Kath Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Er det noen som har bestillt ringer via denne siden? Gullsmed Aas Noen som vil dele erfaringer? Jeg er litt skeptisk til å bestille en så dyr investering på nettet, hva gjør jeg om det skulle være noe feil med ringene??? Vi har vært å sett på ringer hos Thune hvor vi så disse:Thune- spennringer (0,10) Men, jeg synes diamanten ble så liten og vil gjerne ha den litt større slik at den synes, og da fant jeg disse:Ass- Spennringer (0,20) Men er i tvil om jeg vil kjøpe over nettet!?!? Vet dere om noen andre steder de selger slik ringer? Takker for alle svar kath Endret 11. januar 2007 av kathjuli07
tuji Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Thunes spennringer får du med forskjellig diamantstørrelse. Hvis du skal ha 4 mm ring, kan du ha en diamant på 0,20. Skal du ha noe særlig større, bør du ha bredere ring, ellers er faren for at den faller ut større. De ovale spennringene til Thune er veldig behagelige på, synes jeg, men jeg ville likevel prøvd en før jeg kjøpte på nett. Hvis du bestiller med gravering og det hele, får du ikke byttet den, vet du.
amles Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 De var kjempefine! Sinnsykt fint med sten i... Kjøpte våre ringer i tyrkia i sommer, så jeg er heldigvis ferdig med den utgiften..
Kath Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2007 Da vi var hos Thune fikk vi beskjed om at det var kun den størrelsen som vi fikk se den kom i, stusset jo litt på det da vi var der men tenkte ikke mer på det før jeg kom hjem. Jeg får ta meg en tur innom igjen å snakke med de, det føles jo litt tryggere å betille hos noe du kan hendvende deg til viss noe skulle skje! Tuji.... faller stenen ut? Ble litt skeptisk til ringen nå, men synes den er så nydelig! Hmmm... Kath
tuji Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har selv jobbet i Thune og vet at den kommer i flere størrelser. Du bestiller den størrelsen du ønsker. Kanskje det var bare den de hadde inne akkurat da. I en spennring holdes steinen fast vha spennet i ringen. En slik ring er mer utsatt for skade enn en diamantring med annen type fatning, og det har skjedd at diamanten har falt ut ved et hardt slag, at man henger fast i noe osv. I en ring med klofatning holdes diamanten på plass av klør. Skjer det noe som gjør at spennringen blir bittelitt skjev, vil spennet forsvinne og diamanten løsne. Jeg ville ikke latt være å kjøpe ringen av den grunn, hvis den skulle falle ut "uten grunn" skal Thune dekke reparasjonen. Ta bare vare på kvitteringen.
Kath Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2007 Jeg har selv jobbet i Thune og vet at den kommer i flere størrelser. Du bestiller den størrelsen du ønsker. Kanskje det var bare den de hadde inne akkurat da. I en spennring holdes steinen fast vha spennet i ringen. En slik ring er mer utsatt for skade enn en diamantring med annen type fatning, og det har skjedd at diamanten har falt ut ved et hardt slag, at man henger fast i noe osv. I en ring med klofatning holdes diamanten på plass av klør. Skjer det noe som gjør at spennringen blir bittelitt skjev, vil spennet forsvinne og diamanten løsne. Jeg ville ikke latt være å kjøpe ringen av den grunn, hvis den skulle falle ut "uten grunn" skal Thune dekke reparasjonen. Ta bare vare på kvitteringen. ← Oki... det skal altså litt til før den detter ut.... Skal innom Thune etter jobb! Takk for svar forresten! kath
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå