Murron Skrevet 11. januar 2007 #1 Del Skrevet 11. januar 2007 Hunden min har fått våteksem på ene foten, jeg behandler han for det. Men han vil slikke på såret hele tiden og derfor skulle jeg nok hatt på han en krage. Vet noen hvor disse selges? apotek har de det? Litt vanskelig å rekke Vet`n imorgen pga jobb og avstand, men må jeg dit så må jeg jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 12. januar 2007 #2 Del Skrevet 12. januar 2007 Har dessverre aldrig sett det noe annet sted en hos vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. januar 2007 #3 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg har ikke sett det på apoteket (Men jeg har ikke spurt!), men i dyrebutikker har jeg sett at de har. Hunden min hadde et sår på foten her for en liten stund siden og jeg forsøkte da først med krage. Det var bare til irritasjon for alle parter, så jeg kjøpte en pustende og løs "sokk" i stedet. (Både sår og eksem bør jo ha så mye "luft" som mulig). De hadde da sokker i mange forskjellige varianter og materialer, også ekstra lange som var ment å dekke f.eks. hele forbenet til en stor hund. Sokken ble festet med borrelås og min hund klarte i hvert fall ikke å få den av. I ettertid har jeg tenkt på at det sikkert hadde vært vel så lurt å bruke en vanlig tennissokk i bomull festet med borrelåsbånd fra en sytilbehørsforretning øverst. Sitter eksemen slik til at den ikke lar seg dekke av en sokk, stiller saken seg selvfølgelig annerledes; da må du bruke krage, men uansett er det lurt å eksperimentere seg litt frem og evt. klippe den til slik at den ikke er større enn det som er strengt tatt nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 12. januar 2007 #4 Del Skrevet 12. januar 2007 jeg har også brukt sokk flere ganger.. Du kan ta en vanlig sokk, og feste den med sportstape. Det funker på noen hunder,andre gnager den i stykker. Du kan også prøve å smøre litt tigerbalsam på sokken, da dette lukter sterkt/vondt, kan det hjelpe til att hunden lar den være i fred.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murron Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 12. januar 2007 Fine tips fra dere som jeg skal ha i bakhodet evt. en annen gang. Nå ble det krage, fikk kjøpt hos Vet. Fant det ingen andre steder nei. Men den var neimen ikke noe populær hos "gutten" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eli&Loli Skrevet 12. januar 2007 #6 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg har iallefall sett at det går an å få krage på flere store dyrebutikker, bare å spørre betjeningen, så har de sikkert der. De du får i dyrebutikken har en litt myk stoffkant ved halsen, mye bedre... Våteksem? hvordan ser det ut? Bare nysgjerrig.... :icon_question: :icon_question: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 12. januar 2007 #7 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg har iallefall sett at det går an å få krage på flere store dyrebutikker, bare å spørre betjeningen, så har de sikkert der. De du får i dyrebutikken har en litt myk stoffkant ved halsen, mye bedre... Våteksem? hvordan ser det ut? Bare nysgjerrig.... :icon_question: :icon_question: ← Det er flere typer våteksem, den vanligste begynner med en rød våt/seig flekk, Det sprer seg veldig fort. Om det er på str med en krone den ene dagen, er det på str med en femmer neste dag osv..Det lukter vondt, Jeg har newfoundlender med veldig lang pels, og det er ofte lukta jeg merker først.lukter litt råttent. Dersom hunden får våteksen må pelsen rundt såret barberes bort og såret skrubbes. Det finnes forskjellige prepparater man kan bruke for å lindre/kurere. -salve som fåes hos vet. -hvitvask ol. Dersom hunden biter på såret, vil det kunne spre seg. Dersom våteksem ikke taes tidsnokk,kan det danne seg ett "panse". Panser er en skorpe som sitter veldig godt,(må dras av med tang) under den samler det seg mye verk. Det finnes også en type våteksem som er "tørr", denne har ikke jeg vert borti. Men har nå min 3 hund, og alle har vert plaget med våteksem. Nå har jeg hatt raser som er spessielt utsatt da..... Jeg kan virkelig annbefale hvitvask, det tørker ut utslettet, og lindrer kløen. Det var litt om våteksem. Endret 12. januar 2007 av monikabrx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå