T.S Skrevet 12. januar 2007 #61 Skrevet 12. januar 2007 begynner tro at det er Yssen sin plan...... Hun visste dette ville skje...
Gjest niomi Skrevet 12. januar 2007 #62 Skrevet 12. januar 2007 Jeg ble også litt sånn i starten av intervjuet: Men hun tok deg ganske bra inn igjen, spesielt siden hun ble avbrutt i annenhver setning. Nei, jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal tro om den saken, jeg... Tror nok det ligger noe annet bak her, siden de to har blitt så veldig fiender... :klø: Litt fristet til å ringe og fritte ut de jeg kjenner i systemet...
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #63 Skrevet 12. januar 2007 I allefall ikke uventet at Valla var å se hos Skavlan. Hun har jo ikke villet stille opp på NRK nyhetene, men dukker opp hos Skavlan... Forsøk på fjarmoffansiv
Tule Skrevet 12. januar 2007 #64 Skrevet 12. januar 2007 hei begynner å tro at det er to som har gjort feil her, dersom yssen har fart med tull skulle valla ha tjent på og vise et anstendig fjes hilsen
T.S Skrevet 12. januar 2007 #65 Skrevet 12. januar 2007 sikkert mannfolk involvert. Er alltid det når damer tilter i den graden der.....
Gjest niomi Skrevet 12. januar 2007 #66 Skrevet 12. januar 2007 sikkert mannfolk involvert. Er alltid det når damer tilter i den graden der..... ← De slåss om Gahr Støre!
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #67 Skrevet 12. januar 2007 sikkert mannfolk involvert. Er alltid det når damer tilter i den graden der..... ← De slåss om Gahr Støre! ← Sånn var det ja Cat fight!
Gjest niomi Skrevet 12. januar 2007 #68 Skrevet 12. januar 2007 Anne-Kat foreslo at de kunne gjøre opp ved gjørmebryting.
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2007 #69 Skrevet 13. januar 2007 Anne-Kat foreslo at de kunne gjøre opp ved gjørmebryting. ← Uff, fritt for å ikke se på det
Gjest Silmarill Skrevet 13. januar 2007 #70 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Anne-Kat foreslo at de kunne gjøre opp ved gjørmebryting. ← Anne Cath er til tider morsom, og her var hun det også igjen! De kan jo egentlig (som ACH) sier, gjøre opp med gjørmebryting! "Heier "på Yssen! Uansett hva som er sant eller ikke, så har Valla gjort noe dumt i denne sammenhengen! Hvem er tjent med en LO leder som går mot sine egne meninger! Sine meninger , som hun G.L.V.mener arbeidsgivere generelt over landet skal følge - så kommer hun selv som et så dårlig eksempel, dette er vel brudd på arbeidsloven! Mener Gerd Liv bør gå av etter dette! "Valla har ikke bare baller, hu har faan meg pikk også!" Endret 13. januar 2007 av Silmarill
Gjest Silmarill Skrevet 13. januar 2007 #71 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Lo leder Gerd Liv Valla kan bli dømt for å ha gitt ut fortrolig informasjon fra medarbeidersamtaler hvis det kommer til rettsak! Valla refererte i detalj fra samtaler hun har hatt med Yssen. Dette bryter enhver etisk regel som gjelder i norsk arbeidsliv. Jeg mener samtidig at hele saken skulle vært tatt internt, men ståstedet er pr. i dag ikke slik! Valla skulle derfor holdt sin rapport unna offentligheten, det hadde vært mer korrekt. Vallas forsvarbrev Utfra dette brevet har kanskje Valla gjort det riktig mht.situasjonen, men dette brevet skulle jo aldri ha havnet i pressen Dessuten vet vi ikke hvordan Vallas oppførsel (irritasjon, frustrasjon, tonefall o.l) mot Yssen var i disse situasjonene som Valla beskriver! En ting til: Arbeidsrettseksperter mener også at LO kan ha brutt arbeidsmiljøloven ved at det er ti år siden sist de gjennomførte en arbeidsmiljøundersøkelse. Jeg har faktisk alltid ment at Valla er dyktig.............så feil kan man desverre altså ta. Endret 13. januar 2007 av Silmarill
Gjest Silmarill Skrevet 13. januar 2007 #72 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Yssen vil ikke ha noen rettsak på tross av Vallas ulovlige redegjørelse (ulovlig iht arbeidsloven, da Valla gav den detaljerte og fortrolige redegjørelsendet til pressen) Yssen står fortsatt fast ved sin forklaring, men noen rettsak er forståelig nok ikke noe Yssen ønsker - selv om Yssen stiller meget sterkt! Hva jeg generelt mener om saken har jeg skrevet i inlegget over dette!!!!!! Endret 13. januar 2007 av Silmarill
Gjest Bodillen Skrevet 13. januar 2007 #73 Skrevet 13. januar 2007 Sånn går det når kvinnfolk skal samarbeide, altså. Nei, få dem tilbake til kjøkkenbenken, sier nå jeg!
Tule Skrevet 15. januar 2007 #74 Skrevet 15. januar 2007 Lo leder Gerd Liv Valla kan bli dømt for å ha gitt ut fortrolig informasjon fra medarbeidersamtaler hvis det kommer til rettsak! Valla refererte i detalj fra samtaler hun har hatt med Yssen. Dette bryter enhver etisk regel som gjelder i norsk arbeidsliv. Jeg mener samtidig at hele saken skulle vært tatt internt, men ståstedet er pr. i dag ikke slik! Valla skulle derfor holdt sin rapport unna offentligheten, det hadde vært mer korrekt. Vallas forsvarbrev Utfra dette brevet har kanskje Valla gjort det riktig mht.situasjonen, men dette brevet skulle jo aldri ha havnet i pressen Dessuten vet vi ikke hvordan Vallas oppførsel (irritasjon, frustrasjon, tonefall o.l) mot Yssen var i disse situasjonene som Valla beskriver! En ting til: Arbeidsrettseksperter mener også at LO kan ha brutt arbeidsmiljøloven ved at det er ti år siden sist de gjennomførte en arbeidsmiljøundersøkelse. Jeg har faktisk alltid ment at Valla er dyktig.............så feil kan man desverre altså ta. ← hei interesant at di kan ha brutt arbeidsmiljøloven flere ganger, na sat nestlederen av lO pa tv og sa at hun ikke trodde Valla hadde lagt ut noe som var ulovlig og at det var flere samtaler, og at det ikke var medarbeidersamtaler, det er vist mange forskjellige samtaler der hilsen
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #75 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Yssen ønsker ingen rettssak, fordi hun selvsagt vet at hun ikke har noen sak som holder til mer enn møkkaspredning i avisene. Hun er selvsagt ikke helt dum. Illojal, ja, men ikke dermed nødvendigvis dum. Mulig jeg tillegger henne for mye her, forresten, hun har jo brukt rådgivere i bransjen. Arbeidstilsynet kommer ikke til å åpne tilsynssak, fordi det ifølge dem ikke er noe i saken som krever det. Så mye for alt oppgulpet rundt de spørsmålene. Storm i et vannglass, altså, men en ganske underholdende storm. Yssen får håpe at hun fortsatt har venner som vil gi henne en jobb, gjerne en jobb hun faktisk mestrer. Inkompetanenivået hennes er grundig definert gjennom den jobben hun har "gjort" den siste tiden. Endret 16. januar 2007 av Champagnepikken
Paradokset Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #76 Skrevet 16. januar 2007 Om man tar som utgangspunkt at Yssen ikke bare farer med løgn så er jo dette en uheldig sak for LO - i alle fall PR-messig. Å vinne en arbeidsrettssak, basert på mobbing, er ingen enkel sak i utgangspunktet. Med LO som arbeidsgiver tror jeg man bare kan glemme det. At Gerd Liv-Valla er dyktig på mange områder er det ikke tvil om, men det betyr ikke at hun er en god sjef/arbeidsgiver. Og at LO, som skal representere arbeistagerne, behandler en arbeidskonflikt på denne måten får i alle fall meg til å føle at her lukter det svidd. Ville nok valgt å organisere meg et annet sted om jeg skulle gjøre det.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #77 Skrevet 16. januar 2007 Om man tar som utgangspunkt at Yssen ikke bare farer med løgn så er jo dette en uheldig sak for LO - i alle fall PR-messig. Å vinne en arbeidsrettssak, basert på mobbing, er ingen enkel sak i utgangspunktet. Med LO som arbeidsgiver tror jeg man bare kan glemme det. At Gerd Liv-Valla er dyktig på mange områder er det ikke tvil om, men det betyr ikke at hun er en god sjef/arbeidsgiver. Og at LO, som skal representere arbeistagerne, behandler en arbeidskonflikt på denne måten får i alle fall meg til å føle at her lukter det svidd. Ville nok valgt å organisere meg et annet sted om jeg skulle gjøre det. ← Jeg tror ikke noen tror at Yssen bare farer med løgn, selv om hun har måttet gi Valla rett på mange områder. Hennes opplevelser skal man selvsagt ha respekt for. Å ha respekt for at en detaljert oppsigelse er VG i hende før LO får den er ikke fullt så lett. Heller ikke er det fullt så lett å ha respekt for den nøye planlagte drittpakken som ble kokt sammen. Jeg synes det er betryggende at "saken" uansett koker bort i kål. Det minst betryggende i denne saken er at Yssen faktisk ble headhuntet inn i en stilling hun ikke har fungert i, men jeg regner med at LO ikke gjør den samme feilen flere ganger. Ellers er det morsomt å se at Carl I Hagen, selve eksponenten på eksklusjoner, offentlige henrettelser, injurier og norsk korrupsjon, tar Yssens parti i et forsøk på å "ta" Valla. Enhver med snev av gangsyn, Yssen inkludert, ville nok ønsket seg helt andre støttespillere i en sak som ifølge møkkaspredersken handler om arbeidsmiljø.
T.S Skrevet 16. januar 2007 #78 Skrevet 16. januar 2007 Yssen ønsker ingen rettssak, fordi hun selvsagt vet at hun ikke har noen sak som holder til mer enn møkkaspredning i avisene. Hun er selvsagt ikke helt dum. Illojal, ja, men ikke dermed nødvendigvis dum. Mulig jeg tillegger henne for mye her, forresten, hun har jo brukt rådgivere i bransjen. Arbeidstilsynet kommer ikke til å åpne tilsynssak, fordi det ifølge dem ikke er noe i saken som krever det. Så mye for alt oppgulpet rundt de spørsmålene. Storm i et vannglass, altså, men en ganske underholdende storm. Yssen får håpe at hun fortsatt har venner som vil gi henne en jobb, gjerne en jobb hun faktisk mestrer. Inkompetanenivået hennes er grundig definert gjennom den jobben hun har "gjort" den siste tiden. ← Så en professor i arbeidsrett slakte Valla sin håntering i går og sa at ingen anstendig arbeidsgiver oppfører som det valla har gjort. Han gjentok: Ingen... Han sa at yssen har brutt loven med å gå ut, og kunne blitt oppsagt for det. Men at Valla også har brutt loven med å gå ut med detaljer slik hun har gjort.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #79 Skrevet 16. januar 2007 Så en professor i arbeidsrett slakte Valla sin håntering i går og sa at ingen anstendig arbeidsgiver oppfører som det valla har gjort. Han gjentok: Ingen... Han sa at yssen har brutt loven med å gå ut, og kunne blitt oppsagt for det. Men at Valla også har brutt loven med å gå ut med detaljer slik hun har gjort. ← LO hadde to valgmuligheter: 1) Holde kjeft, la personhetserne styre showet og få bøtter av kritikk fordi de ikke ville diskutere "saken" i media. 2) Ta saken, gi sitt tilsvar og få bøtter av kritikk fordi de var med på å diskutere "saken" i media. Såpass vet enhver som har kjørt slike saker. Problemet med Yssens strategi, som isolert sett er glimrende lagt opp av rådgiverne hennes, er at "saken" ikke holdt det prosessen lovet. Dermed går kritikken etter hvert bare på LOs medietilsvar og ikke på "saken." Slik kritikk hadde som nevnt kommet uansett hvilken strategi LO valgte, noe enhver medierådgiver (som Yssens eksmann og resten av rådgiverkollegiet) selvsagt vet utmerket godt. Det er i seg selv en vesentlig del av en drittpakke.
Paradokset Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #80 Skrevet 16. januar 2007 Man velger ikke selv sine støttespillere..og som du påpeker så er neppe Yssen særlig glad for å ha Hagen på laget akkurat nå. Det er vel neppe noen grunn til å ha respekt for "drittpakken". På den annen side - Om det er slik at Yssen er blitt behandlet såpass dårlig som hun påstår - er det vel eneste mulighet for å få satt fokus på dette. En arbeidsrettsak mot LO tror jeg man kan glemme. Yssens inkompetanse er vel ikke akkurat hovedpoenget. Eller er det kanskje slik at LO står for en linje som tilsier at arbeidsgiver kan gå til tilnærmet etthvert skritt de ser passende for å fjerne "inkompetente" arbeidstagere. Det hadde i såfall vært svært oppsiktsvekkende. Forøvrig er det interessant å se hvor tett rekkene sluttes i LO/Ap nå. Selv de som sannsynligvis ikke har noen særlig informasjon om denne saken - som tross alt er en personalsak - uttaler alle som en at de står 100% bak Valla og overhodet ikke kan se at det er gjort noe kritikkverdig. Det gjør i alle fall at jeg aner ugler i mosen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå