Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Ser det er så mange som ikke er fornøyd med gaver fravenner/fam. Så mitt tips til alle som skal gi noe. Ikke kjøp bilder, gardiner, pyntegjenstander, duker, undertøy, dekketøy. Sikkert mere jeg kan nevne, så her blir det bra omsetning på parfymeriene fremover. men det er vel feil merke de kommer med da. For billig, heslig lukt, simpelt, Nilleaktig, Europrisaktig... Så hva sytten skal man gi folk? Trist med jul kun beestående av gavekort.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Jeg startet den andre tråden. Mitt tips er å se mottaker an. Forsøk å forestille deg hva den andre liker i stedet for å tenke "Dette liker jeg". Ellers er det jo ingen krise om det ikke treffer helt blink en gang i blant, men hvis du får tydelige signal på at mottaker ikke er så begeistret for pyntegjenstander, synes jeg faktisk det blir litt frekt å fortsette å kjøpe det. Jeg har ingenting i mot mange ting fra billigbutikker. Men noen ting burde man velge kvalitetet av. Så hva med å gi bøker (eventuelt med byttelapp i tilfelle de har den fra før) til de som liker bøker, te til de som drikker mye te, kjøkkenutstyr til som nettopp har flyttet hjemmefra, scrap-ting til de som driver med scraping, kinobilletter til de som liker å gå på kino, litt god sjokolade til søtmonsen, varme sokker til den som alltid fryser, osv. Og så lar man være å gi kaffe til den som aldri drikker kaffe, ikke badedrakt til den som hater å svømme, ikke pyntegjenstander til minimalister, ikke sjokolade til den som aldri spiser det eller som har sagt vil slanke seg. Og ikke gi tusen småting, ikke sløs slik. Gi heller bare en ting som det ligger litt omtanke bak. Det behøver ikke koste mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå