corina Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Finner aldri noe jeg liker. Har brukt alt fra dermalogica og biotherm,osv osv... Har litt store porer,og tørre partier enkelte plasser. Tør ikke bruke peeling,får bare kviser...krise.. Noen som har tips,eller erfaringer å dele? Klemz
Rexina Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har tørr under- og overhud bruker Tea Tree Oil Foan Cleanser og Toner fra Body Shop. Den er egentlig for fet hud, men jeg bruker en god fuktighetskrem, men den er nok for sterk for meg.. Men liker godt produktet sånn kvisemessig. Har veldig fin hud nå, men har lyst til å prøve serien med Aloe Vera (for sensitiv hud, uten parfyem eller parabener), eller Seaweed (til blandingshud). Disse trro jeg passer bedre til min hud i alle fall. Men det viktigste er vel å bruke produkter for blandingshud vil jeg tro.. Eller en rens for fet hud og en rik fuktighetskrem.Dte er i alle fall viktig å få den i balanse..
Gjest Tittitt Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Det er jo meningen at man skal få litt kviser av peeling. Huden vil ha ut møkka liksom. Selv bruker jeg Guinot sitt renseskum (jeg elsker renseskum, føler meg så ren etter å ha vasket meg med den) for fet hud. Så glycare lotion fra MD-F. Deretter Dermalogica Active moist eller Mario Badescu A.H.A. & Ceramide Moisturizer (bruker denne kun om vinteren på kveldstid). Øyegele i fra M.B for puffy eyes. Liker den veldig godt.
onyx Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg bruker renseolje, helst Babors 2-step cleansing oil. Den renser skikkelig uten å tørke ut huden.
LadyInRed Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 hudpleieren i bladet ShapeUp anbefaler til stadighet Lactacyd. den skal løse opp talgproppene og inneholder melkesyre som skal gi deg myk hud. jeg bruker den selv i dusjen, men liker bedre konsistensen til rensekrem eller renseolje når jeg renser huden om kvelden. renseolje er supert for blandingshud! ellers liker jeg godt "clay-rensen" til dermalogica.
Lille Grete Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 hudpleieren i bladet ShapeUp anbefaler til stadighet Lactacyd. den skal løse opp talgproppene og inneholder melkesyre som skal gi deg myk hud. jeg bruker den selv i dusjen, men liker bedre konsistensen til rensekrem eller renseolje når jeg renser huden om kvelden. renseolje er supert for blandingshud! ellers liker jeg godt "clay-rensen" til dermalogica. ← Vanlig lactasyd? Eller finnes det en spesielt beregnet på ansiktet?
Gjest care Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Guinot er perfekt til slik hud. Bruker det selv og er fornøyd med det.
LadyInRed Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Vanlig lactasyd? Eller finnes det en spesielt beregnet på ansiktet? ← helt vanlig lactacyd. jeg bruker den blå
corina Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2007 Takk for råd og tips,her var det litt å velge mellom! Å bruke lactasyd var nytt for meg,men har faktisk hørt om de som bruker dr greve,og prøvde selv i mangel av noe annet,og den rensa huden godt og skånsomt,men hvor bra den er på lang sikt vet jeg ikke Vet det er vanlig å få litt kviser av peeling,men dr hauscka anbefaler ikke dette,da det forstyrrer hudens balanse,et eller annet... etter jeg leste det kutta jeg ut peeling helt,men prøver gjerne igjen,hvis det ikke ligger noen sannhet i dette...? Huden min er ganske tynn og "gjennomsiktig",så tror ikke den tåler så sterk lut.
Gjest Borghild Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Jeg bytter på pure focus fra lancome og den rosa for fet hud fra cliniderm. Bruker tonic fra Lancome Pure focus og bytter på Dramaticly Different fuktighetskrem fra Clinique, en annen fra Clinique som gir masse fuktighet og Pure Focus. Bruker også Dalacin på kvisene. Jeg har fet hud med tørr overhud som trenger masse fuktighet, men har en tendens til å bli blank.
Rexina Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Jeg vil bare legge til at det er underhuden du skal ta hensyn til ved valg av produkter. For selv om du er tørr nå, så kan jo det bare komme av været. Det er den nye friske huden under du skal pleie. Så bare smør deg med tolmodighet (og masse fukt) og bruk produkter tilegnet fet hud, så blir det nok bedre til våren
Sniff Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har samme hud som deg og fikk med meg MD facial cleanser, MD glycare lotion (et slags serum du tar på etter rens) og Skin smoothing cream fra dermalogica etter anbefaling fra hudpleier. Dette er helt klart den kombinasjonen som har fungert best for min hud til nå. Supre produkter, dyre, men drøye.
kitekatt Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har samme hud som deg og fikk med meg MD facial cleanser, MD glycare lotion (et slags serum du tar på etter rens) og Skin smoothing cream fra dermalogica etter anbefaling fra hudpleier. Dette er helt klart den kombinasjonen som har fungert best for min hud til nå. Supre produkter, dyre, men drøye. ← samme som jeg bruker Venter fortsatt litt i sppenning siden jeg startet for 2 uker siden, men overhuden min er mindre tørr, synes jeg har blitt noe bedre av svarte prikker og hvite talgpropper og huden min har en helt ny glød. det så jeg umiddelbart!
Debra Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 bruk MD formulation. garantert bra resultater.
Mary_H Skrevet 12. januar 2007 #15 Skrevet 12. januar 2007 Jeg bruker ultra calming cleanser fra Dermalogica, elsker den!
LadyInRed Skrevet 12. januar 2007 #16 Skrevet 12. januar 2007 Jeg bruker ultra calming cleanser fra Dermalogica, elsker den! ← jeg har hørt at denne legger et belegg på huden pga. skal kun tørkes bort (ikke vaskes). stemmer det?
Gulphild Skrevet 12. januar 2007 #17 Skrevet 12. januar 2007 Bruker Take The Day Off Cleansing Balm og Rinse-Off Foaming Cleanser fra Clinique.
Mary_H Skrevet 12. januar 2007 #18 Skrevet 12. januar 2007 jeg har hørt at denne legger et belegg på huden pga. skal kun tørkes bort (ikke vaskes). stemmer det? ← Nei, den skal vaskest bort sånn som jeg har skjønt det hvertfall. Jeg får ikke noe belegg på huden. Tar den på huden og øynene også tar jeg den bort med vann og bomull.
corina Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 12. januar 2007 Jeg bruker ultra calming cleanser fra Dermalogica, elsker den! ← Denne har jeg prøvd,og syns ikke den funka særlig bra på min hud. De første gangene jeg brukte den var den bra,men som jeg har merket med andre produkter også,viser det seg at etter en stund er det tilbake til dårlig hud igjen. sukk.. Men den var utrolig drøy da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå