Gå til innhold

Det suser i hodet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å! Blir så irritert nå..Det suser så fælt i hodet mitt hele tida, og blir enda verre når jeg reiser meg opp. Kjennes ut som sånn mange føler når man reiser seg opp og det blir "stjerner" foran øynene. Er så ekkelt og irriterende, også bobler det på en måte i ørene, spesielt det ene, men det er ikke hele tiden. Nå gidder jeg ikke gå til legen noe mer, tok en haug med blodprøver sist jeg var der som var relativt fine så er ikke noe som går ann å finne ut sånn sett. Tok også blodtrykket fire ganger.

Noen som vet hva det kan være? Er sikkert ikke noe farlig, men gud så irriterende og ubehagelig.

:sur:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert om å be om en slik 24 timers blodtrykksmåling?

Skrevet
Har du vurdert om å be om en slik 24 timers blodtrykksmåling?

Nja...tenkte på det igår, men det er jo forsåvidt opp til legen å vurdere hva han mener burde gjøres, ikke meg. Han er ganske så fornuftig og flink, og jeg ville trodd han allerede har tenkt på det, men antatt at det ikke var noe grunn til det... :sjenert:

Skrevet

Drikk mer!

Bort kastede penger å ta en 24 timers blodtrykksmåling på deg når du i en annen tråd sier at du drikker maks 500 ml om dagen.

Skrevet

Hadde ikke vært første gangen en lege ikke kommer på alt mulig rart ;)

Men for en gangs skyld sier jeg meg faktisk enig i gjesten over, 5 dl væske er alt for lite og kan glatt være årsaken til at det suser. Prøv å drikk deg opp til iverfall 1,5, gjerne 2-3 liter vann daglig og se om det hjelper.

Skrevet
Drikk mer!

Bort kastede penger å ta en 24 timers blodtrykksmåling på deg når du i en annen tråd sier at du drikker maks 500 ml om dagen.

Det kan være det som utløser saken altså? Ja, jeg får prøve å drikke mer og se om det gir seg. Takk for svar :)

Skrevet
Det kan være det som utløser saken altså? Ja, jeg får prøve å drikke mer og se om det gir seg. Takk for svar :)

Lite veske i kroppen --> utørring --> mindre blod volum --> lavere blodtrykk

som igjen kan gi deg susing i hodet og stjerner når du reiser deg.

Ville nok derfor startet med å drikke mer, var sikkert det legen din konkluderte med som årsak også.

Venn deg på å ha med en vannflaske som du kan ta noen slurker av nå og da :)

• 16 år senere...
Skrevet

Jeg hadde det samme selv, men det viste seg det var krystaller på høyre øre

AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til øre-nese-halslege. Be om hørselstest i samme slengen. Nedsatt hørsel fører til øresus, man ha hørselsstap uten å være klar over det. 

Anonymkode: d4c4d...4fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Be om henvisning til øre-nese-halslege. Be om hørselstest i samme slengen. Nedsatt hørsel fører til øresus, man ha hørselsstap uten å være klar over det. 

Anonymkode: d4c4d...4fe

Problemstillingen er 16 år gammel…

Anonymkode: dc07c...46d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...