Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Nåde" er den eneste jeg kommer på i farten, men det er jo ikke en historie fra virkeligheten da. Ikke er den så veldig god heller.

Skrevet (endret)

Kom på en: "Min elskede drittsekk" av Joy Fielding.

... kom på en til: "Dagboken" av Nicholas Sparks.

Endret av Succubus
Gjest Frk. Grønn
Skrevet
"Nåde" er den eneste jeg kommer på i farten, men det er jo ikke en historie fra virkeligheten da. Ikke er den så veldig god heller.

Bøkene må ikke nødvendigvis være hentet fra virkeligheten, så jeg skal se om den kan være interessant :)

... kom på en til: "Dagboken" av Nicholas Sparks.

Denne har jeg lest, men skal sjekke ut boken til Joy Fielding

Skrevet

"De gales hus" av Karin Fossum. Dette er ikke en mordgåte, men en roman med handling fra et mentalsykehus.

Skrevet

Veronika vil dø av Paulo Coelho foregår handlingen i en psykiatrisk institusjon (blant annet).

Skrevet

Kanskje du vil like Vinterbarn av den danske forfatteren Dea Trier Mørch? Den handler om kvinner som ligger på sykehus mens de venter på å føde.

Aftenstjernen av samme forfatter handler om en bestemor som skal dø og om sønnen som pleier henne.

Jeg syns begge disse bøkene er ufattelig vakre.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
"De gales hus" av Karin Fossum. Dette er ikke en mordgåte, men en roman med handling fra et mentalsykehus.

Veronika vil dø av Paulo Coelho foregår handlingen i en psykiatrisk institusjon (blant annet).

Kanskje du vil like Vinterbarn av den danske forfatteren Dea Trier Mørch? Den handler om kvinner som ligger på sykehus mens de venter på å føde.

Aftenstjernen av samme forfatter handler om en bestemor som skal dø og om sønnen som pleier henne.

Jeg syns begge disse bøkene er ufattelig vakre.

Takk for tips alle sammen! Skal sørge for å få lest disse når jeg har tid :)

Og hvis det er flere som har tips, så føyer jeg de gjerne til på listen min ;)

Skrevet

23 salen av Ingvar Ambjørnsen er en ekte historie fra hans tid som pleier på Lier Psykiatriske Sykehus. Veldig sterk bok.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det har visst starta opp ein ny sykehus-romanserie. Sjekk denne lenken

Skrevet

Hva med "I et speil, i en gåte" av Jostein Gaarder? Muligens litt utenfor tema, men handler om ei jente som er syk. En dag kommer det en engel til henne, og så "oppdager" de verden sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...