Gå til innhold

Hva servere gjestene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal server champagne... Men hva mer?

Tenkte jordbær, annanas..

Det bør vel være noe mer også?

Oliven?

Brød? Hva slags?

Vi har også tenkt på å kutte ut desserten. Skal jo ha masse kaker etterpå, synes det blir smør på flesk, og bortkastede penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lei en sjokoladefonten Sjokoladefossen eller kjøp en liten og billig en!. Sett ut mange typer frukter; jordbær, ananas, kiwi, banan, pære, mango, grapefrukt, mandarin, melon og hvorfor ikke noen marshmellows, minibakkels etc en suksess i ethvert selskap :)

Fikk tipset av en annen her på forumet (husker ikke hvem akkurat nå). Vi prøvde det ut i høst i et selskap og alle gjestene var kjempefornøyde :)

:klem: kath

Endret av kathjuli07
Skrevet

Det så utrolig deilig ut!!!

....men trenger vel noe mer en søtt også?

Skrevet

Vi kommer til å legge ut litt oppskjært frukt av diverse sorter, som gjestene kan kose seg med under velkomstdrinken :)

Skrevet

Kanskje noen rundstykker/horn eller lignende...

Har lett for at gjestene blir veldig sultne før middag. Veldig godt med noe som metter litt mer enn kaker og snacks.

Skrevet

Ja, jeg tenkte på det jeg også.. Kan jo fort ta litt tid hos fotografen.

Skrevet

Synes snitter blir for mye styr...

Brødpinner? Noen som vet hvor man klan få tak i det?

Skrevet

Så supert at du tenker på det! :klappe: Har vært gjest i mangt et bryllup hvor jeg trodde jeg skulle ore til av sult før middagen. ;)

Men da ville jeg valgt noe litt ordentlig som setter seg i magen, f.eks. rundstykker, oster, skinke, spekepølse. Snitter, bread sticks og slikt er bare å erte magen.

Skrevet

Ja, kanskje litt sånn spekemataktig ala tapas kunne vært godt. Uten varmrettene. Skal jo bare være litt å tygge på...

Skrevet

Vi skal ha canapeer... kjøper en pakke av hotellet med 4 forskjellige typer, alt mulig som reker, kylling og spekeskinke. Vi skal også ha champagne. Det tar ca 2 timer fra vielsen er over til vi setter oss til bords, så da er det greit med litt i magen... :)

Her er noen andre tips:

oppskjært frukt

grønnsaker og dip

melon og spekeskinke

tapas og sjokoladefontene er også gode tips.

Vi skal ha dessert, men har heller kuttet ut kakene. Istedet skal vi ha sjokoladefontene etter middagen (settes frem samtidig som kaffe avec serveres). Til sjokoladefontenen skal det serveres jordbær, marshmellows, ananas, karamell (fudge) og saltkringler. Frukt med sjokolade er ikke så mektig som 2-3 kakestykker :ler:

Skrevet

Kanskje litt utenom tråden, men jeg prøver meg likevel.. :sjenert:

Synes dere jeg må ha noe servering før middag når vielsen er kl 15.00 og middag kl 17.00? De aller fleste bor relativt nære vielses- og festlokale...

Skrevet

Vi skal også ha vielse kl 15, men middagen er ikke før kl 18.00 - så vi har bestemt oss for å servere fingerfood til gjestene i dette tidsrommet..

Jeg har vært i en god del bryllup de siste årene, og erfaringen tilsier at gjestene som regel er ganske sultne etter vielsen. Det blir ofte mye stress og styr før man skal i bryllup og mange har nok ikke spist siden morgenkvisten..

Men du skal jo bare ha to timers intervall, så jeg er ikke sikker på om det er nødvendig. Men litt oppskjært frukt funker jo alltid bra uansett :-)

Skrevet
Synes snitter blir for mye styr...

Brødpinner? Noen som vet hvor man klan få tak i det?

Jeg kjøpte en gang mange forskjellige brødpinner på ultra. De var veldig billige. Ellers tror jeg de har de på de fleste matbutikker med godt utvalg..

Skrevet

Et godt og enkelt tips til små tapas før middagen:

Kjøp små, svenske kjøttboller på IKEA. La de småkoke leeeeenge, i mange timer i en deilig tomatsaus (hermetisk hakkede tomater & masse gode urter + salt & pepper). Dette kan du lage lenge i forveien, fryse ned, og bare tine før den store dagen. Sett kjøttbollene på cocktailpinner, evt sammen med 1/2 cherrytomat på hver pinne, eller sett cocktailpinnene ved siden av.

I tillegg kan du f.eks ha oliven, brødpinner etc som ikke krever noe tilberedning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...