Yme Skrevet 13. januar 2007 #61 Skrevet 13. januar 2007 NEI jeg er mot dødsstraff! Vet du på hvem måte "bødlerne" avgjorde om de var hekser eller ikke? De dem trodde var hekser ble bundet med et kraftig rep! De buntet hendene sammen og de buntet anklene sammen slik at de ikke var bevegelige! Deretter ble de kastet på sjøen! Dersom de sank var de hekser, dersom de ikke sank var de ikke hekser! Selvsagt så sank dem! Da ble de dratt opp slik at de ikke druknet, for så å bli brent på bålet som heks! Edit:fjernet at du kunne teste selv om du var heks eller ei ← Nei, nå får du slutte tulle, silmarill! Jeg skal fortelle deg en liten hemlighet.... Inatt skreiv jeg en sms som var 21 smser lang! De som sank var ikke hekser, mens de som fløyt var hekser. Dvs. de som drukna var normale damer, mens de som overlevde blei brent
messy Skrevet 13. januar 2007 #62 Skrevet 13. januar 2007 Fengselsstraff har i dagens norske samfunn tre mål: Å la den kriminelle gjøre opp for det de har gjort Virke allmennprevantivt Å rehabilitere. Det første målet er på sett og vis avhengig av hvilket etisk standpunkt man tar. Er man for en øye for øye, tann for tann mentalitet vil altså dødsstraff være passende. Slik vil også å voldta voldtekstmenn være passende. Her er et vesentlig moment: Hvem skal ha makt til å drepe andre? (les: heve seg over andre, å si at jeg er mer menneske enn deg, derfor dømmer jeg deg til døden). Som Jesus sa: La den uten synd kaste den første sten. Dødsstraff virker ikke allmennprevantivt. Dette har de forsket på hvis jeg ikke husker feil. Til sist vil jeg kritisere trådstarter for å være ufattelig partisk i pollen, og ha lite innsikt og respekt for at andre mennesker kan ha andre meninger uten å være "amøber". Skjerp deg.
Gjest Silmarill Skrevet 13. januar 2007 #63 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Nei, nå får du slutte tulle, silmarill! Jeg skal fortelle deg en liten hemlighet.... Inatt skreiv jeg en sms som var 21 smser lang! De som sank var ikke hekser, mens de som fløyt var hekser. Dvs. de som drukna var normale damer, mens de som overlevde blei brent ← Det var visst kanskje sånn det var ja :sjenert! Like teit er det uansett det utsagnet jeg referert til (tåplig og ikke noe med sprsm. å gjøre) Endret 13. januar 2007 av Silmarill
Meaty Skrevet 13. januar 2007 #64 Skrevet 13. januar 2007 Som Jesus sa: La den uten synd kaste den første sten. ← Jeg er ateist men dette er veldig godt sagt, Jesus eller ei!
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2007 #65 Skrevet 13. januar 2007 "Jeg er en amøbe og velger å svare ja." (eller var det nei?) *løper ut av tulletråden*
Prinsessepaien Skrevet 14. januar 2007 #66 Skrevet 14. januar 2007 Jeg tror ikke det er riktig og drepe noen bare fiordi mange er enig om at personen skal dø... LItt som jødeutdrivelsen, det var ikke riktig selv om mange menete det var det.... ( riktignok nazister) Men det kom av uvitenhet og det gjør dødsstraff også... Frihetsberøvelse er en ganske mye strengere enn og få dø.... Men når det er sagt, det er altfor milde straffer i norge.
Maya Skrevet 14. januar 2007 #67 Skrevet 14. januar 2007 Jeg er absolutt helt imot dødstraff. Ingen, jeg gjentar ingen har rett til å ta livet til et annet menneske. Å rettferdiggjøre dødstraff med at personen har tatt et liv er ikke et godt nok argument. Man bør aldri sette seg ned på nivået til en morder, men heller statuere et "godt" eksempel. ← Enig med deg Care! De bør heller sitte i fengsel på livsstid slik at de får mulighet til å angre seg på det de har gjort. Hengning er gammeldags, utrolig å tenke på at det fortsatt blir praktisert...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå