Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Hva hadde dere sagt om kjæresten/samboeren ønsket å bruke kondom. At han føler det ikke er nok med at du går på p-piller. Hvis han også ønsker å ha en kontroll for å unngå uønskede svangerskap.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Da ville jeg sagt Bra at han gidder å ta ansvar! (og så slipper du å putte kroppen din full av unødvendige hormoner, hvis ikke du må ta dem uansett pga smerter el.l, da)
tommeline Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Har hørt om flere som har blitt gravide mens de har gått på p-piller, det kan jo hende han og har hørt om slike eksempler... Og da skjønner jeg ham godt hvis han virkelig ikke vil ha barn.
Gjest Pax Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Umiddelbart hadde jeg tenkt: Fine saker, han tar ansvar! Så ville jeg tenkt: Men... Stoler han ikke på meg? Ikke lett...
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg ville også ha sagt Den som ikke er klar til å bli forelder sørger for å sikre seg, selv om det betyr at begge bruker prevensjon. Det viser at han tar ansvar for handlingene sine, og det er utelukkende positivt.
Wildy Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Hey! En mann som tar ansvar for svømmerne sine!
Gjest Madam Felle Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Hva hadde dere sagt om kjæresten/samboeren ønsket å bruke kondom. At han føler det ikke er nok med at du går på p-piller. Hvis han også ønsker å ha en kontroll for å unngå uønskede svangerskap. ← Det hadde vært kjempe, om det var for at jeg skulle slippe å "proppe" kroppen min full av hormoner. Men det hadde ikke vært like greit, om det var fordi han ikke stolte på meg. Siden han ikke følte det var nok med p-piller, så måtte det være en grunn for det spesielt om vi hadde kommet så langt som å bli samboere. Man har som regel hatt en del sex når man ahr blitt samboere, og hvorfor skulle det plutselig ikke være nok med p-piller. Men som sagt, hadde han ville gjøre det for at jeg selv skulle slippe å bruke p-piller, så hadde det vært supert.
webgirl Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Synes det er bra jeg! Er vant til å måtte gå på p-piller hele tiden. Er dessuten lei av gutta som sier at sex er som å spise sjokolade med papir!! Hvordan tror de vi har det som må leve med humørsvigninger hver eneste uke?? Nei, nå har jeg kaste p-pillene, så neste gang jeg havner i et forhold, kommer jeg til å kreve kondom - lenge.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Jeg hadde nok lurt på om han ikke stolte på meg ja! Jeg har et mye mer ustabilt humør uten p-piller så for meg var p-piller genialt sånn sett... Og å ha sex med kondom er IKKE like bra som uten!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Om han ville ha kondom i tillegg til p-piller fordi han ikke stolte nok på at jeg tok dem hadde jeg nok blitt litt snurt. Hadde han ville brukt kondom sånn at jeg slapp p-piller hadde det bare vært flott
Gjest niomi Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Nei takk. Kondom er noe træl, og tar impulsiviteten fra sexen.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 Har full forståelse for at menn ikke synes p-piller er trygt nok med tanke på at ved normalbruk blir 8 % gravide pr år. (WHO) Slik det er hos oss så nekter jeg p-piller og lignende, og bruker ovusoft. At han vil bruke kondom eller hoppe av i svingen i tillegg til ovusoften er helt ok for meg. Men hadde situasjonen vært at han enten ikke trodde jeg tok pillene, eller at jeg ikke gadd gi beskjed eller holde kontroll på når jeg var fruktbar så hadde jeg blitt hissig. Så det som eventuelt er et problem er om kondombruken er pga mangel på tillit til meg, og ikke til prevensjonstypen, eller det at han vil være så sikker som overhodet mulig.
Gjest -eline- Skrevet 12. januar 2007 #14 Skrevet 12. januar 2007 Og å ha sex med kondom er IKKE like bra som uten! ← Nei takk. Kondom er noe træl, og tar impulsiviteten fra sexen. ← Vanesak, sexen er fantastisk med og jeg har blitt så vant til at vi må ha kondom i nærheten så impulssex skjer da her og... og det å ta på kondomet tar jo ikke lange stunden
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 Og å ha sex med kondom er IKKE like bra som uten! ← Kommer ann på hvilken kondomer man bruker det. De kommer jo i tykkelsen fra regndress til syl tynne, du får prøve et annet merke neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #16 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har tenkt litt på dette siden det har vært noe snakk om p-piller for menn og jeg har kommet til at jeg ikke hadde stolt på at mannen tok pillen sin slik at jeg ikke ender opp gravid. Ser det ikke som noe problem, ikke planlagt eller uønsked graviditet kan bli et stort problem og jeg skulle ønske at så mange barn kunne slippe å bli født inn i forhold som ikke er liv laget, men som holder sammen på grunn av en uønsket graviditet. Å få barn er en så stor avgjørelse at begge må være enig om dette på forhånd!! Flott med gutter som tar ansvar og ikke bare klager på at de må "spise sjokoladen med papiret på".
Meaty Skrevet 12. januar 2007 #17 Skrevet 12. januar 2007 Jeg tror også jeg ville følt at han ikke stolte på meg hvis han insisterte på å bruke kondom mens jeg gikk på pillen. Personlig synes jeg kondom er noe herk (når man er i forhold vel og merke, det er et MUST i andre situasjoner! *opp med pekefingeren*) men det positive er jo at vi jenter slipper å gå ut på badet for å bli kvitt "sølet" etterpå
Gjest *Snart medlem* Skrevet 12. januar 2007 #18 Skrevet 12. januar 2007 Dersom han ville at vi skulle bruke 2 prevensjonsmidler samtidig, ville jeg bedt ham om å sette seg inn i hvordan prevensjon fungerer. Flott at han insisterer å bruke kondom og ta ansvar, men da hadde jeg insistert på å ikke bruke p-piller.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #19 Skrevet 12. januar 2007 Flott at han insisterer å bruke kondom og ta ansvar, men da hadde jeg insistert på å ikke bruke p-piller. ← Hverken kondomer eller p-piller er 100% sikre, derfor bruker vi begge! Jeg vil ikke ta sjansen på å ende opp som gravid og er glad for at mannen i mitt liv vil bruke kondomer og dermed ta ansvar han også.
Gjest Vidvandre Skrevet 12. januar 2007 #20 Skrevet 12. januar 2007 Jeg syntes også kondom er noe herk, og dessuten ikke 100% sikkert det heller. Og selv om det er fint at gutten tar ansvar ville jeg også tenkt "stoler han ikke på meg". Hadde det vært en grunn, f.eks at han har kjønnssykdom, jeg har vane for å glemme p-pille, ol, er det nå en ting, men hvis en kjæreste bare nekta å ha sex uten kondom hadde jeg blitt litt.. meh?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå