Gjest Hedda Gabler Skrevet 11. januar 2007 #21 Skrevet 11. januar 2007 Hvis det står "antrekk lang kjole" på invitasjonen, ville jeg ikke ha regnet det som en pekepinn, nei. Kan du ikke bare skrive "pent"?
090607 Skrevet 12. januar 2007 #22 Skrevet 12. januar 2007 Hvis det står "antrekk lang kjole" på invitasjonen, ville jeg ikke ha regnet det som en pekepinn, nei. Kan du ikke bare skrive "pent"? ← Vi har skrevet "Mørk dress". Min bror tulla med at han ville helst gå i hvit dress og rosa skjorte. Velbekomme, sa jeg :-) Og jentene kan gå i den skjørtelengden de vil. Men hadde det stått smoking, så blir det hakket finere og mer naturlig for jentene å velge "galla-stil". Jeg synes det kommer litt an på settingen i bryllupet. I sommer var jeg i et party-telt-bryllup (dog var det i tilknytning til hotellet), og der kom folk i pene sommerkjoler eller mer coctail-kjoler, det synes jeg var helt naturlig der.
Gjest Neffi Skrevet 12. januar 2007 #23 Skrevet 12. januar 2007 Vi har skrevet "Mørk dress". Min bror tulla med at han ville helst gå i hvit dress og rosa skjorte. Velbekomme, sa jeg :-) Og jentene kan gå i den skjørtelengden de vil. Men hadde det stått smoking, så blir det hakket finere og mer naturlig for jentene å velge "galla-stil". Jeg synes det kommer litt an på settingen i bryllupet. I sommer var jeg i et party-telt-bryllup (dog var det i tilknytning til hotellet), og der kom folk i pene sommerkjoler eller mer coctail-kjoler, det synes jeg var helt naturlig der. ← Jeg synes også at det kan være kjempefint med coctailkjoler altså... Miljøet der vi skal ha festen passer veldig bra til større selskaper, så det ville heller sett litt "puslete" ut om noen kom i en blomstrete lett bomullskjole.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 12. januar 2007 #24 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Pekepinn - ikke krav. Ser du forskjellen? det er ikke som når du skal på byen og de har dresscode - det er to forskjellige verdener. Så vet du det også. ← Jeg hadde heller ikke tolket lang kjole som en pekepinn, men et krav om nettopp lang kjole. Endret 12. januar 2007 av Coco Chanel
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #25 Skrevet 12. januar 2007 Pekepinn - ikke krav. Ser du forskjellen? det er ikke som når du skal på byen og de har dresscode - det er to forskjellige verdener. Så vet du det også. ← Står det lang kjole i invitasjonen ville jeg ha kjøpt meg en lang kjole (jeg har ikke). Følgelig en ekstrautgift for gjester uten lang kjole. En annen her skrev for litt siden om en invitasjon hvor det stod "ta det peneste du har" - og det synes jeg var flott Da er det mer enn bra nok det en har i skapet, og alle skjørtelengder funker. Det er dyrt nok å være gjest om ikke en må ut og kjøpe nytt antrekk også
Philippa Skrevet 12. januar 2007 #26 Skrevet 12. januar 2007 Kvinnenes antrekk følger jo mannens, så om det står "mørk dress" innebærer det at flagrende sommerkjoler er "for lite" pyntet. Står det lang kjole vil det bli tolket som at det kun er lang kjole som gjelder. Finnes jo uendelig mange flotte kjoler som ikke er lange og likevel ikke flagrende.
Gamle Alex Skrevet 12. januar 2007 #27 Skrevet 12. januar 2007 Miljøet der vi skal ha festen passer veldig bra til større selskaper, så det ville heller sett litt "puslete" ut om noen kom i en blomstrete lett bomullskjole. ← men hvis det var den peneste kjolen den jenta hadde da? Synes dette virker litt overlegent. Jeg hadde heller ikke " turt " å kommet i noe annent en en lang kjole til ditt bryllup med den invitasjonen og hadde nok vært litt irritert for at bruden skal sette en pekepinn om jeg kan vise knærene mine eller ikke.
Gjest Neffi Skrevet 12. januar 2007 #28 Skrevet 12. januar 2007 men hvis det var den peneste kjolen den jenta hadde da? Synes dette virker litt overlegent. Jeg hadde heller ikke " turt " å kommet i noe annent en en lang kjole til ditt bryllup med den invitasjonen og hadde nok vært litt irritert for at bruden skal sette en pekepinn om jeg kan vise knærene mine eller ikke. ← nei, nå synes jeg du misforstår litt med vilje her Det er klart det hadde vært kjepmefint med den kjolen - så lenge hun hadde kommet! Du ser ikke poenget mitt, og jeg orker ikke å forklare det tydligere enn det jeg allerede har gjort.
Arwen Skrevet 12. januar 2007 #29 Skrevet 12. januar 2007 Jeg skjønner poenget ditt, dresskoden skal ikke være bindene, men det er den. Jeg tror veldig få som får invitasjon med dresskode vil kle seg "under" det som står i den.
Drua Skrevet 12. januar 2007 #30 Skrevet 12. januar 2007 Poenget er at hvis det står "lang kjole" i invitasjonen så tør ikke folk annet enn å komme i lang kjole - det vil oppfattes som et krav og ikke en pekepinn.
090607 Skrevet 12. januar 2007 #31 Skrevet 12. januar 2007 jeg synes egentlig "pent" er helt ok, jeg. Hvis du vil at gjestene skal være veldig fine i tøyet, så kan du jo skrive "det fineste du har". Da er det opptil hver gjest å definere det fineste de har ut i fra smak og bak :-) Jeg ville vært mer redd for motsatt, jeg. Altså at gjestene var finere kledd enn settingen eller brudeparet for den saks skyld. Om f.eks. bruden har en veldig enkel kjole, så ville det blitt litt feil å ha gallakledde venninner. Og gallakjole i et hagebryllup...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 12. januar 2007 #32 Skrevet 12. januar 2007 Du ser ikke poenget mitt, og jeg orker ikke å forklare det tydligere enn det jeg allerede har gjort. ← Men ser du poenget vårt når flere sier at de ville oppfattet en slik formulering som at de må ha lang kjole? Tror du dine gjester forstår invitasjonen annerledes enn oss?
Gjest Neffi Skrevet 12. januar 2007 #33 Skrevet 12. januar 2007 Joda jeg ser poenget Da takker jeg for alle råd i denne tråden!
Tekla Skrevet 12. januar 2007 #34 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hvis du ikke krever lang kjole, så skriver du ikke dette i invitasjonen, av den enkle grunn at det er det som blir skrevet i en invitasjon som blir gjeldene. Folk vil nok da komme i lang kjole selv om de kanskje ikke har dette i skapet sitt, og må da kanskje ut og kjøpe ny, kun fordi du skal bestemme hvor lang gjestenes kjole skal være. Vel pirkete å skulle blande seg i gjestenes kjolelengde. Endret 12. januar 2007 av Tekla
Gjest Neffi Skrevet 12. januar 2007 #35 Skrevet 12. januar 2007 Hun vil kanskje bare ha lang kjole på trykk (ser sikkert bedre ut i hennes øyne), så forklarer hun til samtlige damer at de ikke må gå i lang kjole men kan komme i den kjolen de vil. Vi må da forstå at det er logisk å skrive lang kjole i invitasjonen, når det egentlig ikke er det hun mener. ← Unnskyld meg, men hvorfor er du så frekk mot meg? Du kan ta en annen tråd å rakke ned på - eller starte din egen mobbetråd - der du kan ta alle som irriterer deg med en gang? Diskusjonen handler ikke om hvilket "antrekk" som er frekt å ha i sitt bryllup.
Wildy Skrevet 12. januar 2007 #36 Skrevet 12. januar 2007 For meg betyr "mørk dress" på invitasjonen at damene skal ha en pen kjole, ikke kortere enn knelengde. Dvs en selskapskjole, ikke lett sommerkjole.... Det er enkelte som aldri klarer å treffe dresskodene , uansett hvor tydlig det er skrevet på invtitasjonene. Jeg er årlig på to store gallamiddager, og hvert år er det noen som bommer totalt, både på stil og skjørtelengde. Om det er viktig for brudeparet at alle pynter seg virkelig fint, gi folk dresskoden med teskje. Noe helt annet er hvor viktig det egentlig er at alle har lang kjole......
Gamle Alex Skrevet 12. januar 2007 #37 Skrevet 12. januar 2007 Men man kan da fint ha en kjole som står i still med mørk dress som ikke er lang?
Gjest Neffi Skrevet 12. januar 2007 #38 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Å skrive mørk dress/smoking hadde vært det samme. Hvorfor så jævlig amper bare fordi man forteller at det er flere i selskapet som kommer til å bære lange kjoler - ??? Man kan gå med kort kjole - det står mørk dress, man kan altså også velge en kort finkjole... Selv om jeg synes det er stilig med lang. Må få lov til det! Men dere oppfatter det altså ikke slik. Fint. Igjen, behov for mer galle? lag deres egen tråd. Endret 12. januar 2007 av Neffi
prinsessa Skrevet 12. januar 2007 #39 Skrevet 12. januar 2007 Når det gjelder skjørtelengde til mørk dress kan man faktisk bruke enten lang eller knekort. Skal du lange kjoler må du da skrive galla. Så du blander egentlig to dresskoder. Og skriver du galla er det smoking for menn og lang kjole for damene. Skriver du mørk dress er det da mørk dress til herrene og pen lang eller knekort kjole til damene. Når du er så nøye med hva gjestene skal kle seg i bør du iallefall ha dresskodene i orden og ikke blande de.
Gamle Alex Skrevet 12. januar 2007 #40 Skrevet 12. januar 2007 øhhhh- var de nrettet til meg? Du spør - vi har svart. Problemet er bare at du motsier deg selv hele tiden, men jeg har de ikke vært amper Skjønner ikke hvorfor du lager en tråd hvis du ikke tåler at noen er uenige med deg. Ditt bryllup- enjoy i kort eller lang kjole
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå