Jens Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Kan ett så lite barn få bruke pute, eller burde de ligge uten. Da jeg la gutten min igår la jeg ham med den lille barneputen som hører til dynen hans. Men, før jeg la meg fjernet jeg den, da jeg var redd han på en eller annen måte kunne kveles av den. Er jeg hysterisk, og burde la han bruke den. Han liker det veldig godt..
Kipa Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Lukas har brukt pute fra han var et par måneder...Han begynte med det fordi han var skjev i hodet, og den puta var ikke tynn heller.Nå har han vanlig barnepute, ikke jr men den større str. Går så bra at!
Nightingale Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Sønnen min har brukt pute siden 1 års-alderen. Nå er nok sønnen din å bli så sterk at han fint kommer seg unna dersom han skulle forville seg under puta.
Gjest care Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg snakket med fysioterapauten om dette for en mnd. siden. Hun fortalte at alle barn under 1 år skulle ligge uten pute. Dette har det vært stor enighet om lenge blandt eksperter.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Bruker en sammenbrettet vogndyne som pute til jenta mi, den passer akkurat i junior-putevaret. Hun har brukt pute siden hun var nyfødt, da en større en, siden hun hadde Frejkas puteFrejkas pute, og den er ikke så grei å ligge puteløs i senga med. Blir liksom litt nedoverbakke og snål vinkel på ryggen da. Byttet ut den store, faste puta med en liten og tynn en da hun var ferdig med Frejkas, 4 1/2 mnd gammel. Å sove uten pute var helt uaktuelt for frøkna...
Kipa Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Jeg snakket med fysioterapauten om dette for en mnd. siden. Hun fortalte at alle barn under 1 år skulle ligge uten pute. Dette har det vært stor enighet om lenge blandt eksperter. ← tydeligvis ikke..det var fysioterapeut som anbefalte oss det..
Mistyen Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Min på 14 mndr har brukt jr.-pute ganske lenge nå. Det har ikke vært noe problem, selv om jeg ofte finner den ved fotenden av sengen
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Min på 14 mndr har brukt jr.-pute ganske lenge nå. Det har ikke vært noe problem, selv om jeg ofte finner den ved fotenden av sengen ← Pleier å finne ungen i fotenden av senga jeg, helst oppå dyna. Så helt krise med pute tror jeg neppe at det er.
Gjest care Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 tydeligvis ikke..det var fysioterapeut som anbefalte oss det.. Så rart. Fysioterapauten vår sa at fagfolk var entydig i dette spørsmålen. Men da er det virkelig noen som anbefaler det. Jeg skal nevne det for henne.
Flugelhorn Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 Bruker pute til gutten vår, ble så flat i hodet så måtte ha noe mykt å ligge på. Den puta er så tynn at tror ikke det er noen kvelningsfare
monja Skrevet 13. januar 2007 #11 Skrevet 13. januar 2007 Da lillegutten vår (nå 28 mnd) ble født fikk vi med et brev fra sykehuset der de såkalte ekspertene anbefalte pute fra første stund. Så han har ligget med babypute, så juniorpute hele livet. Nå har han voksenpute i senga, men den er der mest for å støtte han når han sitter og blar i bøkene sine. Før han sovner kaster han den alltid på gulvet. Så det ser ut som om ekspertene strides litt.
Totalya Skrevet 13. januar 2007 #12 Skrevet 13. januar 2007 For snart 6 år siden sa de ikke pute fra fødselen, året etter skulle de ha det, nå skal de ikke ha det igjen, så noe entydig svar på dette er det sikker ikke Sønnen min begynte med babypute da han var ca 1 år, gikk over til junior da han var 2, og har brukt det siden. Men han ligger som regel ved siden av puta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå