Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2003 #1 Skrevet 13. februar 2003 Jeg har tørr hud..dette fører til at jeg har fått noen smårynker i ansiktet ..ved øya..og huden ser veldig matt ut..hvordan får jeg den mer "livlig" Ellers anbefaling til noe sminke som er bra for tørr hud?
starie Skrevet 13. februar 2003 #2 Skrevet 13. februar 2003 Rens huden morgen og kveld med et egnet renseprodukt. Bruk en god krem morgen og kveld og ta peeling etterfulgt av maske en gang i uken. Dermalogica har kjempefine produkter! -Essential Cleansing Solution er en deilig rensekrem som også fjerner sminken godt. -Active Moist er en krem spesielt egnet til tørrehetslinjer. -Gentle Cream Exfoliant er en peeling som gir huden en fantastisk glød. -Intensive Moisture Masque motvirker tørre, fine linjer. Pass på å drikke mye vann, når huden er tørr mister den også evnen til å holde på fuktighet!
Midnattsol Skrevet 13. februar 2003 #3 Skrevet 13. februar 2003 Enn når man bare ikke har råd til knalldyre produkter som Dermalogica??
starie Skrevet 14. februar 2003 #4 Skrevet 14. februar 2003 Man bør bruke litt penger på huden, de dyre produktene har de dyre stoffene (og de er dessverre best). Har man absolutt ikke råd anbefaler jeg Mary Cohr. De får man kjøpt i hudpleiesalonger og de koster ikke så mye. Det er bedre å rense huden med billige produkter enn å ikke rense i det hele tatt, men invester litt i en god krem!
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2003 #5 Skrevet 14. februar 2003 Det er noen som paa dod og liv skal fortelle at det maa vaskes baade morgen og kveld, men det er ikke riktig for alle!!!!!!! Hudpleiere forteller i hvert fall meg at kun vask om kvelden er den eneste riktige maaten aa behandle min hud paa. Om morningen faar jeg vann i ansiktet i dusjen og det er nok. Jeg har normal til torr hud. Peeling skal jeg heller ikke bruke, for det trenger visstnok huden min ikke. Det kan jo hende at dette gjelder for deg ogsaa Jasmin, og at huden din rett og slett blir overvasket og derfor torr og matt. Ellers har jeg supergod erfaring med Chanel sine produkter naar det gjelder sminke, kanskje du ogsaa har provd dem?
starie Skrevet 14. februar 2003 #6 Skrevet 14. februar 2003 Jeg vil gjerne treffe hudpleieren din jeg..! Hvis du har tendenser til tørr hud, holder det ikke med vann i dusjen! Og så sier hun at du ikke trenger peeling? *riste på hodet*
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2003 #7 Skrevet 14. februar 2003 Jeg har veldig "matt hud" Men jeg har en mistanke om at jeg sminker meg med produkter som gjør den sånn..pudder bruker jeg ikke..da ser det tørt og ekkelt ut med engang..(bruker bare foundation) Vel peeling bruker jeg ikke.. men jeg bruker et hudvann da..men synes ikke det hjelper noe større
starie Skrevet 14. februar 2003 #8 Skrevet 14. februar 2003 Hudvann kan tørke ut huden om det inneholder alkohol.
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2003 #9 Skrevet 15. februar 2003 Takk for tips.. Jeg for svinge innom hudpleiern og sjekke Andre sminkemerker enn chanel og anbefale noen`? ( greit og ha noen alternativer.<)
feminine_&_sexy Skrevet 15. februar 2003 #10 Skrevet 15. februar 2003 Hei , kan anbefale mange merker på markedet, men det kommer an på hvilket produkt du er ute etter. Noen har bra øyeskygger f.eks, mens andre har bra foundationer. Hvis jeg skal anbefale merker uten disse opplysningene og uten å vite mer om deg, så ville jeg lagt inn gode ord for Guerlain, Chanel (som du nevnte selv), Lancome... Søren og, du skulle vært kunde i min butikk!
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2003 #11 Skrevet 15. februar 2003 he-he..det spørs hvor din butikk ligger det MEN..det er foundation som er problemet. (og pudder, men nå har jeg sluttet med pudder) Jeg er ute etter et merke som ikke får huden min til og se så blass ut.. eventuelle anbefalinger på peelinger ( skånsomme da hjuden min er kjempetørr) og renseprodukter.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. februar 2003 #12 Skrevet 15. februar 2003 Hvorfor sitter folk og lyver når de sier at de har vært hos hudpleier. Det er endel mennesker i denne tråden som tydeligvis aldri har oppsøkt en. Også forsøker de å gi påstandene ett alibi med å nevne noen merker som de har hørt om men aldri prøvd. Er det mulig! Milla
Litago Skrevet 15. februar 2003 #13 Skrevet 15. februar 2003 Tenkte jeg skulle komme med et tips for å få bra hud som IKKE omhandler kremer eller sminke: Drikk mye vann og spis sundt! Og røyker du så slutt med en gang! Huden påvirkes nemlig enormt av hva du putter i deg! Du trenger selvsagt riktige renseprodukter og kremer for din hud, men hvis du ikke spiser og drikker sunt så blir det bare å behandle symptomene og ikke årsaken.
orakel Skrevet 15. februar 2003 #14 Skrevet 15. februar 2003 Tråden er nå kommet på rett spor igjen. Men - jeg vil minne om at ALLE har like stor rett til å komme med råd! Dette forumet ligger på internett, det vil si at alle har mulighet til å være anonym og kunne skrive akkurat det de mener (innenfor rammene av reglene). Derfor er det ikke ønskelig at man spekulerer i om brukere forteller hele sannheter eller ikke. Orakel - moderator Så tilbake til tema som er råd for tørr hud...
Ada=) Skrevet 19. februar 2003 #15 Skrevet 19. februar 2003 Ser huden din matt ut for eller etter at du har tatt paa sminke? Hvis det er for du har tatt paa sminke, kan det skyldes hudpleie: Jeg har ogsaa normal til torr hud, og har pleid aa bruke produkter fra Danne Montague-King. Har hatt problemer med aa kjope disse produktene her jeg bor naa, men de kan faaes kjopt i baade Trondheim (Hexa) og Oslo (vet ikke hvor, bare at det er mulig). Naar jeg naa har provd litt andre merker pga dette, har huden min blitt litt matt. Provde bla.a. Clinique, men det var altfor toft for huden min, og jeg fikk faktisk denne "matte" folelsen som du beskriver (spesielt under/paa siden av oynene)! Jeg skal heller ikke vaske huden min om morningen, annet enn aa skylde den i vann og spraye paa en "herb & mineral" spray fra Danne + oyenkrem + fuktighetskrem med solfaktor (sagt av hudpleierene paa Hexa i Trondheim og Askepott paa Eiksmarka/Baerum, og Efformaiton i Adelaide/Austalia -skjonner at jeg maa vise til referanser dersom en sier noe som motstrider oppleste og vedtatte ukeblad-tips). Hvis det er etter at du har tatt paa sminke du blir matt kan det vaere sminken, og da ville jeg byttet merke. Jeg pleier aa prove oyenskygger osv for jeg kjoper dem, og da vil du kunne se om det ser matt ut eller ikke. Hvis du brueker consealer (eller hvordan det naa skrives), saa har jeg erfart at den ikke blir pen og naturlig dersom jeg ikke smorer meg med bittelitt oyenkrem (eller vanlig ansiktskrem hvis du ikke bruker oyenkrem) under oyet for jeg tar paa consealeren. Haaper dette kunne vaere til hjelp
Gjest care Skrevet 19. februar 2003 #16 Skrevet 19. februar 2003 Hei Jasmin Hvis du har tørr hud, bør du kjøpe deg en fuktighetsmaske. Den bør du bruke en gang i uken. Ellers har Matis en kjempegod krem, den inneholder MYE fuktighet - men er desvetrre litt for dyr (700). Du bør iallefall gå til hudpleier og få noen individuelle tips til huden din. :blunke:
Heidi Skrevet 19. februar 2003 #17 Skrevet 19. februar 2003 Det kan godt være at du ikke skal bruke peeling krem eller maske. Men det fins gode mjuke børster som du kan bruke sammen med rensepreparatet du bruker. Det er enklest å bruke sammen med et vannløselig preparat. Da vil huden få en mjuk peeling og du vil få hjelp til å holde blodsirkulasjonen oppe. Noe som på sikt vil bidra til en klar og frisk teint i huden. Det var en som skrev om at du ikke burde bruke alkohol på huden. Det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg går ut ifra at det ikke er alle alkoholer som menes med det. Alkohol er en kjemisk betegnelse på noen stoffer. Etanol og metanol er alkoholer, men det erogså sukker, sorbitol og glyserin. Forøvrig så er det mye bra å få kjøpt i alle prisklasser. Har du lite penger så forsøk med ren jojoba olje som du får kjøpt på apoteket. Bruk den om natta, og en fukt krem om dagen. jojoba olje er egentlig en flytende voks, og den er ikke tung og klissete. Fin til bodylotion også. Hilsen Heidi
starie Skrevet 19. februar 2003 #18 Skrevet 19. februar 2003 SD-alkoholer er den typen som er skadelig for hude, og de finnes ofte i ansiktsvann for fet hud. De tørker ut overhuden og stripper syrekappen.
Heidi Skrevet 19. februar 2003 #19 Skrevet 19. februar 2003 Helt enig i at SD-alkohol (specially denatured alcohol- på godt norsk "Rompesprit") kan virke uttørkende. Den type alkohol bør man holde seg unna når man har tørr hud Hilsen Heidi
starie Skrevet 19. februar 2003 #20 Skrevet 19. februar 2003 Heidi: Det må man holde seg unna uansett! Den fete huden kommer bare til å bli værre! Når overhuden blir tørket ut, får talgkjertlene "beskjed" om å produsere mer talg og dette fører til at huden bare blir enda fetere og mer tilstoppet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå