Kara W Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Jeg sitter og lurer på hvem jeg skal be om å åpne gaver. I utgangspunktet elsker jeg å åpne gaver, og vil helst gjøre det selv, men skjønner at det blir upraktisk. Dere som har vært gaveutpakkere, var det gøy, eller mest slitsomt? Er det en ære å bli spurt, eller en plikt som blir pålagt en? (litt satt på spissen). Jeg tenker at enten kan jeg be veninnene mine (ca 25 år) om å gjøre det, eller jeg kan be kusinene hans om å gjøre det (ca 17 år). Hvem tror dere ville satt mest pris på det?
tommeline Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Nå har ikke jeg vært gaveutpakker selv.. Men jeg ville nok valgt de på 25. Det er ikke bare bare å pakke ut presanger i bryllup, det skal være litt system slik at dere i ettertid ved hvem dere har fått hva av (ikke det, de på 17 kan sikkert klare det bra og, men tenker at de på 25 er flinkere til å organisere seg, ikke så mye dilling). Hvis dere skal ha stort bryllup er gaveutpakking en stor jobb som fort tar noen timer. Er jo forskjellig hva folk syns om det...
Sunbird Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har tenkt å ha ei venninde (samboer med mannens forlover) samt min svigerinne til jobben. De er 24 og 28 år. Har selv vært gaveutpakker i ett bryllup til en venninne, og syntes det var bare koselig. Men da var vi tre stk til å pakke ut.
monja Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 I vårt bryllup hadde vi tre gaveutpakkere. Det var venninner av meg og de syntes iallefall det var veldig gøy. Gavene ble merket med små klistrelapper med nummer på og så ble nummeret skrevet inn i en bok og bak det sto det giver.
Gjest niomi Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Det er dritslitsomt, og krever noen som kan jobbe sammen, og er strukturerte. Jeg var det i bryllupet til kusina mi i sommer. Jeg pakket ut og organiserte bordet, samt tok vare på penger, gavekort og telegram, mens hun andre registrerte gavene på PC pg numrerte de. Vi holdt på fra vi kom fra kirka og til rett før middagen begynte, dvs 2,5 time eller noe sånt. Nå når jeg vet hvor slitsomt det er, ville jeg valgt å gi de som skulle gjøre en slik jobb i mitt bryllup en påskjønnelse, f.eks. en flaske vin. Edit: Det var flott å bli spurt, og jeg så ikke på det som en plikt. Og jeg og R (hun andre) hadde det veldig moro. Vi skulle egentlig være 3, men hun siste kom ikke før en halvtime før middagen, og da stakk hun rett bort til velkomstdrinken og ut for å røyke... Endret 10. januar 2007 av niomi
090607 Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Da jeg var single og var bedt i bryllup, fikk jeg gjerne den oppgava. Det er litt typisk, syns jeg. Ikke at jeg hadde så veldig mye i mot det, altså. Det gikk helt greit. To venninner av mamma gjør det for oss. Det er to nabopar som skal hjelpe oss gjennom hele kvelden.
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har vært gaveutpakker en gang, og det var en hygggelig jobb. Nå må det sies at vi var tre gode venninder som ble spurt, så vi hadde det riktig så koselig. (Jeg ville nok ikke spurt 17 åringer om å gjøre den jobben tror jeg....)
mowgli Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har pakket ut gaver i ett bryllup, det var egentlig ikke min oppgave men de som skulle gjøre det kom ca. 30 minutter før middagen og brudens mor ble lettere stresset når de ikke dukket opp... Det tar tid å pakke opp gavene så det er veldig kjekt å gi beskjed til dem som skal gjøre det om å dra til festlokalet i god tid, helst rett etter vielsen. Jeg syns det er supergøy å pakke opp gaver og skulle ønske jeg rakk det selv i vårt bryllup... men det går jo ikke... Vi kommer ihvertfall til å ha 3 til pakke opp gaver, ikke fordi vi tror vi får så mange men da slipper de ihvertfall å stresse for å bli ferdige til middagen. Kjekt med en til å pakke ut, en til å sette på nummer på kort & pakke og en til å skrive det inn i listen. Vi har allerede spurt kjæresten til brudgommens forlover, kjæresten til toastmasteren og en venninne som ikke kjenner så mange i bryllupet. Så har de noe å ta seg til
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Det tar tid å pakke opp gavene så det er veldig kjekt å gi beskjed til dem som skal gjøre det om å dra til festlokalet i god tid, helst rett etter vielsen. ← 1) Jeg synes ikke man gir beskjed, men man spør pent. 2) Jeg synes man bør spørre i god tid på forhånd. I hvert fall noen dager. Det må være lov å si nei til en sånn jobb.
mowgli Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 1) Jeg synes ikke man gir beskjed, men man spør pent. 2) Jeg synes man bør spørre i god tid på forhånd. I hvert fall noen dager. Det må være lov å si nei til en sånn jobb. ← 1) Sorry ordbruken... spør selvfølgelig pent... 2) Jeg spurte 1 år i forvegen Samtidig som vi spurte forlovere og toastmaster om de ville ta på seg "oppdraget"
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 1) Sorry ordbruken... spør selvfølgelig pent... ← Ja, jeg synes det virket vel drøyt å gi beskjed rett etter vielsen.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 går det ikke an å be noen som ikke skal delta på festen som gjester...? Noen naboer eller noe...?
helenaa Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Ser det har vært nevnt før, men jeg synes det er så viktig: Man må være flere enn en om dette. Jeg har ofte tilbudt meg å hjelpe med gavene, fordi de bare har vært en eller to, og da har vi ofte ikke rukket alt før middagen. Så minst to, men det beste er å være tre. Og de bør ha en plan (eller bli forklart), så de vet hva de skal gjøre. Jeg synes det beste er at en pakker opp, en skriver og en har ansvar for å sette gavene pent, og holde styr på gavene som kommer inn (og egentlig burde man hatt en som står og snakker med alle tantene som kommer og vil flytte på gaven sin: "denne kan jo ikke så sååålangt bak - man må jo kunne se den!", og som vil "hjelpe", men lager rot i systemet, så man ikke vet hvilket kort som hører til hvilken gave).
Philippa Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har pakket ut gaver i bryllup to ganger, og det var slitsomt. Vi var for få som pakket opp, og da ble det stress. Be i god tid, og gi gjerne en flaske vin som takk for hjelpen.
Gjest Kitten Skrevet 11. januar 2007 #15 Skrevet 11. januar 2007 Spør hvertfall flere, slik at det går litt unna med jobben!
090607 Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har pakket ut gaver i bryllup to ganger, og det var slitsomt. Vi var for få som pakket opp, og da ble det stress. Be i god tid, og gi gjerne en flaske vin som takk for hjelpen. ← Enig! Jeg har forresten bestilt personlige "takk for hjelpen"-vin etiketter på ebay :-) Det står Takk for hjelpen på vår store dag og navn og bryllupsdato
Vårbrud07 Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 Jeg synes det var koslig å ta meg av gavene, var i grunn ikke gjest i bryllupet, men ble igjen til kaffen etterpå. Var en bror av min barndomsveninne som giftet seg. Det er en del å holde styr på, så gjerne ha mer enn 1. Jeg var alene og hadde nok å gjøre en periode når alle gjestene kom. Var vel 18 år +/- da jeg hadde oppgaven.
Majabeth Skrevet 12. januar 2007 #18 Skrevet 12. januar 2007 Enig! Jeg har forresten bestilt personlige "takk for hjelpen"-vin etiketter på ebay :-) Det står Takk for hjelpen på vår store dag og navn og bryllupsdato ← Kan jeg spørre om hvor på ebay du fant det? Syntes det hørtes stilig ut!
090607 Skrevet 12. januar 2007 #19 Skrevet 12. januar 2007 Kan jeg spørre om hvor på ebay du fant det? Syntes det hørtes stilig ut! ← Du kan søke på "wine labels", men her er et eksempel. Jeg sendte bare den teksten jeg ville ha til selger i etterkant. Kan jo si at jeg betalte rundt en 50-lapp for 12 klistrelapper inkl frakt, så det var ganske billig. Er usikker på om teksten kan inneholde æ,ø,å bare. Jeg unngikk gikk det ved å skrive "Takk for god hjelp til denne store dagen" Navn og bryllupsdato. http://cgi.ebay.com/Cute-Happy-Couple-Cust...1QQcmdZViewItem
090607 Skrevet 12. januar 2007 #20 Skrevet 12. januar 2007 http://search.ebay.com/search/search.dll?s...ntrypage=search Legger ved et søk. Du kan jo også få bilde av dere på etiketten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå