Lourdes Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tenkte det at når jeg var ferdig med utdannelsen og begynte å jobbe, så skulle jeg ha så MYE penger å bruke på klær. Da skulle jeg endelig kjøpe meg alle disse dyre designklærne jeg siklet etter som student. Nå har jeg jobbet over et halvt år, og jeg kan ikke si at jeg bruker noe mer penger på klær enn før jeg altså... Jeg har ikke noe budsjett på klær og jeg kan kjøpe meg det jeg vil innenfor rimelighetens grenser. Skal jeg gjøre et lite anslag, ville jeg tro at i snitt bruker kanskje 1000-1500 i måneden på klær. Noen måneder handler jeg kanskje to topper til 600 kr, mens andre måneder handler jeg for 3000 kr på en kveld. Jeg innbiller meg at jeg bruker lite penger på klær i forhold til andre. Hvor mye bruker dere?
Gjest Robina Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Veldig lite. Mitt klesbudsjett er ikke av de største. Jeg handler ikke hver måned, men i gjennomsnitt blir det vel ca. 200,- til 400,- pr måned.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Det varierer veldig, jeg har ikke noe stort budsjett, men når jeg har penger mellom hendene hender det jeg slår til Har f eks handlet klær på nettet for 3 000 kr siden november - men av dette er ca en tusenlapp blivende gaver, og alt på salg... Nå er jeg blakk fram til den 20., da planlegger jeg å kjøpe sminke og klær for 1 000-1 500 kr. Det skal sies at jeg også kan gå i månedsvis uten å kjøpe et eneste plagg - har f eks ikke kjøpt vintersko siden tidlig i 2004, eller brukt mer enn 600 kr på vinterjakke de siste tre årene. Jeg tjener relativt lite, så designerklær blir det lite av, dessuten har jeg nok lagt meg til et lavere prisnivå uansett - så jeg tror ikke jeg hadde greid å svi av 10 000 på en kjole selv om jeg ble lottomillionær Men jeg handler gjerne kvalitetsting på salg eller som basisplagg, blir periodevis skikkelig lei billigbutikker av en eller annen grunn, selv om jeg også har endel fint fra H&M som har holdt seg fine i mange år...
Gjest LilSweetie Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg bruker heller ikke saa mye penger paa klaer, fordi jeg kjoper det veldig sjelden. Jeg pleier alltid aa faa klaer av mor og soster til bursdag+jul, og de har heldigvis god smak I tillegg har jeg alltid klaerne mine lenge, og bruker fremdeles klaer som er mange aar gamle. Hvis jeg forst kjoper klaer, foretrekker jeg aa kjope ett eller to litt dyrere plagg, fremfor mange billige. Kjoper klaer ca hver tredje maaned, og da bruker jeg vel ca 1500-2000 hver gang.
Gjest Borghild Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Mye. Men ikke noe fast beløp. En måned kan det være 5000, en annen måned 500. Men bruker nok altfor mye ja.
Karamba Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Bruker også ganske mye penger på klær. Men det varierer voldsomt fra måned til måned. De siste par månedene har jeg ikke brukt mer enn max 1000 kr pr mnd. Vanligvis går det nok rundt 3000 kr i måneden... Av og til mer også... Håper ikke samboeren ser dette...
Christiane Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Mine eneste egentlige utgifter er shopping, cafebesøk og kino i ny og ne. Av dette opptar selvsagt shoppingen mest kontanter. Det blir gjerne rundt 3000 måneden.
Rexina Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 Jge tror ikke jeg bruker så mye på klær egentlig, mer sminke. Kanskje 500 i mnd..
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 2500 kr i måneden på klær og 500 kr på sminke i snitt.. Alt etter hvilke utgifter jeg har på skolen..
Gjest *Fiona* Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Sinnssvakt - folk har tydeligvis masse penger til overs, etter å ha betalt leie, strøm, telefon, mat, lån, og vanlig forefallende! Bruker praktisk talt ikke penger på klær i det hele tatt, og i hvert fall ikke sminke. Kanskje 6-7000 på et helt år.
FashionySara Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg er fulltidsstudent, men jobber deltid ved siden av. Bruker nok altfor mye..3-4000 hver måned.(Kan bruke mer..blir vel som oftest mer..i desember handlet jeg for 9500 bare for meg selv..). Handler som regel hver uke..dette medgår da også makeup og sko. Endret 13. januar 2007 av FashionySara
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #14 Skrevet 12. januar 2007 Jeg er glad jeg ikke har klesbutikker rundt meg til daglig, da jeg bodde i byen shoppet jeg oftere enn jeg gjør nå. Men jeg lurer på hvordan folk klarer å bruke hundrevis av kroner i måneden på sminke - jeg tror jeg maks bruker 1 000 i året (noen ganger mindre) på å fylle på det jeg har, eller prøve noen få nye ting... Ikke nye øyenskygger _hver_ eneste måned, i hvert fall... I tillegg går det litt på hudpleie, men vel ikke mer enn 1500 i året, vil jeg tro. Jeg har jo svart tidligere i tråden, men om jeg skal regne ut et slags gjennomsnitt på hva jeg bruker på klær gjennom året vil jeg tippe at jeg i 2006 brukte ca 5 000 på klær til meg selv - det eneste ganske dyre plagget jeg kommer på var en Fornarina-bukse, ingen nye sko, og kun én høstjakke til 350 kr... De siste nettfrenziene kan dermed forsvares som sårt tiltrengt oppgradering av garderoben. Dessuten husker jeg ikke sist jeg kjøpte et plagg til fullpris, unntatt to Noa Noa-singleter Eller - det er ikke synd på meg, altså.
Gjest Kaya83 Skrevet 13. januar 2007 #15 Skrevet 13. januar 2007 Jeg bruker vel ca 10000 i snitt tenker jeg.. Inkl make-up.. Men varierer veldig..
Gjest Deception Skrevet 13. januar 2007 #16 Skrevet 13. januar 2007 Jeg bruker ikke så mye på klær, men sannsynligvis mer på hudpleie og sminke, kanskje 1000-1500 i snitt pr. måned på begge deler? Det går veldig i bølger. Forbruket har roet seg betraktelig; nå brukes et eventuelt overskudd heller på flybilletter hjem til min kjære.
Pauline Skrevet 13. januar 2007 #18 Skrevet 13. januar 2007 Det var et slemt spørsmål............ Bruker mye, men har ikke lyst å regne det ut. Har egentlig ikke så vond samvittighet. bruker masse penger på klær til ungene og. Dessuten er jeg voksen og tjener penger selv, går ikke til mamma og griner meg til klær lenger.
Shoegal Skrevet 13. januar 2007 #19 Skrevet 13. januar 2007 Jeg tenkte det at når jeg var ferdig med utdannelsen og begynte å jobbe, så skulle jeg ha så MYE penger å bruke på klær. Da skulle jeg endelig kjøpe meg alle disse dyre designklærne jeg siklet etter som student. Nå har jeg jobbet over et halvt år, og jeg kan ikke si at jeg bruker noe mer penger på klær enn før jeg altså... Jeg har ikke noe budsjett på klær og jeg kan kjøpe meg det jeg vil innenfor rimelighetens grenser. Skal jeg gjøre et lite anslag, ville jeg tro at i snitt bruker kanskje 1000-1500 i måneden på klær. Noen måneder handler jeg kanskje to topper til 600 kr, mens andre måneder handler jeg for 3000 kr på en kveld. Jeg innbiller meg at jeg bruker lite penger på klær i forhold til andre. Hvor mye bruker dere? ← Det varierer veldig, så jeg kan ikke gi noe eksakt beløp. Alt mellom 500 og 3000 på klær vil jeg tro, selv om 3000 hører til sjeldenhetene. Men jeg må si at jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt. Er overrasket over hvor lite som er igjen til klær og annen "moro" når de kjedelige, men akk så nødvendige utgiftene er betalt. Av og til føler jeg at jeg hadde mer å rutte med som student....
Lilol Skrevet 13. januar 2007 #20 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Jeg er student og bruker rundt 2000 kr pr mnd på klær, det synes jeg egentlig er aaalt får mye Hvis jeg skal ta med utgifter for cafe besøk og turer på byen blir det vel 5000 kr. Bruker altså mer penger på slike ting enn klær. Endret 13. januar 2007 av Lilol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå