Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt hår nå:

Jeg ser sånn ut på håret nå, bare at det er litt lysere. Det er lik fargegradering, klipp og lengde (litt slitt i tuppene da). Har klippet meg selv i 2 år nå, men nå vil jeg klippe meg hos en frisør :)

Jeg har et rundt ansikt, så derfor lurte jeg på om jeg hadde kledd noe av dette?

* Bob

* Eller sånn? men da måtte det vært litt mer rett i tuppene da, og ikke så "firkanta" på toppen av hodet.. (Jeg oversminker meg ikke, så prøv å se bortifra det :P)

Noen som kan hjelpe meg litt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke bob frisyren akkurat slik som det første bildet da? Bare at tuppene er svingt inn istedenfor ut?

Likte ikke det av Jessicka Simpson. Jeg liker frisyrer mer naturlige og tilfeldige (liker veldig godt slik som de to øverste bildene), ikke så stula. Og det siste bildet krever endel styling ;)

Skrevet

Men greia er at hvis jeg skal ha bob, så vil jeg at HELE håret svinger innover og det er vanskelig å klippe seg selv sånn.. Trodde frisørene klippet på en spesiell måte for å få det til + at de kleippet lhåret litt kortere bak..? Er det ikke det som er bob da?

Skrevet
Men greia er at hvis jeg skal ha bob, så vil jeg at HELE håret svinger innover og det er vanskelig å klippe seg selv sånn.. Trodde frisørene klippet på en spesiell måte for å få det til + at de kleippet lhåret litt kortere bak..? Er det ikke det som er bob da?

Det er jeg ikke sikker på. Synes det bare ser ut som hun har glattet det og fohnet det innover jeg...ville ikke kalle det for en bob egentlig :)

Fordelen er jo egentlig at du kan ha begge frisyrene da..hehe

Skrevet

men det er beskrevet som bob i det nyeste det nye.. fikk det i posten i dag.. men uansett? Hvilke ansiktformer kler bob?

Skrevet

Ikke for å spore av, men: Fikk du Det Nye i dag? Vil også ha mitt! :sur: Var det mye fint i det?

Jeg syns Bullock-looken er fin. Dersom du har en dyktig frisør vil h*n kunne klippe håret ditt slik at det legger seg "riktig" med enkel styling. :)

Skrevet

Men hvis du har et rundt ansikt, er det ikke akkurat bob du bør unngå da? Fordi da blir det enda rundere? Kvinnene du har linket til har jo ikke den samme ansiktsformen sm deg, de har vel enten langt/ovalt eller kantete ansikt, og passer derfor bedre til bob. Uten at jeg har veldig peiling da...

(Jeg fikk også Det Nye i dag.)

Skrevet

Her er jeg enig med siste taler - bob får ofte ansiktet til å se enda rundere ut. Men dette er ikke godt å si når man ikke har sett deg ... gå til frisøen og få henne til å gi deg råd.

Skrevet
Ikke for å spore av, men: Fikk du Det Nye i dag? Vil også ha mitt! :sur: Var det mye fint i det?

Jeg syns Bullock-looken er fin. Dersom du har en dyktig frisør vil h*n kunne klippe håret ditt slik at det legger seg "riktig" med enkel styling. :)

Ja, det ar mye fint i det :) Masse tips fra catwalken om hvordan man skal kopiere stilen (og det ligna faktisk :ler:), ellers så var det om smalltalk, proffe vintertips, hvordan man styler bob frisyre, slik blir du svigemors drøm :sjarmor: Likete det godt ja :) men du får nok ditt om bare noen dager sikkert ;)

Men hvis du har et rundt ansikt, er det ikke akkurat bob du bør unngå da? Fordi da blir det enda rundere? Kvinnene du har linket til har jo ikke den samme ansiktsformen sm deg, de har vel enten langt/ovalt eller kantete ansikt, og passer derfor bedre til bob. Uten at jeg har veldig peiling da...

Jo de har jo annen ansiktsform enn jeg har, men jeg har passe langt ansikt med veldig rundt hakeparti, også tenkte jeg jo så fint at hvis boben ikke stoppa ved kinna, men ved skuldra så var det ikke så farlig, eller at det hjelper siden det er skrålugg :sjenert: Skrålugg pleier å gjøre en foskjell på runde ansikt mener jeg å ha lest.

Gjest Tittitt
Skrevet

Likte begge bob-frisyrene jeg. Hør med hva frisøren syns du kler best.

Skrevet

Tusen takk for mange fine innspill og råd :klem:

Ja, jeg får høre hos en frisør som ser litt proff ut, og ta med meg noen bilder og diverse.

Men en siste fråga:

Noen som har forslag til frisyrer som kler runde ansikt, (og som helst er halvlange, ikke korte)?

Skrevet

Sto tips om hårfasong ift ansiktsform i forrige Det Nye!

Skrevet

I det forrige Det Nye står det faktisk at Jessica Simpson frisyren er den "optamale" frisyren for runde ansikt.. okey, da får jeg bare ta med alle bilder inn og sjekke hva de sier..

Er bare litt "redd" for frisører, for jeg ender alltid opp som et rom uten vindu (jeg ser ikke ut) :ler: derfor klipper jeg meg selv..

Men det kommer til å ordne seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...