Gå til innhold

Ja til dødsstraff (henging) i Norge.

Fremhevede innlegg

Gjest Gresk Gudinne med bakoversveis
Skrevet (endret)

EDIT: det skulle stå nei på den siste, så dere som er i mot henging kan velge det siste alternativet.

Jeg er skremt og lei over all volden, korrupsjonen og alt som skjer i verden, men i det store og det hele er jeg livredd for hvordan landet mitt skal bli.

Dødsstraff er som de fleste oppegående mennesker vet en bra ting for de som har gjort skittne ugjerninger her i verden.

Endelig er vi kvitt Saddam, og nå syns jeg det er på tide at dødsstraff i form av henging burde innføres her til lands.

Jeg har lyst til å få i gang en aksjon alla: Ja til henging og dødsstraff i Norge.

Men hvordan går jeg egentlig frem?

Er det fader meg ikke på tide at dødsstraff blir innført her til lands?

Tenk på all skitten vi blir kvitt (a og b gjengen f.x) og tenk på hvordan Norge vil bli fremover. Vi vil se en mer fredfull verden. Det er jeg 100% overbevist om.

Hilsen 1 ekte patriot.

Endret av Gresk Gudinne med bakoversveis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemte ja!

Det sier seg selv, at om man henger folk, så blir værden et bedre sted. Føler ikke at jeg trenger å argumentere på det en gang.

Skrevet
Jeg stemte ja!

Det sier seg selv, at om man henger folk, så blir værden et bedre sted. Føler ikke at jeg trenger å argumentere på det en gang.

Jeg vet ikke om du tuller nå min kjære Ymeh, men jeg er seriøs.

Dreper du en dør du selv. Det du GIR FÅR DU!

Skrevet (endret)

For å siter Gandalf:

Many that live deserve death. Some that die deserve life. Can you give it to them, Frodo? Do not be too eager to deal out death in judgment. Even the very wise cannot see all ends.
Endret av talin
Skrevet

<Korrupte politimenn burde henges.

<Voldtekstmenn burde henges.

<Personer med STORE psykiske problemer alla: schizo, paranoia og psykopatiske trekk burde henges HVIS de er en trussel for samfunner.

<Drapsmenn burde henges.

<Diktatorer av alle slag.

pluss mange flere. kom gjerne med innspill.

Skrevet (endret)

Jeg er vel en av amøbene som mener nei jeg da. Hvordan kan vi sette oss til dommer over hvorvidt en annen menneske fortjener å leve eller dø? Og hva hvis det skulle vise seg at en person har blitt dømt uskyldig? Vanskelig å rette opp i det hvis personen er død. Fengsel, eventuelt på livstid for folk som har gjort forferdelige ting, mener jeg er et bedre alternativ.

Endret av Talula
Skrevet
For å siter Gandalf:

Skjønner poenget, men vi er egentlig ikke inne på diskusjonen om filmen Ringenes herre, her.

Skrevet
Jeg er vel en av amøbene som mener nei jeg da. Hvordan kan vi sette oss til dommer over hvorvidt en annen menneske fortjener å leve eller dø? Og hva hvis det skulle vise seg at en person har blitt dømt uskyldig? Vanskelig å rette opp i det hvis personen er død. Fengsel, eventuelt på livstid for folk som har gjort forferdelige ting, mener jeg er et bedre alternativ.

Hvem har satt drapsmennene, voldtekstmennene i deres posisjon til å skade andres mennesker liv for resten av livet?

Ikke nok med det... de skader ikke bare seg selv, men også mange andres liv.

Mitt, og kanskje ditt... kanskje naboen din sitt?

Jeg tror det skal mye til for at en blir dømt uskyldig. Hvordan tror du det forekommer da?

Skrevet

Hva med de som er så syke at de ikke kan tjene penger til samfunnet, men er kun en stor utgiftspost...? De burde vel henges...? Innvandrere og homofile....? De er vel ikke mye samfunnsnytte... Det er mange vi kan henge bare vi setter fantasien i sving.

Hærlig - et samfunn kun med små modifikasjoner av meg selv!!! Det må vel være drømmen!!!

Skrevet (endret)
Hvem har satt drapsmennene, voldtekstmennene i deres posisjon til å skade andres mennesker liv for resten av livet?

Jeg tror det skal mye til for at en blir dømt uskyldig. Hvordan tror du det forekommer da?

Mennesker som gjør slikt skader andre mennesker for livet og det er forferdelig galt, det er jeg enig i. Det de har gjort forsvinner imidlertid ikke hvis man dreper de som har gjort det, selv om jeg kan forstå behovet for hevn. Det er ellers en allment kjent sak at man kan bli dømt uskyldig, ta f.eks Fritz Moen - saken her i Norge; han ble uskyldig dømt for to drap.

Endret av Talula
Skrevet
Takk da :grine:

Jeg glemte jo deg :) Likte Gandalf sitatet. Da er vi iallefall to.

Skrevet (endret)

Dødsstraff er teit.

Endret av Bridget J
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at alle som ble brent på bålet her i landet var ekte hekser. Hvis de var dømt uskyldig ville de vel ikke blitt brent.. eller..?

Skrevet
Dødsstraff er teit.

teit faktisk.

Skrevet
Jeg glemte jo deg :)  Likte Gandalf sitatet. Da er vi iallefall to.

:) Takker.

Skrevet

Dødsstraff er vel egentlig bare uintelligent? En alt alt ALT for "enkel løsning" på et vanskelig problem... nesten litt som å rive et hus og bygge nytt, istedenfor å male veggene i stua når veggfargen på stua er blitt sliten, men resten av huset egentlig ikke feiler noenting...

Nei, jeg er imot dødsstraff. Jeg tror på at det er en større straff for en person å sitte i fengsel hele livet enn å bli tatt livet av... Men jeg forsvarer ikke forrytelser av den grunn.

Skrevet

Hvorfor dødsstraff ved hengning, kan vi ikke ha steining i stedet? Så kan folk være med og kaste stein på skurkene. Tenk så sosialt da gitt, man kan jo gå på steining sammen på lørdagen!

Skrevet

Mener virkelig vi bør ha strengere straffer her i Norge. Enkelte straffer (som for eksempel for voldtekt) er jo bare latterlige. Men dødstraff? Finnes få ting jeg er mer i mot enn nettopp dette. Selv om sjansen for at den som blir dømt er uskyldig kan være liten, så mener jeg ikke dette er verd å ta sjansen på. Mener også at et sivilisert samfunn hever seg over å synke ned på en drapsmanns/drapskvinnes nivå. Å ta livet av noen gir ikke tilbake livet til den som har blitt drept/voldtatt/etc. Så jeg sier helt klart nei til dødsstraff.

Skrevet
Nei, jeg er imot dødsstraff. Jeg tror på at det er en større straff for en person å sitte i fengsel hele livet enn å bli tatt livet av... Men jeg forsvarer ikke forrytelser av den grunn.

:enig_anim:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...