Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg logget ut, for dette blir litt for mye info til at jeg vil det skal knyttes til mitt nick :)

Jeg har fått barn i to forhold allerede, ene gangen kjapt og gale etter 3 måneder og siste gangen i et ekteskap. Selv er jeg i en alder hvor jeg godt kan få flere barn, men jeg vil ikke og kan ikke.

Nå er jeg singel og selvfølgelig dukker tanken om kjæreste opp i hodet. Jeg har "noe på gang" nå med en mann på min egen alder. Han har ingen barn fra før. Og dette ser jeg det er mange som ikke har. Nå tenker jeg ikke spesielt på denne mannen jeg dater, men generelt sett.

For meg er det nokså uaktuelt å involvere meg med en som har barn fra før. Jeg er ikke spesielt glad i unger (andres vel og merke) og vil derfor ikke egne meg som stemor, og jeg har nok trøbbel med min egen eks om jeg ikke evt. skal få med typens eks på kjøpet også (ikke alle ekser er lik trøbbel da).

Saken er at om jeg treffer en mann nå som det blir mer seriøst med, så lurer jeg på når jeg evt skal fortelle at flere barn er uaktuelt? Springer ikke bomben på første date selvfølgelig, men jeg vil også gi uttrykk for min mening før jeg evt. blir for følelsesmessig engasjert.

Finnes det menn der ute som begynner å bli voksne, som vil ha et forhold til en med barn og ikke få egne? :forvirret: Jeg er så usikker. Jeg har jo tatt et valg ang. det med barn, og det valget får jeg ikke gjort om. Eller er jeg dømt til å leve med korte forhold og alene resten av livet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok passet på å flette inn det i samtalen ganske tidlig. Hvis jeg var 100% sikker. Dumt å starte et forhold på feil premisser.

Skrevet

Jeg har også to barn, og vil ikke ha flere. Deler standpunkt med deg der, og kjenner meg igjen i det du skriver.

Jeg er sammen på 6. året med en mann som ikke har barn fra før, og som også hele tiden har vært tydelig på at han ikke ønsker seg barn.

Tror ikke du trenger å være redd for at du blir alene pga dette, jeg tror det er mange menn som har samme innstilling.

Det er nok greit å ta opp dette tidlig, snakke litt generelt rundt det, da får du vel vite om han ønsker seg barn eller ikke. Da bør du nok også si litt om din innstilling til det.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, si det tidlig så vet han hva han går til ved å bli sammen med deg.

Skrevet

Takk for svar :) Ja det er jo riktig å fortelle det før det blir alvorlig, for det er ingen idé å starte et forhold på feil premisser.

Så får jeg se hvordan det går med ham jeg dater nå, vet ikke helt om jeg føler for å videreutvikle det forholdet og da kan jeg vente litt til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...