Gå til innhold

Søndagsskole??


Kosejente

Går barna deres i søndagsskole?  

  1. 1. Går barna deres i søndagsskole?

    • Ja
      1
    • Nei
      8


Anbefalte innlegg

Har dere barna deres i søndagsskole?

Her hvor vi bor er det ganske vanlig at barna går i søndagsskole.

Mine har aldri gått....

Hverken jeg eller min mann er selv kristne...

....men hadde for eksempel barna våre ytret ønske om å begynne i søndagsskole fordi venner går eller lignende så hadde vi selvsagt ikke nektet dem...

Jeg er veldig imot å tre våre "overbevisninger" nedover hodet på barna.....vil at de skal velge selv...i den grad de er i stand til det...

Men synes ikke det er nødvendig med "forkynning" i en så tidlig alder....

De vil selv komme til å velge om de vil ferdes i et kristent miljø eller ikke senere i livet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er en fin holdning jeg:)

aldri gått på søndagsskole, og er utrolig glad for det :D

(hadde sikkert ikke hatt vondt av det,men gudstjenestene med skolen var nok av det pratet..) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en jalla søndagsskole jeg.. Ingenting annet å gjøre, liksom.. Det eneste jeg hadde glede av var å knote med trolldeig! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på søndagsskolen da jeg var lita...

Hovedsaklig for å fylle opp garnet med gullfisker. Resten var ikke like interessant. :ler:

Kommer nok neppe til å sende min egen lille håpefulle på søndagsskole, med mindre han vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg var på søndagsskole en gang. Det var kjempekjekt :) Vi tegna i sånne "oppdelte" tegninger med felter med tall i, hvert tall skulle ha en bestemt farge, og så ble det et motiv (jesus og noen fisker i et garn) synes det var helt topp jeg :)

Men jeg gikk aldri på søndagsskole, sånn egentlig altså. Dette var bare en gang vi av en eller annen grunn var i kirka. To av søskenbanra mine var også med på søndagsskolen, så jeg tipper det var... presentasjonsgudstjeneste for en konfirmasjon? I alle fall, da de skulle begynne på preken (slikt anser ikke barn som helt spennende nei) så kom det noen folk med en plakat om søndagsskole, og alle barna fikk følge etter. MYE kjekkere å få tegne enn å sitte helt stille og ikke snakke ja :)

Men, fast gå i søndagsskole? Det kommer jeg ikke til å sende mine (fremtidige, enda ikke planlagte) barn i nei, med mindre de selv har et ønske om det (pga venner eller noe slikt). Men vil de, så klart de får lov. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...