Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #101 Skrevet 16. januar 2007 stønn. ikke gidd........................................... Tørk av deg på føttene selv i stedet for å ta den hver gang... Når du synser så tål at det blir kommentert at du gjør det, selv om andre også spekulerer. Jeg SYNES at dine teorier om vikarierende motiver er god fiksjon, men vanskelige å kommentere siden det blir OT og bare fri fantasi. ← Underlig, da, at det ikke lenger fremsettes argumenter som viser at folks "virkelighet" i starten av tråden faktisk holder vann. Det illustrerer uansett mitt poeng; "saken" koker ned til det den faktisk er: Fint lite.
Paradokset Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #102 Skrevet 16. januar 2007 Yssen har selv innrømmet at påstandene rundt "graviditetsmobbingen" er synsing og at Vallas ord falt slik Valla har beskrevet dem. At sjefen er den siste som får beskjed om en graviditet er ikke veldig vanlig, noe Yssen selv vet. Jeg baserer meg altså på det Yssen selv har innrømmet i ettertid - at hun tolket Vallas utsagn som mobbing. Tolkningen har jeg respekt for, mangelen på realitetssjekk før VG-publisering står det som sagt mindre respekt av. ← Mobbing er gjerne det som kan beskrives som "synsing". Såvidt jeg har forstått er det blitt beskrevet som systematisk trakassering over lengre tid - langt ut over graviditetskommentaren. Det jeg reagerer på er at Valla og LO - som arbeidstagerorganisasjon - stiller seg kategorisk uforstående og avvisende til at mobbing skal ha forekommet. Når det er sagt så er jo dette en personalsak, og her står ord mot ord, så all diskusjon blir bare spekulasjoner.....
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #103 Skrevet 16. januar 2007 Når det er sagt så er jo dette en personalsak, og her står ord mot ord, så all diskusjon blir bare spekulasjoner..... ← Genau! Sånn sett skulle tråden for lengst vært slettet, med henvisning til reglene.
T.S Skrevet 16. januar 2007 #104 Skrevet 16. januar 2007 Underlig, da, at det ikke lenger fremsettes argumenter som viser at folks "virkelighet" i starten av tråden faktisk holder vann. Det illustrerer uansett mitt poeng; "saken" koker ned til det den faktisk er: Fint lite. ← Jeg ser jo at du forfekter et kall som den som skal prate majoriteten imot. For meg er det ikke så interessant hva ytterfløyer skriker om, fordi jeg ønsker ballansere på midten... Saken dreir seg jo om elendig ledelse og konflikthåntering fra en leder for en organisajon som forfekter viktigheten av akkurat dette. Dersom debatten vannes ut så er det jo fordi folk evner å ta vekk fokus fra kjernen ved å snakke om vikarierende motiver etc... Uansett om det settes lokk på dette (noe det ser ut til), så tror jeg nok at Valla har fått en så stor ripe i lakken at det kommer til å få store følger for henne fremover. Hun har avslørt seg som en dårlig leder. Ikke bra. Ysen har også avslørt seg, men hun var ikke lederen her, og da ikke den med størst ansvar...Tror uansett at Yssen også skal få merke at det ikke blir like lett å få div jobber...
T.S Skrevet 16. januar 2007 #105 Skrevet 16. januar 2007 Når det er sagt så er jo dette en personalsak, og her står ord mot ord, så all diskusjon blir bare spekulasjoner..... ← Man kan fint diskutere det de sier og gjør når de er i media.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #106 Skrevet 16. januar 2007 Jeg ser jo at du forfekter et kall som den som skal prate majoriteten imot. ← Dette er ikke bare spekulasjoner, det er i tillegg komplett idiotisk. Stilig når man i neste setning påberoper seg å "balansere på midten."
T.S Skrevet 16. januar 2007 #107 Skrevet 16. januar 2007 Denne tråden preges ikke akkurat av nesegrus beundring og fremelsking av Valla, jeg synes derfor at det er greit å få frem en liten motvekt. Jeg registrerer med interesse at denne motvekten fremstilles som "nesegrus beundring og fremelsking." Det illustrerer saklighetsnivået både i denne tråden og ikke minst i kampanjejournalistikken som er så åpenbar at det nesten blir pinlig. ← nemlig....
T.S Skrevet 16. januar 2007 #108 Skrevet 16. januar 2007 Dette er ikke bare spekulasjoner, det er i tillegg komplett idiotisk. Stilig når man i neste setning påberoper seg å "balansere på midten." ← Jeg skriver om begges feil, men ser konsekvensene av å ha en ansatt leder som er så udugelig i gitte situasjoner som store. Du skriver vel mest pro en av dem.... Og det for å få fram en motvekt...
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #109 Skrevet 16. januar 2007 nemlig.... ← Nemlig. Allerede da var noen opptatt av å trekke mine motiver for å backe Valla i tvil. Spekulasjoner, med andre ord.
T.S Skrevet 16. januar 2007 #110 Skrevet 16. januar 2007 Nemlig. Allerede da var noen opptatt av å trekke mine motiver for å backe Valla i tvil. Spekulasjoner, med andre ord. ← Så å få frem en motvekt er ikke å få frem en motvekt med å tydeliggjøre det motsatte av en majoritet. Ok. Kos deg.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #111 Skrevet 16. januar 2007 Så å få frem en motvekt er ikke å få frem en motvekt med å tydeliggjøre det motsatte av en majoritet. Ok. Kos deg. ← Å få frem en motvekt er å synliggjøre at det finnes andre muligheter enn det Yssen den dagen veltet ut av seg gjennom media. Ettertiden har vist at motvekten holder vann. Trist for noen, men det er sikkert en trøst å fortsette å så tvil om motivene for motvekten.
T.S Skrevet 16. januar 2007 #112 Skrevet 16. januar 2007 Å få frem en motvekt er å synliggjøre at det finnes andre muligheter enn det Yssen den dagen veltet ut av seg gjennom media. Ettertiden har vist at motvekten holder vann. Trist for noen, men det er sikkert en trøst å fortsette å så tvil om motivene for motvekten. ← du drukner i vann.. Ikke ser jeg at motvekten holder vann, ikke ser jeg noen argumenter i det hele tatt for noe annet enn det saken dreier seg om: en udugelig arbeidstaker som har hatt en udugelig ledelse. Den ene sa opp, den andre er i stillingen sin. Er det andre sider?
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #113 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg skriver om begges feil, men ser konsekvensene av å ha en ansatt leder som er så udugelig i gitte situasjoner som store. Du skriver vel mest pro en av dem.... Og det for å få fram en motvekt... ← Jeg er enig med deg i at den ansatte lederen er udugelig. Det samme er de som jobber i avdelingene hennes, LOs internasjonale avdeling. Gerd Liv Valla, derimot, er valgt leder. Ikke ansatt. Det er sikkert vanskelig med slike nyanser når man ikke kjenner forholdene godt nok. Jeg er enig med deg i at hun burde taklet "saken" bedre. Jeg er derimot ikke enig med deg i at hun er udugelig, noe resultatene hennes grundig dokumenterer. At de gode resultatene hennes gjør det fristende for mange å "ta" henne er ikke vanskelig å forstå. Endret 16. januar 2007 av Champagnepikken
T.S Skrevet 16. januar 2007 #114 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er enig med deg i at den ansatte lederen er udugelig. Det samme er de som jobber i avdelingene hennes, LOs internasjonale avdeling. Gerd Liv Valle, derimot, er valgt leder. Ikke ansatt. Det er sikkert vanskelig med slike nyanser når man ikke kjenner forholdene godt nok. Jeg er enig med deg i at hun burde taklet "saken" bedre. Jeg er derimot ikke enig med deg i at hun er udugelig, noe resultatene hennes grundig dokumenterer. At de gode resultatene hennes gjør det fristende for mange å "ta" henne er ikke vanskelig å forstå. ← Jeg vet ikke hvem som er ansatt nå i den avd men du liekr ikek henne ser jeg. Jeg vet at Yssen har sagt opp.... Var bare en leif at Valla er ansatt, jeg vet godt at hun er valgt. Resulatene hennes sier null om hun er en god leder eller ikke når det kommer til personalledelse. Der han hun vist seg som udugelig. Jeg for min del har null behov for å "ta" henne for noe annet enn den opptreden hun har vist offentlig selv.
T.S Skrevet 16. januar 2007 #115 Skrevet 16. januar 2007 Gerd Liv Valle, derimot, er valgt leder. Ikke ansatt. Det er sikkert vanskelig med slike nyanser når man ikke kjenner forholdene godt nok. ← hehehe... Å være nedlatende funker ikke....
T.S Skrevet 16. januar 2007 #116 Skrevet 16. januar 2007 Ser forøvrig at folk nå tar til vettet, og nå trekker saken tilbake der den hører hjemme: internt, og det dette nok får følger. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180308
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #117 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Tenker det er greit å ta med denne også, fra samme kilde, siden noen er opptatt av å balansere på midten. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180310 Kombinert med dette får man i tillegg et slags helhetsbilde. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2521958.ece For de aller minst orienterte er dette et greit bakteppe. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2517712.ece Gjerne supplert med en vinkling som av en eller annen grunn er oversett, interessant at det er hentet fra et ikke utpreget Vallavennlig og/eller LO-vennlig organ: http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/...rticle_readmore Endret 16. januar 2007 av Champagnepikken
Paradokset Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #118 Skrevet 16. januar 2007 Det ser ut til at Valla har styrket(eller i alle fall ikke svekket) sin posisjon blant topper internt i LO og AP. Det store spørsmålet er jo hvorledes arbeidstagere og LO-organiserte oppfatter dette - de er tross alt organisasjonens "bread and butter". Hadde jeg vært medlem hadde jeg blitt litt skeptisk.
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #119 Skrevet 16. januar 2007 Hadde jeg vært medlem hadde jeg blitt litt skeptisk. ← Jeg er medlem, og jeg er skeptisk. Først og fremst til hvordan media lar seg bruke i en kampanje og til hvordan media i starten ukritisk gjengir påstander og starter "debatter" ut fra det. Dernest er jeg skeptisk til vurderingsevnen hos dem som med liv og lyst hiver seg på med sterke karakteristikker av folk basert på en slik kampanje. Til slutt er jeg skeptisk til hvordan "saken" er turnert av LO, men jeg er likevel enig med dem som konstaterer at LO ikke fikk noe valg med den massive mediestormen som oppsto. Medlemskapet i LO er jeg definitivt ikke skeptisk til.
Paradokset Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #120 Skrevet 16. januar 2007 For meg er denne saken tegn på at enten så følger man i LO ikke egne prinsipper mht å ta vare på egne medarbeidere, eller så har man en horribel pr-strategi(a la "Jeg er ingen pusekatt").
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå