grunn like greit.

Skrevet
Min klare mening om hva som er den dummeste "leken" til barn, er helt klart

DVD spiller / play station etc.

Det er veldig deilig for foreldrene og slippe unna, men tenk så mange barn som sitter pal forran tv hver bidige dag, hvor de ellers ville vært ute å lekt, eller måttet bruke hue litt for å finne på noen morsomme leker.

Men det handler jo ikke nødvendigvis om at leken er dum i seg selv, etter mening er det mer foreldrene som er dumme som lar ungene sitte inne med tv, data og spill i timesvis hver dag. Hadde de bare fått lov f.eks. en time dagen tror jeg absolutt ikke at slike leker er så dumme.

Gjest Miss Guided
Skrevet
Den desidert dummeste leka jeg har vært borti, var en båt i plast som laget lyd. Ikke bare laget den lyd, men ekstremt høy og lite ørevennlig lyd også. Og enda dummere viste den seg å være da det faktisk var nærmest fysisk umulig å ta livet av den. Drukning hjalp ikke, slå den i bakken, kaste den på asfalten - noen skrammer fikk den selvsagt, men til og med under vann laget den lyd. Etter flere mordforsøk og særs falsk lyd etter gjentatte drukninger, så vi ingen annen løsning enn å destruere den med hammer og la den ligge ute for at kattene kunne ha noe å tisse på.

Jeg skulle gjerne hatt et bilde og advart alle mot dette fanteriet, men jeg har fortrengt både produsent og deler av utseende - og det er i grunn like greit.

:ler:

Leker med lyder er det dummeste som noen gang er oppfunnet! Basta! Min sønn fikk en gang en racerbil med den mest grusomme lyden man kan tenke seg, den ble "plutselig" borte en dag. ;)

En annen gang fikk han en robot som bevegde seg og lagde lyder, og ble ødelagt ved første velt - første gang jeg har blitt glad for leker av dårlig kvalitet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...