talin Skrevet 11. januar 2007 #21 Skrevet 11. januar 2007 en oppsigelse er nok varsel, men jeg skjønner ikke at den har noe i pressen å gjøre. en oppsigelse er noe mellom arbeidstaker og arbeidsgiver ← Fordi det er ikke oppsigelsen som er saken her; det er grunnlaget for oppsigelsen som er saken.
loffen Skrevet 11. januar 2007 #22 Skrevet 11. januar 2007 Heia Yssen sier jeg også! Kjempetøft gjort. Ingen gjør dette uten at det er god grunn for det. Jeg synes også at Vallas måte å snakke på under pressekonferansen bare understreker at hun er slik som Yssen sier.
Tule Skrevet 12. januar 2007 #23 Skrevet 12. januar 2007 Heia Yssen sier jeg også! Kjempetøft gjort. Ingen gjør dette uten at det er god grunn for det. Jeg synes også at Vallas måte å snakke på under pressekonferansen bare understreker at hun er slik som Yssen sier. ← hei der har du rett og igjen er vi tjent med slike ledere hilsen
dinamor Skrevet 12. januar 2007 #24 Skrevet 12. januar 2007 Jeg sier ikke at Valla har rett, men jeg tror ikke noe mer på Yssen heller. Synes hun må si B om hun sier A. Hun får gå til arbeidsrettsak om hun mener seg så dårlig behandlet så vi får en ordentlig forklaring på dette og ikke bare en haug med skittentøysvask i pressen.
Gjest Silmarill Skrevet 12. januar 2007 #25 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg støtter Yssen! Valla skal være et forbilde for at en arbeidsplass skal være et godt sted å være. Syns det var dårlig av Valla å ikke være mer ydmyk enn det hun viste deg i pressen - sannheten kommer for en dag! Dessuten ts, er det ikke bare det at Yssen fortalte at hun var gravid (og at valla fant det upassende), dette er en liten del av ydmykelsene hun - i følge seg selv - har vært utsatt for! Endret 12. januar 2007 av Silmarill
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2007 #26 Skrevet 12. januar 2007 (endret) I denne saken finner jeg ingen som helst grunn til ikke å støtte Valla, selv om det er nok av andre saker jeg er uenig med henne i. Jeg er uenig i måten Ingunn Yssen bretter ut en oppsigelsessak som reelt sett bunner i at hun hadde avansert til sitt eget inkompetansenivå. Det er brutalt å ikke mestre jobben sin, og jeg er sikker på at Valla har gitt klar beskjed om at hun ikke har vært fornøyd (eller; jeg VET det, fordi det ikke er en eneste av kollegene til Yssen som har ment at hun gjorde en god jobb). Det er likevel langt fra å få kritikk for å være udugelig og til å gå til slike personangrep som Yssen gjør for å skjule sin egen inkompetanse. Hadde hun hatt en holdbar sak hadde Yssen selvsagt gjort som hun har rutine i fra tidligere jobber; forfølge saken juridisk. Ingen skal fortelle meg at en med så store personlige antipatier mot Gerd Liv Valla ikke ville forfulgt en sak hvis den var holdbar. Ingunn Yssen må tåle kritikk for at Valla, sjefen hennes, er blant de siste som får vite om graviditeten. Enhver sjef ville synes at dette var underlig. At Yssen i etterkant later som om det er GRAVIDITETEN Valla tok avstand fra er ganske...betegnende for Yssens personlige problemer og problemer med å takle sin egen inkompetanse i stillingen. Det er heller ikke færre som har vært i konflikt med Yssen enn med Valla, for å si det forsiktig, selv om Yssen har en mye kortere og mer beskjeden lederportefølje har hun vist seg dyktig til å havne i ymse konflikter. Som regel har hun klart å flyte på vennskapet med sentrale AP-folk, men mot Gerd Liv Valla skal det heldigvis noe mer til for å vinne en konflikt. "Saken" får neppe konsekvenser annet enn at det forhåpentligvis blir noe vanskeligere for Ingunn Yssen å skaffe seg flere fete jobber gjennom kontaktnettet sitt. Inkompetansenivået hennes, både faglig og som medarbeider, er i hvert fall til fulle bevist gjennom den elendige jobben hun har gjort som Internasjonal Sekretær i LO. Å skape konflikter og deretter "si opp selv" føles kanskje bedre enn å bli sagt opp, omplassert eller andre alternativ som brukes når folk ikke evner å gjøre jobben sin. Ingunn Yssen har etter de fleste i LO-systemets mening vært en åpenbar feilansettelse. Det er Vallas ansvar, men feilansettelsen er det eneste jeg ser som kritikkverdig i denne "saken." Je regner med at også LO vil legge større vekt på kvalifikasjoner enn på kontaktnett neste gang stillingen besettes. Endret 12. januar 2007 av Champagnepikken
T.S Skrevet 12. januar 2007 #27 Skrevet 12. januar 2007 Godt mulig hun ikke har fungert, men man oppfører seg som folk mot de som ikke fungerer også. Kjefting og undergraving er hersketeknikker som bare dårlige ledere bruker. Valla viste flere hårreisende trekk på pressekonferansen. Hun tok på seg å føle og mene på vegne av andre, hun snakket om oss og ikke seg selv, hun var alt annet enn ymdyk og hun gikk til angrep i stedet som forsvarstaktikk. Dårlige egenskaper alle. Dessuten kan man ikke si til noen at de føler feil!...
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2007 #28 Skrevet 12. januar 2007 Godt mulig hun ikke har fungert, men man oppfører seg som folk mot de som ikke fungerer også. Kjefting og undergraving er hersketeknikker som bare dårlige ledere bruker. Valla viste flere hårreisende trekk på pressekonferansen. Hun tok på seg å føle og mene på vegne av andre, hun snakket om oss og ikke seg selv, hun var alt annet enn ymdyk og hun gikk til angrep i stedet som forsvarstaktikk. Dårlige egenskaper alle. Dessuten kan man ikke si til noen at de føler feil!... ← Synes det er helt legitimt at Valla blir provosert når en profilert, men akk så udugelig medarbeider går offentlig ut og hudfletter henne som person. Alle kan gjerne si at "hun burde taklet det bedre" - men jeg er egentlig mest overrasket over at hun ikke slaktet Yssen like grundig som Yssens handlemåte gir grunnlag for. Makan til fullstendig illojalt personslagg har man ikke sett siden Reiulf Steen snakket med Arvid Engen.
T.S Skrevet 12. januar 2007 #29 Skrevet 12. januar 2007 Synes det er helt legitimt at Valla blir provosert når en profilert, men akk så udugelig medarbeider går offentlig ut og hudfletter henne som person. Alle kan gjerne si at "hun burde taklet det bedre" - men jeg er egentlig mest overrasket over at hun ikke slaktet Yssen like grundig som Yssens handlemåte gir grunnlag for. Makan til fullstendig illojalt personslagg har man ikke sett siden Reiulf Steen snakket med Arvid Engen. ← En god leder og som er flink med mennesker oppfører seg ikke slik nei. Hverken før eller etter. Uavhengig av inkompetanse til medarbeidere. Man må være to for å danse tango....
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2007 #30 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Man må være to for å danse tango.... ← Nemlig, og takk for illustrasjonen. Det er jo akkurat dette Yssen definitivt har "glemt" idet hun brettet problemene sine ut i VG og deretter videre. Er det Vallas feil at Yssen ikke ser sine egne begrensninger? Skal hun danse tango alene, eller mener du det du skriver her? Endret 12. januar 2007 av Champagnepikken
T.S Skrevet 12. januar 2007 #31 Skrevet 12. januar 2007 Nemlig, og takk for illustrasjonen. Hvilket Yssen definitivt har glemt idet hun brettet problemene sine ut i VG og deretter videre. Er det Vallas feil at Yssen ikke ser sine egne begrensninger? ← Jeg skriver ikke at en er uten skyld. Virker som du er den som gjør det.... jeg ser nok at yssen ikke har gjort en bra jobb. Men Valla takler dette hårreisende dårlig, noe som bekrefter en del Yssen kommer med.
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2007 #32 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg skriver ikke at en er uten skyld. Virker som du er den som gjør det.... jeg ser nok at yssen ikke har gjort en bra jobb. Men Valla takler dette hårreisende dårlig, noe som bekrefter en del Yssen kommer med. ← For dem som ser bak den kortsiktige kampanjejournalistikken Yssen og vennene hennes har satt i gang, er det åpenbart at det er Yssen selv som på sikt taper på dette. Til og med Geelmuyden Kise, som neppe kan påstås å være venner av valla, har vært tydelige på dette. Av den enkle grunn at hun ikke har noen sak som forsvarer støynivået og antall spaltemillimetre. Å sette i gang slike prosesser er langt styggere enn å være i overkant tydelig i sin kritikk av inkompetanse, slik Valla helt sikkert har vært også overfor Yssen. At slik kritikk ikke har passet til Yssens store ego er ikke vanskelig å lese både på og mellom linjene. Jeg har foreløpig ikke sett NOEN som har taklet godt å bli utsatt for ondsinnet kampanjejournalistikk. Fint hvis du har eksempler på noen som har taklet sånt. Endret 12. januar 2007 av Champagnepikken
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #33 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Er veldig enig med T.S. i det han skriver i innleggene sine her. Endret 12. januar 2007 av Embla s
T.S Skrevet 12. januar 2007 #34 Skrevet 12. januar 2007 Det er like feil selv om andre også gjør det pleier jeg si til ungene..... Ikke husker jeg noen andre som har løst en slik sak bra, og ikke gidder jeg bruker tid på det; fordi det ikke betyr noe. Uansett hvordan man ser det så reagerer Valla på en måte som viser mangler som leder. Det mener jeg og det skriver jeg for å ballansere din nesegruse beundring og framelsking av Valla i denne saken. Her er det to som ikke fungerer. To.
T.S Skrevet 12. januar 2007 #35 Skrevet 12. januar 2007 Å sette i gang slike prosesser er langt styggere enn å være i overkant tydelig i sin kritikk av inkompetanse, slik Valla helt sikkert har vært også overfor Yssen. At slik kritikk ikke har passet til Yssens store ego er ikke vanskelig å lese både på og mellom linjene. ← Å bli kjeftet på, ydmyket og irrettesatt ovenfor andre er mobbing og hersketeknikk som ingen god leder gjør. Bare dårlige ledere gjør det, fordi det er hundre prosent destruktivt og null prosent konstruktivt.
Gjest gjesta Skrevet 12. januar 2007 #36 Skrevet 12. januar 2007 . Det mener jeg og det skriver jeg for å ballansere din nesegruse beundring og framelsking av Valla i denne saken. Her er det to som ikke fungerer. To. ← Fint at du skriver akkurat det samme som alle andre i denne tråden, da, inkludert en salig lyst til å ta Valla som person og ikke på sak. Denne tråden preges ikke akkurat av nesegrus beundring og fremelsking av Valla, jeg synes derfor at det er greit å få frem en liten motvekt. Jeg registrerer med interesse at denne motvekten fremstilles som "nesegrus beundring og fremelsking." Det illustrerer saklighetsnivået både i denne tråden og ikke minst i kampanjejournalistikken som er så åpenbar at det nesten blir pinlig.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #37 Skrevet 12. januar 2007 Å bli kjeftet på, ydmyket og irrettesatt ovenfor andre er mobbing og hersketeknikk som ingen god leder gjør. Bare dårlige ledere gjør det, fordi det er hundre prosent destruktivt og null prosent konstruktivt. ← Akkurat. En leder på det nivået burde ha andre virkemidler. Udugelige ansatte eller ikke. Og jeg syns også det er veldig merkelig at Yssen kunne få en slik jobb hvis hun så åpenbart ikke passer for rollen, ikke mestrer og/eller har interesse for oppgavene. I mine øyne er det ledelsen som har gjort en for dårlig jobb når de ansatte henne i stillingen. Igjen - en av Vallas kaliber burde gjøre et bedre stykke ansettelsesarbeid. Det er jo ikke slik at de ikke kjente hverandre fra før... (og jeg tenker at det at de kjente hverandre godt fra før er medvirkende årsak til at feil person åpenbart fikk feil jobb. Kameraderi framfor egnethet).
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #38 Skrevet 12. januar 2007 Fint at du skriver akkurat det samme som alle andre i denne tråden, da, inkludert en salig lyst til å ta Valla som person og ikke på sak. Denne tråden preges ikke akkurat av nesegrus beundring og fremelsking av Valla, jeg synes derfor at det er greit å få frem en liten motvekt. Jeg registrerer med interesse at denne motvekten fremstilles som "nesegrus beundring og fremelsking." Det illustrerer saklighetsnivået både i denne tråden og ikke minst i kampanjejournalistikken som er så åpenbar at det nesten blir pinlig. ← Slik jeg leser dine innlegg gjør du det mot Yssen som du kritiserer andre for å gjøre mot Valla. Du er like ensporet bare med motsatt fortegn
T.S Skrevet 12. januar 2007 #39 Skrevet 12. januar 2007 Fint at du skriver akkurat det samme som alle andre i denne tråden, da, inkludert en salig lyst til å ta Valla som person og ikke på sak. Denne tråden preges ikke akkurat av nesegrus beundring og fremelsking av Valla, jeg synes derfor at det er greit å få frem en liten motvekt. Jeg registrerer med interesse at denne motvekten fremstilles som "nesegrus beundring og fremelsking." Det illustrerer saklighetsnivået både i denne tråden og ikke minst i kampanjejournalistikken som er så åpenbar at det nesten blir pinlig. ← Gi deg da. Jeg skriver mine meninger uavghengig av andre. Jeg tar ingen sin person. Å kommentere lederegenskaper er ikke personangrep. Det er også du som skriver om Yssen sin inkompetanse og da i følge din def går på henne som person. Din ensidighet kommenterer jeg siden jeg diskuterer med deg. Synes du det er vanskelig så er det ditt problem synes jeg. Mitt poeng var svar til deg om at jeg tror det er _to_ som ikke fungerer her. Så kan jeg kommenetere andre sine innlegg dersom jeg får lyst til det... Men nå var det til deg.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2007 #40 Skrevet 12. januar 2007 Mitt poeng var svar til deg om at jeg tror det er _to_ som ikke fungerer her. Så kan jeg kommenetere andre sine innlegg dersom jeg får lyst til det... Men nå var det til deg. ← Enig. T.S. er ganske nyansert syns jeg. Han snakker om to som ikke fungerer. Champagnepikken: syns du det virker som om Valla har behandlet sin dårlig fungerende ansatt bra? Syns du det virker som om Valla har gått foran med et godt eksempel hva personalbehandling angår? Syns du det er greit å mobbe udugelige ansatte? Er det til pass for dem når de har vært så dumme å takke ja til en jobb de ikke mestrer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå