Paradokset Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1597058.ece Ingunn Yssen føler seg mobbet av LO-leder Gerd-Liv Valla i forbindelse med en graviditet. Det endelige beviset på at barn og toppkarriere ikke går sammen?
Twigi Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Det er jo tydelig at denne saken handler om mye mer enn Yssens graviditet. Jeg er ikke i tvil om det er mange slike konflikter i arbeidslivet, og jeg synes Yssen er kjempetøff som orker å ta kampen. Det hadde vært så mye lettere for henne å "smyge seg ut", men slik hun beskriver forholdene - og slik Valla reagerer - så er det jo helt tydelig at det er mer omfattende problemer knyttet til arbeidskulturen i LO. Valla sier at hun ikke er noen pusekatt, men man behøver jo ikke være en løve som biter hodet av alle heller, da. Synes hun taklet denne situasjonen svært dårlig. Hun sier bare hva LO ikke gjør, men det er ikke LO som blir anklaget heller, men hun selv som leder.
talin Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Det er på tide at noen tar opp kampen mot superstatsministeren våres.
Gjesten29 Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 " Jeg er ingen pusekatt " Hvem får respekt for slike ledere? Ingen mennesker som har rett til mobbe uansett om de er leder eller skomaker Andersen. Har man ett problem løs det med konstruktiv kommunikasjon.
Catzy Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Det overrasker meg ikke om Gerd-Liv Valla er en vanskelig sjef. Eller at enkelte i LO-systemet ikke helt følger sin egen oppskrift på hvordan man skal lede andre. Kjenner folk som har jobbet i LO-systemet, og vet at det ikke akkurat var en dans på roser. Uten å kjenne Valla som person, har jeg et veldig anstrengt forhold til Valla som offentlig person, og Yssens beskrivelse av henne som sjef får meg ikke til å like henne noe bedre. Tror at fagbevegelser er en bra ting, men tror LO ikke er tjent med Valla som leder. Hun har klart å profilere seg selv på en ganske dårlig måte det siste året. Synd at Yssen ikke går til sak. Det hadde vært bra å få luftet litt ut. Men skjønner at Yssen ikke er så gira på å møte hele LO-maskineriet, det kan være voldsomt for en enkelt-person. Dessverre tror jeg at det ikke blir noe bedre i LO ved å bare ta dette i mediene, det blir et blaff i maks 2 uker, og så går det tilbake til det vanlige. Catzy
Sun Mei Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Jeg synes Ingrid Yssen er kjempetøff. Det er tøft gjort å stå frem slik hun gjør. Og jeg synes det er bra at det er en person som har stått frem og støttet henne på det hun sier. Ofte står mobbeofrene alene. De vet de har mange bak seg som mener det samme, men når det blåser opp til kamp, da står man gjerne alene. Jeg skulle ønske hun gikk til sak, men jeg skjønner meget godt at hun vil legge det bak seg. Gerd Liv Valla har i dag gjort en meget dårlig figur i media. Jeg håper denne saken vil få konsekvenser, men tror ikke på at det vil gjøre det.... dessverre. Som regel er det makta som rår og undersåttene må bare bøye seg...
talin Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Gerd Liv Valla har i dag gjort en meget dårlig figur i media. Jeg håper denne saken vil få konsekvenser, men tror ikke på at det vil gjøre det.... dessverre. Som kommentatoren på 21:00 nyheten på TV2 sa; Vallas håndtering av saken understreker kritikken rettet imot henne.
Sun Mei Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Som kommentatoren på 21:00 nyheten på TV2 sa; Vallas håndtering av saken understreker kritikken rettet imot henne. ← Ja, ikke sant. Men jeg tror uansett ikke dette vil få konsekvenser for henne
talin Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Ja, ikke sant. Men jeg tror uansett ikke dette vil få konsekvenser for henne Konsekvenser tror jeg at det blir, men hvilken form de får er usikkert, fordi det er en tidligere stats sekretær som står frem og anklager LO sjefen for mobbing. Noe som ikke er helt lett å feie under teppet.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Helt utrolig sak Valla benektet jo at de i det hele tatt har vært i konflikt, slik jeg tolket henne. Og for meg blir det litt catch 22: Hvis Valla var oppriktig sier det utrolig mye om hennes person og forhold til andre mennesker, (hun er i en sterk konflikt og driver sine medarbeidere til sykemelding og til å si opp jobben - uten at hun har et qlue om det!!) og hvis hun ikke er ærlig - vel, da er hun som Yssen sier + løgnaktig, feig, respektløs og ute av stand til selvvurdering.
dinamor Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Ja det er lett å støtte Yssen siden Valla er en dame som få liker. Jeg liker henne ikke noe særlig jeg heller, men Yssen synes jeg enda mindre om etter denne dagen. Det er for feigt å levere sin ufine oppsigelse til VG og offentliggjøre skittentøyet sitt slik, og så være med i TV etc og snakke dårlig om sin tidligere arbeidsgiver. For deretter å si at hun ikke vil gå til retten med dette for hun vil legge det bak seg. Hvem kan legge det bak seg når en har laget ett slik oppstyr? Dummeste jeg har hørt. Problemet er vel bare at hun ikke har noen beviser og ingen som har overhørt noe av dette som hun påstår har skjedd. Hvorfor finner pressen bare en person utenom som sier at Valla er så håpløs å jobbe sammen med??? Nei Yssen, er du voksen og står for dine handlinger så synes jeg du kan følge opp og gå til retten så kan i hverfall Valla få mulighet til å renvaske seg.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Ja det er lett å støtte Yssen siden Valla er en dame som få liker. Jeg liker henne ikke noe særlig jeg heller, men Yssen synes jeg enda mindre om etter denne dagen. Det er for feigt å levere sin ufine oppsigelse til VG og offentliggjøre skittentøyet sitt slik, og så være med i TV etc og snakke dårlig om sin tidligere arbeidsgiver. For deretter å si at hun ikke vil gå til retten med dette for hun vil legge det bak seg. Hvem kan legge det bak seg når en har laget ett slik oppstyr? Dummeste jeg har hørt. Problemet er vel bare at hun ikke har noen beviser og ingen som har overhørt noe av dette som hun påstår har skjedd. Hvorfor finner pressen bare en person utenom som sier at Valla er så håpløs å jobbe sammen med??? Nei Yssen, er du voksen og står for dine handlinger så synes jeg du kan følge opp og gå til retten så kan i hverfall Valla få mulighet til å renvaske seg. ← Det er da folk som har stått fram og støttet Ysenns framstilling?! Og det var lignende saker oppe da hun (Valla) satt i regjering.
talin Skrevet 11. januar 2007 #15 Skrevet 11. januar 2007 Det er for feigt å levere sin ufine oppsigelse til VG og offentliggjøre skittentøyet sitt slik, og så være med i TV etc og snakke dårlig om sin tidligere arbeidsgiver. Tror nok at det er det eneste som hadde virket i en slik sak. For deretter å si at hun ikke vil gå til retten med dette for hun vil legge det bak seg. Hvem kan legge det bak seg når en har laget ett slik oppstyr? Så det hadde ikke blitt oppstyr hvis Valla hadde blitt saksøkt? Dummeste jeg har hørt. Problemet er vel bare at hun ikke har noen beviser og ingen som har overhørt noe av dette som hun påstår har skjedd. Det stod en eller annen plass i nettavisene at det var vitner til flere av disse overhøvlingene. Hvorfor finner pressen bare en person utenom som sier at Valla er så håpløs å jobbe sammen med??? Det er faktisk flere, det er tre personer som arbeidet under Valla i Justisdepartementet.
dinamor Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 I dagsrevyen klarte de ikke å finne meren en person som ville uttale seg om at hun synes Valla var vanskelig å jobbe med. Uansett hvilke leder det hadde dreid seg om så hadde de funnet noen som var uenige og ikke likte vedkommende. At det finnes så få som er villige til å kritisere Valla er jo litt rart om hun er så vanskelig. Det er ikke få personer hun har vært sjef for i årene som har gått. Uansett så synes jeg at slik skittentøysvask er helt feil å ta i pressen. Yssen kunne opptrådd litt mer redelig. En oppsigelse har ikke noe i pressen å gjøre og den som blir utkjelt kunne fått vite det før pressen.
Tule Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 hei jeg syns det burde bli opvask, vi er ikke tjent med en slik fagforeningsleder hilsen
talin Skrevet 11. januar 2007 #18 Skrevet 11. januar 2007 I dagsrevyen klarte de ikke å finne meren en person som ville uttale seg om at hun synes Valla var vanskelig å jobbe med. Dagbladet At det finnes så få som er villige til å kritisere Valla er jo litt rart om hun er så vanskelig. Det er ikke få personer hun har vært sjef for i årene som har gått. La media få litt tid på seg til å grave i saken. En oppsigelse har ikke noe i pressen å gjøre og den som blir utkjelt kunne fått vite det før pressen. Så en oppsigelse er ikke nok varsel?
Gjest care Skrevet 11. januar 2007 #19 Skrevet 11. januar 2007 Ja det er lett å støtte Yssen siden Valla er en dame som få liker. ← Jeg har faktisk likt Valla. Men jeg ser jo at hun er kvinnemenneske til å kunne gjøre noe sånt. Jeg har erfart(ikke mot meg selv) og sett hvordan sterke ledere kan mobbe andre kvinner som virker truende på dem. Jeg synes faktisk det er helt greit at noe slikt kommer frem med tanke på at hun er leder for LO. Synes det er tøft av Yssen å gi mobbing et ansikt.
dinamor Skrevet 11. januar 2007 #20 Skrevet 11. januar 2007 en oppsigelse er nok varsel, men jeg skjønner ikke at den har noe i pressen å gjøre. en oppsigelse er noe mellom arbeidstaker og arbeidsgiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå