Bønna Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Som et lite apropos til voldtektsdebatten tenkte jeg det var på tide med en liten repost. Hvorfor er det så mange som ikke vet at innvandrere er enormt overrepresentert på voldtektsstatistikken? Dette har jo vært offentlig tilgjenglig statistikk fra Oslo-politiet i en årrekke, nå. Like fullt er det med vantro og sjokk mang møter denne faktaopplysningen i den pågående debatten om voldtekt og ansvar. Hvorfor er det slik, at faktaopplysninger om innvandringspolitikkens konsekvenser i liten grad er allment kjent? Kan det ha noe å gjøre med at innvandringstilhengernes ideologi dominerer samfunnet? Og at det er problematisk i seg selv å komme med kritiske innvendinger, på grunn av det alltid tilstedeværende rasismespøkelset?
talin Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 voldtektsstatistikken? Bønna, det hadde hjulpet om statistikken ikke var fem år gammel.
Bønna Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 At statistikken er seks år gammel, gjør det bare til en enda større grunn til å spørre hvorfor innvandrermenns voldsomme overrepresentasjon på voldtektsstatistikken, ikke er en del av den kollektive bevissthet.
talin Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 At statistikken er seks år gammel, gjør det bare til en enda større grunn til å spørre hvorfor innvandrermenns voldsomme overrepresentasjon på voldtektsstatistikken, ikke er en del av den kollektive bevissthet. ← Fordi en del PK folk krevde hode til politi mesteren på et sølvfat etter at han presenterte statistikken.
Bønna Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg husker at innvandringstilhengerne lagde et helvetes spetakkel etter at Oslo-politiet offentliggjorde den statistikken der, ja.
Colargol Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Bønna, det hadde hjulpet om statistikken ikke var fem år gammel. ← Jupp! Men du skal ha rett i at det da sannsynligvis var slik for 5år siden Bønna, men du sliter fortsatt med bevisene dine!
Bønna Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Men du skal ha rett i at det da sannsynligvis var slik for 5år siden Bønna, men du sliter fortsatt med bevisene dine! ← På hvilket grunnlag mener du det er grunn til å anta at situasjonen er bedre seks år senere? Med tanke på at seks år er som et mikrosekund i forhold til dette, og at det er langt flere innvandrere i Norge nå enn for seks år siden mener jeg. Innlegget er redigert. Mvh Leo (mod.) Endret 11. januar 2007 av Leo
Gjest care Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Ta en titt her: Baksiden Merkelig at det er mest kvinner som absolutt nekter å se at dette er et problem.
Gjest Valiant Thor Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 At statistikken er seks år gammel, gjør det bare til en enda større grunn til å spørre hvorfor innvandrermenns voldsomme overrepresentasjon på voldtektsstatistikken, ikke er en del av den kollektive bevissthet. ← kan du finne statestikken for 2006 ?
Colargol Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 (endret) På hvilket grunnlag mener du det er grunn til å anta at situasjonen er bedre seks år senere? Med tanke på at seks år er som et mikrosekund i forhold til dette, og at det er langt flere innvandrere i Norge nå enn for seks år siden mener jeg. ← Jeg antar ingenting! Og det er akkurat det som er poenget! Jeg påstår ingenting, hverken fra eller til, mens du påstår en hel del uten å ha kilder å støtte deg til. Sitatet er redigert. Mvh Leo (mod.) Endret 12. januar 2007 av Leo
Christiane Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 For det aller meste er jeg enig med deg, men det er viktig å nyansere bildet litt. Innvandrerne er en meget stor gruppe, og slettes ikke alle gruppene er problematiske. Svensker, franskmenn, tyskere, dansker og lignende er også innvandrere, men er ikke noe særlig mer kriminelle enn oss nordmenn. Svenskene er f.eks meget viktige i servicebransjen. Problemet ligger heller ved forskjellige grupper ikke-vestlige innvandrere, som for eksempel somaliere og pakistanere.
Bønna Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. januar 2007 (endret) kan du finne statestikken for 2006 ? ← Den artikkelen fra Aftenposten var det eneste jeg fant når jeg søkte. Og jeg ser strengt tatt ikke behovet for å gjøre noen grundigere og mer tidkrevende søk. Seks år er som et mikrosekund i denne sammenhengen. Noe jeg trodde en historiestudent var den første til å skrive under på. Hva synes du forresten om lenkene til de andre i denne tråden? De forteller også om praktiske konsekvenser av innvandringspolitikken, som innvandringstilhengerne åpenbart ikke ønsker skal bli allmennkunnskap. For det aller meste er jeg enig med deg, men det er viktig å nyansere bildet litt. Innvandrerne er en meget stor gruppe, og slettes ikke alle gruppene er problematiske. Svensker, franskmenn, tyskere, dansker og lignende er også innvandrere, men er ikke noe særlig mer kriminelle enn oss nordmenn. ← Jo da, jeg er helt enig i det jeg. Men som jeg sa til Collargol i tråden ”Voldtekt og ansvar”. Begrepet innvandrer er for vidt til å dekke det vi snakker om. Og i mitt vokabular er en svenske mye mindre innvandrer i Norge enn en pakistaner utstyrt med norsk statsborgerskap. Men bruker jeg mer presise begreper blir jeg stemplet av innvandringstilhengerne og møtt med represalier fra KG-regimet. Svenskene er f.eks meget viktige i servicebransjen. ← I sørvisbransjen er svenskene kun viktige for å holde det norske lønnsnivået nede. Men nettopp derfor forstår jeg ikke hva en liberalist som deg syter over. Du, som liberalistisk kvinne fra de øvre klasser, er ikke den første til å føle de negative konsekvensene av innvandringspolitikken på kroppen. Tvert i mot. Du, som liberalistisk kvinne fra de øvre klasser, tjener jo på at lønnsnivået/prisen på tjenester du bruker til daglig blir lavere. Ikke bor du innvandrerdominerte nabolag. Disse har du den finansielle styrken til å styre unna. I det hele tatt er det fint lite innvandrere å møte hvor du frekventerer. Ei heller plages du spesielt av voldtektsrisikoen ved å ta priatdrosje, da du uansett har råd til å betale for sikrere drosjeturer. Er drosjekøen for lang, tar du ganske enkelt inn på hotell for natten. Og nå som drosjemarkedet i Oslo har blitt liberalisert, varer det heller ikke lenge før noen etablerer seg i et rådyrt nisjemarked, med drosjetjenester myntet på betalingsdyktige kvinner. Så hva er det egentlig du finner galt med innvandringspolitikken? Er det visheten om at liberalisme, selv om den er spesialdesignet for å tilby de øvre klasser en behagelig livsstil i generasjoner, ikke er egnet til å bevare de øvre klassers sosiale komfortsone? Innlegget er redigert. Mvh Leo (mod.) Endret 16. januar 2007 av Leo
Christiane Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Jo da, jeg er helt enig i det jeg. Men som jeg sa til Collargol i tråden ”Voldtekt og ansvar”. Begrepet innvandrer er for vidt til å dekke det vi snakker om. Og i mitt vokabular er en svenske mye mindre innvandrer i Norge enn en pakistaner utstyrt med norsk statsborgerskap. Men bruker jeg mer presise begreper blir jeg stemplet av innvandringstilhengerne og møtt med represalier fra KG-regimet. ← Da så. I sørvisbransjen er svenskene kun viktige for å holde det norske lønnsnivået nede. Men nettopp derfor forstår jeg ikke hva en liberalist som deg syter over. Du, som liberalistisk kvinne fra de øvre klasser, er ikke den første til å føle de negative konsekvensene av innvandringspolitikken på kroppen. Tvert i mot. Du, som liberalistisk kvinne fra de øvre klasser, tjener jo på at lønnsnivået/prisen på tjenester du bruker til daglig blir lavere. Ikke bor du innvandrerdominerte nabolag. Disse har du den finansielle styrken til å styre unna. I det hele tatt er det fint lite innvandrere å møte hvor du frekventerer. Ei heller plages du spesielt av voldtektsrisikoen ved å ta priatdrosje, da du uansett har råd til å betale for sikrere drosjeturer. Er drosjekøen for lang, tar du ganske enkelt inn på hotell for natten. Og nå som drosjemarkedet i Oslo har blitt liberalisert, varer det heller ikke lenge før noen etablerer seg i et rådyrt nisjemarked, med drosjetjenester myntet på betalingsdyktige kvinner. Så hva er det egentlig du finner galt med innvandringspolitikken? Er det visheten om at liberalisme, selv om den er spesialdesignet for å tilby de øvre klasser en behagelig livsstil i generasjoner, ikke er egnet til å bevare de øvre klassers sosiale komfortsone? ← Mitt problem med innvandringspolitikken er rett og slett det at nordmennene til slutt kan bli en minoritet. Det at svensker holder lønningene nede i servicebransjen, eller at polakker utkonkurrerer norske fagforeningstilsette er ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om. I dette hypotetiske tilfellet er det muslimer som efterhvert kommer i flertall. Disse muslimene er radikale og dypt religiøse. Det er ikke umulig med et slik muslimsk flertall en gang i tiden. Det trenger jeg dog ikke å fortelle deg, siden du tydeligvis anerkjenner det samme. I et slikt tilfelle tror jeg ikke det vil være så morsomt å være sekulær nordmann(og ihvertfall ikke kvinne), uansett hvilket sosialt lag man mener å tilhøre.
minienthe Skrevet 11. januar 2007 #15 Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor er det slik, at faktaopplysninger om innvandringspolitikkens konsekvenser i liten grad er allment kjent? Kan det ha noe å gjøre med at innvandringstilhengernes ideologi dominerer samfunnet? Og at det er problematisk i seg selv å komme med kritiske innvendinger, på grunn av det alltid tilstedeværende rasismespøkelset? ← ikke utenkelig at mange er redde for å si sin mening åpent av redsel for å bli stemplet og utsatt for "represalier" jeg er en av de...
Bønna Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. januar 2007 Mitt problem med innvandringspolitikken er rett og slett det at nordmennene til slutt kan bli en minoritet. Det er ikke umulig med et slik muslimsk flertall en gang i tiden. Disse muslimene er radikale og dypt religiøse. I et slikt tilfelle tror jeg ikke det vil være så morsomt å være sekulær nordmann(og ihvertfall ikke kvinne), uansett hvilket sosialt lag man mener å tilhøre. ← Nettopp. Du som liberalistisk kvinne fra de øvre klasser bryr deg fletta om innvandringens konsekvenser for den norske arbeiderklassen. For alt du bryr deg, kan Norge gjerne importert en million Hong Kong-kinesere for å disiplinere den norske arbeiderklassen, slik Frp-liberalistene i sin tid foreslo. Men der Hong Kong-kineserne bare ville bidratt til økt forbruk av menneskeproduserte tjenester blant de øvre klasser, representerer muslimene en sosial revolusjon som også truer de øvre klassers komfortsone. Nå skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet. Og som sikkert kommer til å forklare Talin et og annet i forhold til min agitasjon mot hans hylling av Amerika. Nettopp på grunn av muslimenes sosiale profil, foretrekker jeg faktisk et muslimsk Norge framfor den liberalistiske dritten som følger med USA. Slik at når USA spør om vi er med dem eller med muslimene, svarer jeg med muslimene. Muslimene, i likhet med deres kristne opphav, har i det minste et ekte ment ønske om å ta vare på de fattige.
talin Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 Og som sikkert kommer til å forklare Talin et og annet i forhold til min agitasjon mot hans hylling av Amerika. Liten t er du snill.
Gjest LilSweetie Skrevet 11. januar 2007 #18 Skrevet 11. januar 2007 Voldtektsstatistikker er utrolig lite representative for voldtektene som begås, fordi nesten ingen anmelder. Jeg har tre venninner som er blitt voldtatt, alle ble det av etniske nordmenn de kjente, ingen av dem anmeldte. Jeg ble utsatt for voldtektsforsøk, av en som var etnisk norsk, som jeg kjente. "Jeg og de jeg kjenner"-statistikk er selvsagt heller ikke representativt, men poenget er at de fleste som blir voldtatt blir det av noen de kjenner, og anmelder det ikke. Og er derfor aldri synlige i statistikker.
messy Skrevet 11. januar 2007 #19 Skrevet 11. januar 2007 Her skal jeg slenge ut en teori som ikke er empirisk begrunnet i det hele tatt: bare mine egne tanker. For det foerste har jeg et intrykk av at det er en viss type jenter som oppsoeker innvandrermiljoet. Hvertfall var det slik i bergen der jeg bodde foer. Virket som om det var mange som soekte til miljoet for aa soeke annerkjennelse og ofte er det mye alkohol involvert. Jenter+svak selvtillit+alkohol= stoerre sannsynlighet? (dette er bare andrehaandstanker, da de kildene jeg har det fra er betraktninger av venninner, eller venninner sine soestre). Har ogsaa en foelse av at aborttallene er hoeye i slike kretser. For det andre blir jenter/kvinner ofte voldtatt av de i naermeste familie som gjoer at de er mer tilbakeholden med en anmeldelse. Ville dere anmeldt deres nermeste for voldtekt? Jeg tror at det er mange grunner til at innvandrere er representert paa voldsstatistikken, en av dem er nok at de ogsaa begaar flere voldtekter fordi de har et annet kvinnesyn.
Bønna Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Voldtektsstatistikker er utrolig lite representative for voldtektene som begås, fordi nesten ingen anmelder. ← Man antar at mørketallene for voldtekt av kvinner er store. Tall som man for øvrig antar er enda større for menn. Men det relevante i denne tråden ville vært om disse mørketallene ufarliggjør innvandrermenns voldsomme overrepresentasjon på voldtektsstatistikken. Eller på andre måter gjør dem irrelevante. Det kan jeg ikke se at de gjør. Her skal jeg slenge ut en teori som ikke er empirisk begrunnet i det hele tatt: bare mine egne tanker. For det foerste har jeg et intrykk av at det er en viss type jenter som oppsoeker innvandrermiljoet. Hvertfall var det slik i bergen der jeg bodde foer. Virket som om det var mange som soekte til miljoet for aa soeke annerkjennelse og ofte er det mye alkohol involvert. Jenter+svak selvtillit+alkohol= stoerre sannsynlighet? (dette er bare andrehaandstanker, da de kildene jeg har det fra er betraktninger av venninner, eller venninner sine soestre). Har ogsaa en foelse av at aborttallene er hoeye i slike kretser. ← Det er også mitt inntrykk. Bare at jeg ville kalt det for arbeiderklassejenter, og kvalifisert gjetning. Jeg tror at det er mange grunner til at innvandrere er representert paa voldsstatistikken, en av dem er nok at de ogsaa begaar flere voldtekter fordi de har et annet kvinnesyn. ← Det siste er etter min mening rimelig åpenbart. Endret 11. januar 2007 av Bønna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå