Gjest Plutselig redd Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 - Jeg har hatt mye utflod helt siden september, etter at jeg hadde født vår sønn (blødde først noen uker, så kom gul utflod, det er visst normalt). Vet ikke når det er normalt at dette slutter, så tenkte ikke så nøye over det på en lang stund. - I desember kjente jeg at det også svidde og/eller klødde 'der nede', og tenkte jeg hadde fått en soppinfeksjon av å bruke truseinnlegg så lenge. - Kjøpte da en sånn engangs-vagitorie + salve (Canesten), brukte dette. Utfloden økte de nærmeste 2-3 dagene, men ble mer blank, ikke så klanngul som før. Jeg mente dessuten å merke at symptomene ble svakere. Men etter noen dager til var utflod og alt som før. - Jeg tenkte da at det sikkert var sopp, siden behandlingen i alle fall hadde påvirket det, så jeg kjøpte en sånn 6-dagerskur (Canesten). Brukte den siste vagitorien i går. Har skjedd det samme som sist - blitt mye utflod, men virker nokså blank (litt gulaktig da) og tyntflytende. Kjenner også en god del svie fortsatt. - Skal ringe legen i morgen, men akkurat nå i sted fikk jeg totalt panikk - ble livredd for at noe er skikkelig galt med meg!! Lurer på om det presset jeg kjenner i underlivet kommer av en svær hevelse jeg fikk under fødselen - det er jo knapt noe hevelse lengre nå da, men det er litt numment ennå. Er det noen som har noen forslag til hva dette kan være? Og hva er det viktig at jeg får fram når jeg får komme til legen? (Håper ikke jeg må vente altfor lenge...)
Mossa Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Forklar akkurat hvordan det føles, og hva du observerer. Er ikke alle gangene at canesten tar soppinfeksjonen, så det kan være noe så enkelt altså. Det kan også være bekteriell vaginose. Da er ofte utfloden gulaktig (i stedet for den hvite klumpaktige som ved sopp) Og du får litt tyngdefølelse nederst i magen, samt kløe og svie. Det trenger så alldeles ikke bety at det er noe alvorlig, men man tenker ofte på det verste. Du skal se at det er like kjapt over som det kom Edit: bare litt skriveleif Endret 11. januar 2007 av Mossa
Gjest Plutselig redd Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Takk skal du ha! Leste nå litt om skjedebetennelse, og det kan det nok sikkert være - har jo omtrent akkurat like symptomer som sopp...? Men på den samme siden stod det selvsagt også at underlivskreft også har unormal utflod som et symptom... Vet ikke hvorfor, men jeg ble altså så redd nå i kveld for at det skulle være noe skummelt noe... Har jo stort sett fram til nå trodd det var sopp, som jeg har hatt før og er helt ufarlig, men så kom det alle slags fæle tanker... Uff. Får prøve å sove litt, og håpe det ikke er altfor lenge å vente før jeg får komme til hos legen... Takk igjen for beroligende ord i alle fall, Mossa!
Mossa Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Les litt om skjede katarr..det er VELDIG likt det du beskriver Tror ikke du trenger å bekymre deg, jeg. Underlivskreft er vel det mange tenker på når det får problemer som vedvarer, men da er det ofte innblandet både blødninger og smerter. ..og selv med disse symptomene trenger det ikke være noe annet enn en infeksjon.
dinamor Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tror som Mossa at du har fått deg en skjedebetennelse. Som Mossa skriver så er det ofte blødninger ved underlivskreft. Lykke til
Gjest Plutselig redd Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Takk igjen. Kan godt være det er det. MEN - når jeg i går kveld/natt tok meg god tid til å kjenne etter og observere, mener jeg at en god del av de plagene jeg har, som nedpress og vondt i nærheten av skjedeåpning, kommer fra den hevelsen (hematomet) jeg fikk ved fødsel. Det er liksom bittelitt igjen av det ennå - ørlite hevelse og ømt/numment. Det som er litt rart er at jeg ikke har hatt noe sånn nedpress-følelse på et par mnd. nå,så trodde det var over... Hm. Har fått legetime altså, men ikke før i slutten av neste uke...
India Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 jeg hadde veldig nedpress etter fødsel,det varte en god stund. men tror nok det er vanlig. ikke bekymre deg
Gjest Robina Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Det kan også være en hoven kjertel. Det er helt ufarlig. Lykke til hos legen.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Takk igjen for svar! India - Tenker det kan være normalt, men det er jo fortsatt litt ømt og hovent der også... Spent på dette da, hva legen sier. (Håper bare legen har bittelitt peiling - tror det er en turniskandidat jeg skal til...)
tuji Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Turnusleger er ofte mye grundigere enn de som har jobbet i mange år!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 18. januar 2007 #11 Skrevet 18. januar 2007 Har vært hos legen i dag. Min fastlege er borte for tiden, så var ho en ung kvinnelig vikarlege. Grei hun altså. Vel, hun tok en GU da (jeg syns det er så inn i granskauen vondt når de setter inn det der instrumentet som holder åpent - noen andre som synes det? Alt annet, prøvetaking og alt er helt greit, men det er bare helt fælt!), og fant noen utposinger/utvekster ('polypper' kalte hun dem, sånn i hermetegn tror jeg) på slimhinnen. Hun hadde aldri sett sånne før, så hun kunne ikke si så mye, men hun trodde de var årsaken til symptomene mine. Hun syntes de 'så ufarlige ut' da, beroliget hun meg med... Hun henviste meg til gynekolog, skulle få innkallelse - hun regna med han ville fjerne disse utvekstene. Og etter det har jeg grått og grått jeg da... Uff. Er jo så teit, er sikkert ikke noe farlig, men jeg var IKKE innstilt på noe sånt egentlig - så for meg å få en resept på noe, hente det på apoteket og dra hjem glad og lykkelig... Æsj. Og så er det så uvisst synes jeg, siden hun ikke kunne si NOE om hva det var... Er nok hormonell og sånt også jeg da, men dette var virkelig ikke noe gøy... PS: ang. hevelsen så tror jeg hun mente at det ville forsvinne av seg selv med tiden...
Mea Skrevet 18. januar 2007 #12 Skrevet 18. januar 2007 heisann!! jeg fødte ei datter for 2 år siden, og har hatt det sånn som du siden. UTROLIG plagsomt!! Jeg har gått på antibiotika flere ganger, men det hjelper ikke. Det svir og det klør!! Men prøv melkesyretabletter. Vaginale da altså...De hjalp litt klemmer fra meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå