Lille Grete Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Fikk lapp i posten i dag om rekomandert sending fra SN. Er det vanlig, eller betyr det at pakken min er stoppet i tollen? Bestilte for ca 150 kr.
Gjest Shayla Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Fikk lapp i posten i dag om rekomandert sending fra SN. Er det vanlig, eller betyr det at pakken min er stoppet i tollen? Bestilte for ca 150 kr. ← Alt jeg har bestilt fra SN har kommet rekomandert. Dette er fordi de vil være sikkre på at du får pakken. Trenger ikke bekymre deg for toll
Estragon Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Trur det er nokså vanlig med rekommandert sending, ja. Noen nettbutikker i utlandet kan du velge rekommandert eller ikke, andre kjører kun rekommandert. Du trenger uansett ikke fortolle sendinger til under kr 200.
Arwen Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Du kan velge når du bestiller om du vil at de skal sende rekomandert eller ikke.
Gjest Shayla Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Du kan velge når du bestiller om du vil at de skal sende rekomandert eller ikke. ← Ja du kan velge. Men det er jo anbefalt at den kommer rekomandert. Da er sendingen forsikret og du er ganske sikker på at den kommer frem til deg.
Karamba Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Har alltid blitt sendt som rekommandert til meg også. Synes i grunnen det er greit, for da er det kun jeg som kan hente pakkene...
Mirepoix Skrevet 3. mars 2008 #8 Skrevet 3. mars 2008 Skal bestille noe derifra nå.. men skal jeg velge- registered post eller non registered post? :s
California Skrevet 4. mars 2008 #9 Skrevet 4. mars 2008 Skal bestille noe derifra nå.. men skal jeg velge- registered post eller non registered post? :s Registered post = rekommandert (som postene ovenor handler om). Fra Posten.no: "Rekommandert brev Sender du et brev Rekommandert, får du et bevis på at brevet er innlevert. Mottaker varsles om at sendingen er ankommet og må legitimere seg og signere før utlevering." Non-registered post = du får en lapp i postkassen, men du slipper å vise leg når den hentes. De gangene jeg har valgt registered post har jeg fått et sporingsnummer som viser når den har blitt sendt (noen dager-opptil en uke etter bestilling), men sist jeg bestilte valgte jeg non-registered og da sto det at den var blitt sendt i løpet av dagen. Du kan velge hva du vil, men "registered" er nok det tryggeste, mens non-registered muligens er et par dager raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå