Gå til innhold

To av tre voldtektsanmeldte er innvandrer

Anbefalte innlegg

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Innvandrerne er en meget stor gruppe, og slettes ikke alle gruppene er problematiske.

Svensker, franskmenn, tyskere, dansker og lignende er også innvandrere, men er ikke noe særlig mer kriminelle enn oss nordmenn.

Svenskene er f.eks meget viktige i servicebransjen.

Jøss, visste du ikke at når bønna snakker om innvandrere så mener han såklart de med mørkere hud enn oss bleikansikter!

De kulørte som det så pent heter i disse dager!

Bønna reiner ikke svensker, tyskere, engelskmenn, dansker o.l. som innvandrere selv om de har norsk statsborgerskap, men er født i hjemlandet- de er jo en "arisk" rase, lyse og pene i huden! (liker du Margrethe Munthes barnesanger foresten Bønna?)

Tar jeg feil Bønna?

Jeg er født i 1970 og hadde aldri hørt om noen som voldtok ei dame eller en mann før det kom inn mørkhudede til landet :ironi:

Endret av Silmarill
Videoannonse
Annonse
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

En kjent forfatter sa en gang Bønna (ser du skriver ;) : " Det finnes tre typer løgner: løgn, fordømt løgn og statistikk."

Statistikk kan fortelle mye om et samfunn, men alt for mange ganger ser vi statistikk bli brukt til å få fokus på problemstillinger som kanskje ikke egentlig er der. Dette kan være skadelig på mange måter, ikke minst ved at det settes fokus på feil side av tallene.

La det være sagt med én gang:

Voldtekt er en motbydelig handling som ikke kan forsvares i ett eneste tilfelle! Enhver voldtektsmann, om han er svart, hvit, brun, gul, rød, grønn eller blå har begått et fryktelig og grotesk overgrep, og må straffes.

Av ca 36 500 innvandrermenn i Oslo (2002)har høyst 0,197 %, eller 2 promille av mannlige innvandrer i Oslo blitt voldtektsanmeldt i 2000. Hvorvidt det kan være snakk om noen av disse som har blitt anmeldt flere ganger vites ikke. Det kan også være snakk om flere menn som har blitt anmeldt for samme voldtekt.

Send dem tilbake dit dem kom fra og la den sone der!

Endret av Silmarill
Skrevet (endret)
Jøss, visste du ikke at når bønna snakker om innvandrere så mener han såklart de med mørkere hud enn oss bleikansikter!

Jo, det visste du. Men du trodde bare at du klarte å konstruere et pro innvandringspolitisk poeng av den aggressive og personangripende suppa di. Likevel er virkelighetens verden fortsatt slik at innvandrere med ikke-germansk bakgrunn er voldsomt overrepresentert på voldtektsstatistikken.

Bønna reiner ikke svensker, tyskere, engelskmenn, dansker o.l. som innvandrere selv om de har norsk statsborgerskap, men er født i hjemlandet- de er jo en "arisk" rase, lyse og pene i huden! (liker du Margrethe Munthes barnesanger foresten Bønna?)

Hvorfor forstår du ikke selv at det er en årsak til at du nevner disse folkeslagene? Hadde disse folkeslagene virkelig vært like mye innvandrer i Norge som pakistanere etc, hadde du ikke forsøkt å bruke dem som et bevis for hvor ekkel jeg er.

Tar jeg feil Bønna?

I innvandringspolitikken kan jeg ikke se annet enn at ditt pro innvandringssyn er helt på trynet. Hva er det som er så bra med innvandringspolitikken, at du er villig til å forsvare så mye dritt i dens kjølvann?

Jeg er født i 1970 og hadde aldri hørt om noen som voldtok ei dame eller en mann før det kom inn mørkhudede til landet :ironi:

Jeg er født i 1972, og da fantes omtrent ikke en eneste mørkhudet i Norge. I dag er det flere hundre tusen av dem. Og de er voldsomt overrepresentert på voldtektsstatistikken. Hva er det med innvandringspolitikken som er så bra, at du er villig til å begå virkelighetsfornekting av høyeste grad, for å forsvare den?

Innlegget er redigert i.h.t. reglene.

Mvh

Leo (mod.)

Endret av Leo
Skrevet
En kjent forfatter sa en gang Bønna (ser du skriver ;) : " Det finnes tre typer løgner: løgn, fordømt løgn og statistikk."

Jeg betviler at den forfatteren mente det er hederlig å undergrave virkeligheten av politiske årsaker.

Statistikk kan fortelle mye om et samfunn, men alt for mange ganger ser vi statistikk bli brukt til å få fokus på problemstillinger som kanskje ikke egentlig er der. Dette kan være skadelig på mange måter, ikke minst ved at det settes fokus på feil side av tallene.

Du må gjerne påstå at voldtekt av kvinner ikke er et reelt problem. Du må gjerne også påstå at årsaken til at kvinner blir voldtatt ikke er reelle. Dette kalles ytringsfrihet. Men du kan ikke komme her, og avvise voldtektsstatistikken, og forvente å bli tatt seriøst. I følge voldtektsstatistikken er innvandrere sterkt overrepresentert.

La det være sagt med én gang:

Voldtekt er en motbydelig handling som ikke kan forsvares i ett eneste tilfelle! Enhver voldtektsmann, om han er svart, hvit, brun, gul, rød, grønn eller blå har begått et fryktelig og grotesk overgrep, og må straffes.

Hva tror du? Nei, send dem tilbake dit dem kom fra og la den sone der!

Hvis du virkelig mener dette, at du virkelige ønsker å redusere voldtektsrisikoen for norske kvinner, hvorfor blir du da helt krakilsk når noen kommer med tiltak som faktisk vil redusere voldtektsrisikoen for norske kvinner, bare fordi det strider mot den innvandringspolitiske ideologien din?

Av ca 36 500 innvandrermenn i Oslo (2002)har høyst 0,197 %, eller 2 promille av mannlige innvandrer i Oslo blitt voldtektsanmeldt i 2000. Hvorvidt det kan være snakk om noen av disse som har blitt anmeldt flere ganger vites ikke. Det kan også være snakk om flere menn som har blitt anmeldt for samme voldtekt.

Jeg forstår ikke hva som så er så problematisk med å akseptere, at innvandrermenn er kraftig overrepresentert på voldtektsstatistikken?

Hva tror du? Nei, send dem tilbake dit dem kom fra og la den sone der!

Det er det populistiske svaret som innvandringstilhengere som deg elsker å gjøre narr av. Sånn for å demonstrere at dere, med deres meninger, befinner dere på et høyere nivå enn resten av folket. I realiteten viser innvandringstilhengerne ikke annet enn at de befinner seg i et elfenbenstårn. Et stupid sådan.

Skrevet
Man antar at mørketallene for voldtekt av kvinner er store. Tall som man for øvrig antar er enda større for menn. Men det relevante i denne tråden ville vært om disse mørketallene ufarliggjør innvandrermenns voldsomme overrepresentasjon på voldtektsstatistikken. Eller på andre måter gjør dem irrelevante. Det kan jeg ikke se at de gjør. 

Det som kan gjøre utslag er at innvandrere oftere begår overfallsvoldtekter, og terskelen for å anmelde disse og/eller oppsøke voldtektsmottak er langt lavere enn ved bekjentskapsvoldtekter, fordi det er langt mer åpenbart at offeret er uten skyld selv. Ved bekjentskapsvoldtekter tenker jenter oftere ting som "jeg ble jo med han hjem, det er nok min skyld" i tillegg til at vi vet at det uansett vil være ord mot ord, og dermed vil saken sannsynligvis bli henlagt, noe som også gjør terskelen for å anmelde langt høyere. Blir du overfalt av en mørk, fremmed mann ved Akerselva er saken mye lettere å anmelde. Og dette er noe jeg har diskutert med mange venninner, og det er slik mange jenter tenker.

En annen faktor er også at ved overfallsvoltekter blir man gjerne utsatt for generell vold, som fører til skader, noe som i langt større grad gjør det nødvendig å oppsøke legehjelp. Og noen blåmerker eller brudd også øker sannsynligheten for at saken ikke blir henlagt, noe som igjen øker sjansen for anmeldelse.

Hvor stort utslag disse tingene egentlig gjør på statistikken er selvsagt umulig å si, men jeg tror nok det har en innvirkning, selv om det neppe kan forklare hele forskjellen.

Andre faktorer jeg tror spiller inn utover dette er kulturforskjeller, og det at mange innvandrere kommer fra krigsherjede land, og til en viss grad er traumatisert av dette. Soldater som har vært i krig begår mye vold og overgrep, pga psykisk stress, både når de er ute i krigen, og når de kommer hjem igjen, så dette er nok noe som gjelder mennesker som har opplevd krigen fra sivil side også. Ingen av disse to faktorene er noen unnskyldning for overgriperne, men det er noe samfunnet bør tenke på, ved å sørge for bedre intergrering, og bedre psykisk oppfølging av traumatiserte innvandrere.

Skrevet
Det som kan gjøre utslag er at innvandrere oftere begår overfallsvoldtekter, og terskelen for å anmelde disse og/eller oppsøke voldtektsmottak er langt lavere enn ved bekjentskapsvoldtekter, fordi det er langt mer åpenbart at offeret er uten skyld selv. Ved bekjentskapsvoldtekter tenker jenter oftere ting som "jeg ble jo med han hjem, det er nok min skyld" i tillegg til at vi vet at det uansett vil være ord mot ord, og dermed vil saken sannsynligvis bli henlagt, noe som også gjør terskelen for å anmelde langt høyere. Blir du overfalt av en mørk, fremmed mann ved Akerselva er saken mye lettere å anmelde. Og dette er noe jeg har diskutert med mange venninner, og det er slik mange jenter tenker.

Det tror jeg også. Terskelen er nok høyere for å anmelde noen man kjenner.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Eir sa i grunn alt som er relevant og viktig her.

Skrevet
Voldtektsstatistikker er utrolig lite representative for voldtektene som begås, fordi nesten ingen anmelder.

Jeg har tre venninner som er blitt voldtatt, alle ble det av etniske nordmenn de kjente, ingen av dem anmeldte. Jeg ble utsatt for voldtektsforsøk, av en som var etnisk norsk, som jeg kjente. "Jeg og de jeg kjenner"-statistikk er selvsagt heller ikke representativt, men poenget er at de fleste som blir voldtatt blir det av noen de kjenner, og anmelder det ikke. Og er derfor aldri synlige i statistikker.

Som Eir allerede har lagt frem en teori om, ligger det nok ikke like langt inne å anmelde en overfallsvoldtekt som en voldtekt begått av en bekjent.

Tar jeg feil Bønna?

Bønna snakker om kulturforskjeller, ikke nødvendigvis hudfarge, selv om disse gjerne går hånd i hånd. Europeere er gjerne like oss i oppførsel og tankegang. Er det virkelig så vanskelig å se denne forskjellen?

...

Andre faktorer jeg tror spiller inn utover dette er kulturforskjeller, og det at mange innvandrere kommer fra krigsherjede land, og til en viss grad er traumatisert av dette. Soldater som har vært i krig begår mye vold og overgrep, pga psykisk stress, både når de er ute i krigen, og når de kommer hjem igjen, så dette er nok noe som gjelder mennesker som har opplevd krigen fra sivil side også. Ingen av disse to faktorene er noen unnskyldning for overgriperne, men det er noe samfunnet bør tenke på, ved å sørge for bedre intergrering, og bedre psykisk oppfølging av traumatiserte innvandrere.

Du sa igrunnen akkurat det jeg hadde tenkt å si, selv om jeg kanskje ikke er helt enig med deg i at traumer og psykiske problemer i kjølvannet av krig o.l. ligger veldig tungt til grunn når det gjelder ikke-vestlige innvandreres overrepresentasjon i forbindelse med overfallsvoldtekter. Det bunner nok mer i et elendig og forkvaklet kvinnesyn enn noe annet. Dette gjelder vel forsåvidt for alle voldtektsmenn, enten de er hvite, røde, gule, svarte eller grønne. Det er kvinnesynet deres det er noe galt med, og det er vel ikke til å komme forbi at Islam forfekter et mer negativt syn på kvinner i forhold til menn - eller i hvert fall tolkes dithen av en god del menn. Disse folkegruppene lar heller ikke sinne kvinner gå ute alene, og passer på den måten på dem på en annen måte, og det er kanskje derfor også "lettere" for menn med en slik bakgrunn å se våre frie norske jenter som "fritt og billig villt".

I artikkelen Bønna linket til i starten stod det noe om at ikke-vestlige innvandrere utgjør ca 14% av totalbefolkningen (her i Oslo?), men at de allikevel representerte 64% av anmeldte voldtekter, og at tendensen var økende, den gangen for seks år siden.

Hvorfor ynder dere å tro at det er bedre i dag?

Skrevet
Nettopp. Du som liberalistisk kvinne fra de øvre klasser bryr deg fletta om innvandringens konsekvenser for den norske arbeiderklassen.

Din sosiale indignasjon kjenner vel ingen grenser Bønna ;)

Men altså, jeg bryr meg selvsagt om den såkalte "arbeiderklassen". Men jeg bryr meg også om meg selv, og jeg setter pris på at man har muligheten til å få reparert eller fikset på garagen eller terrassen, uten at man må utbetale en halv årslønn til norske LO-tilsette håndtverkere. Disse er nemlig veldig dyre.

Mange av de polske arbeiderne jobber for langt mindre, og gjør en like god jobb. Da er det selvsagt fristende å leie dem. Konkurranse fungerer.

For alt du bryr deg, kan Norge gjerne importert en million Hong Kong-kinesere for å disiplinere den norske arbeiderklassen, slik Frp-liberalistene i sin tid foreslo. Men der Hong Kong-kineserne bare ville bidratt til økt forbruk av menneskeproduserte tjenester blant de øvre klasser, representerer muslimene en sosial revolusjon som også truer de øvre klassers komfortsone.

Jeg ser heller at man kan importere arbeidere fra EU-området.

Nå skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet. Og som sikkert kommer til å forklare Talin et og annet i forhold til min agitasjon mot hans hylling av Amerika. Nettopp på grunn av muslimenes sosiale profil, foretrekker jeg faktisk et muslimsk Norge framfor den liberalistiske dritten som følger med USA. Slik at når USA spør om vi er med dem eller med muslimene, svarer jeg med muslimene. Muslimene, i likhet med deres kristne opphav, har i det minste et ekte ment ønske om å ta vare på de fattige.

Men da kan man vel spørre seg hvorfor du ikke hilser den muslimske innvandringen velkommen?

I dine øyne ville vel et muslimsk Norge vært å foretrekke fremfor det semi-kapitalistiske samfunnet per nu?

Gjest King James
Skrevet

Flest seriemordere er hvite men dette nevner Bønna aldri.

Skrevet

Er dei det? Eg har ikkje sett tal på dette altså, men har dei ikkje seriemordarar i til dømes muslimske eller afrikanske land? Eller kanskje det er eit fenomen som den vestlege kulturen fører med seg...

Når det gjeld spørsmålet som er tema for tråden, trur eg at folk flest er klar over at ei viss gruppe av innvandrarane er overrepresentert på statistikkar for t.d. valdtekt, men kva skal vi gjere med det? Verda endrar seg, globalisering er tidsånden, landegrensar og kulturgrensar blir utviska og det fører med seg endringar og barnesjukdommar.

Vi får berre krysse fingrane og satse på at det roar seg ned etter ein generasjon eller to, og kanskje er det slik at dersom ein blåser opp denne statistikken så vil det berre føre til meir fremmedhat og at desse innvandrargruppene enno mindre vil føle seg som ein del av samfunnet. Så det er betre å dysse ned ting, og la dei få litt ekstra tid og spillerom på å akklimatisere seg til den vestlege kulturen..?

Gjest King James
Skrevet
Er dei det? Eg har ikkje sett tal på dette altså, men har dei ikkje seriemordarar i til dømes muslimske eller afrikanske land? Eller kanskje det er eit fenomen som den vestlege kulturen fører med seg...

klart de har. Men de værste massemordere er faktisk hvite.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hvorfor er dette interessant? :klø: For folk flest, mener jeg. Én ting er for profesjonelle, og at man kan forsøke å kartlegge årsakene til at statistikken er slik og forsøke å forbygge. Men hva skal kvinnen i gata med slik informasjon? Skygge unna når hun ser en ikke-vestlig innvandrer?

• 3 uker senere...
Skrevet
Men da kan man vel spørre seg hvorfor du ikke hilser den muslimske innvandringen velkommen?

I dine øyne ville vel et muslimsk Norge vært å foretrekke fremfor det semi-kapitalistiske samfunnet per nu?

Jo, sånn i utgangspunktet, hvis det bare lå religion til grunn, men det er nå en gang slik, uavhengig av hva innvandringstilhengerne later til å tro, at etnisitet faktisk er en reell størrelse.

klart de har. Men de værste massemordere er faktisk hvite.

Noe mer selvforaktelse enn dette skal man vel lete lenge etter?

Skrevet

Det kan godt hende at dette skyldes at innvandrere ofte er tilhengere av islam, som ser på kvinner som mindreverdige menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...