Gå til innhold

Reservebesteforeldre


zinga

Anbefalte innlegg

Hei på dere! :vinke:

Vi er et samboerpar som har to barn sammen, gutt og jente på henholdsvis tre og fem år. Og så har det seg slik, at på grunn av avstander og andre ting, har vi ikke at nettverk av familie i den grad vi kunne ønske. Og, som så mange andre småbarnsforeldre, har vi jo lyst på litt barnefri innimellom! Det er også da tanken melder seg, at er det ikke sunt for barna også, å ha voksenkontakt utenom sine foreldre? Og utenom evt dagmamma og barnehage etc?

Noen her som har gjort seg opp noen tanker og meninger om dette, og kanskje noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært veldig skeptisk... Men det er meg, da...

Er vel egentlig i omtrent samme situasjon. Bor langt unna min egen familie, og dermed har ikke tassen andre enn familien til sambo i nærheten. De har jo fått kjempegod kontakt, men jeg føler at jeg ikke kan spørre de om å være barnevakt, for eksempel (selv om de helt sikkert hadde stilt opp med glede, det er bare en sperre jeg har).

Anyway... Jeg er i alle fall skeptisk til å overlate sønnen min til fremmede... Selv om jeg har hørt solskinnshistorier om reservebesteforeldre også...

Hva med å snakke med de som jobber i barnehagen? Kanskje de vet om noen gode barnevakter? Ellers så finnes det jo barnevakt-firmaer, alt etter hvor i landet dere bor.

Jeg må i alle fall ha tillit til de jeg overlater tassen hos. Og tillit gror ikke frem etter å ha lest en annonse i et eller annet blad... :-?

Men men, det var meg. Har dere noen ideer om hvordan dere skal gå frem for å finne en kontaktperson, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...