amles Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Så var det make up da! Jeg jobber sammen med en fotograf, og hun har tatt masse brudebilder. Hun sier jeg MÅ bruke masse sminke". Jeg hadde først tenkt så naturlig som mulig, men hun sier: " nei, du er jo pyntet fra topp til tå hvofor skal du ikke pynte ansiktet også?" Har tenkt litt på dette, også fikk jeg se brudebildene til en på jobben fra Irak, der sminker damene seg MASSE, og kona hans var jo helt nydelig... selvsagt masse sminke. Nå sminker jeg meg endel til hverdags også, ikke hver dag, men når jeg gjør det bruker jeg alt fra foundation til skygger og solpudder. Et annet tips hun kom med var å ta med pudder, det er visst ikke noe som blir værre på bilder enn bruder som er blanke i ansiktet. Ofte har fotografer pudder liggenede, men det er jo greit å ha med sitt eget da, så man får riktig farge. Hun sier også det at hvis du klarer legge makeupen selv, så gjør det, noen blir sminket av sminkører til de ikke ligner seg selv lengre... Hva er best naturlig brud, eller sminket (pent sminket da)?
Maja_83 Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Jeg synes en sminket brud er penest! Det er jo tross alt en festdag hvor det meste er overdådig Altså, selvfølgelig smakfullt overdådig da Så finn en mellomting av for mye og for lite sminke, personlig synes jeg det er flott om man har litt mer sminke enn til hverdags når man står brud
Gjest smulan Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Jeg er så heldig å ha en nær venninne som er make-up artist, og som skal sminke meg på bryllupsdagen. Vi hadde en prøvetime her om dagen, og det ble myyye sminke. Men så lekkert det ble! Følte meg rett og slett VAKKER Jeg var fortsatt "meg selv"! Sminker meg minimalt til vanlig, og har bestemt meg for å være "prinsesse for en dag" på alle måter! Hun anbefaler også en del sminke , og siden blitsen "stjeler" mye farge, så du vil ikke se såååå sminket ut på bildene.
Hedda-78 Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Det spørs vel litt hva man legger i begrepet "mye sminke". Jeg synes i allefall at man bør være mer sminket enn man er til hverdags. Jeg vil ikke være for lite sminket i allefall. Hva legger dere egentlig i begrepet "mye sminke"?
amles Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2007 Jeg tenker på, litt mere rundt øynene.. Huden skal selvsagt se naturlig, prikkfri ut..(Hvordan man nå skal få til det??) Og rosenrøde lepper (Ikke knæsj røde selvsagt)
Gjest nimbus Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Kommer an på hvordan man ser ut... Har man perfekt hud og mørke øyenvipper trenger man vel ikke noe særlig sminke, men har man f. eks litt kviser e.l. bør man jo dekke det til. Jeg bruker ikke sminke, men er redd for å bli rød og blank i ansiktet, siden bryllupet skal være ute i ca 30-35 varmegrader, så det blir vel litt... Men føler definitivt ikke noe behov for å "pynte" ansiktet. Synes lite og naturlig er penest om man ikke sminker seg til vanlig, men enig i at man i hvert fall ikke bør bruke mindre enn vanlig!
water1 Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Jeg er enig med Nimbus....jeg vil ha en forholdsvis diskret sminke. Bruker aldri foundation (er det det det heter?), og sjelden/aldri rouge. Men litt rouge spanderer jeg nok på meg på bryllupsdagen. Vil at min naturlige hud skal synes. Har jeg litt fregner den aktuelle dagen, så kommer jeg nok ikke til å forsøke å skjule dem. Trikset er vel å bli sminket på en slik måte at du ikke ser sminket ut?
Lassie Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Jeg hadde mye sminke i forhold til hva jeg vanligvis bruker, men jeg var likevel naturlig sminket. Jeg hadde foundation, mascara, kajal/eyeliner, leppestift, øyenskygge og rouge. Til vanlig bruker jeg kun mascara, innimellom øyeskygge, eyeliner og leppestift. Så for meg som sjelden sminker meg så utrolig mye så ble det jo mye sminke. Men likevel så det naturlig ut. Jeg tror det har mye å si på fargene man bruker, ikke mengden nødvendigvis.
marsy Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Det blir nok en del sminke, men satser på å bli mer "blushing bride" enn at jeg ser ut som om jeg skal ut på byen.... Min liste så langt: Hud: foundation pudder tryllepenn (for å ta bort mørke ringer under øyene) concealer (hvis det trengs) Rouge: Øyne: vannfast maskara (vet ikke om jeg vil ha svart eller brun) kajal øyenskygge Bryn: øyenbryngele (for å få ekstra fin form) øyenbrynsblyant Lepper: leppestift/lipgloss med lett rødlig farge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå