Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest amelia
Skrevet

Er ekteskapet over når sexlivet ikke fungerer lenger? :forvirret: Mange som sier det at hvis det ikke fungerer i sengen så er det store problemer i samlivet? Og at det er vanskelig å få lysten tilbake,,, :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Det kommer vel an på om du føler at det er over eller ikke. For noen kan sikkert ekteskpat fungere selv om sexlivet ikke fungerer, men det må du jo finne ut av selv. Et ekteskap består av mer enn sex, selv om sex er viktig.

Skrevet

For min del hadde et forhold vært over hvis ikke sexlivet var tilstede.. Jeg er avhengi av masse sex og mener det er viktig i et forhold..

Men vi er jo forskjellige der som mennesker, noen trenger mer sex enn andre og må ma mere sex.. Er jo mennesker som ikke trenger eller har like sterke lyster når det gjelder sex...

Skrevet

Jeg har aldri hatt det store behovet for sex, så for meg fungere det greit med en gang i måneden eller noe.

Men som de andre skriver, så er nok folk forskjellige også på dette.

Skrevet

Meg over.

Konklusjoen min var at et ekteskap/forhold ikke er over fordi om sexlivet er over.

Skrevet

Det kommer an på. Om vi kan prate om det, holde en åpen tone og fortsatt har intimiteten til stede i kommunikasjonen- og begge ønsker å få sexlivet på plass igjen- da er det selvfølgelig håp!

Men om en person i et forhold over lang lang tid ikke ønsker sex, ikke vil snakke om det, lukker seg, ikke erkjenner problemet, ikke vil til sexolog eller lignende- da hadde det nok vært verre!

Skrevet

Kunne ikke hatt et forhold uten intimitet, men trenger ikke sex for å få denne intimiteten.

Altså kunne godt klare meg uten sex og tror ikke forholdet trenger å ryke på grunn av manglende sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...