Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Ja overskriften sier seg vell selv. Hvor lang tid etter et langt forhold har tatt slutt bør en vente med å finne seg noen andre?
Gjest gjesta Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Det kommer helt ann på hvor personen er. Selv om et brudd har skjedd nylig, kan personen ha jobbet seg igjennom bruddet lenge før det faktisk skjedde. Man må også se på hvordan forholdet var og hvorfor bruddet skjedde. sånn generelt så tror jeg det er veldig fornuftig å bruke tid etter et brudd. Tid på å kjenne etter hva som skjedde og kanskje hvorfor. Tid på å finne ut hvem man er og hvor man vil. Personlig så var jeg gjennom et brudd for knappe et år siden. Jeg er defintivit ikke klar for noe nytt forhold. Jeg holder fortsatt på å finne mitt eget ståsted. Jeg ville også være veldig skeptisk til en mann som nylig hadde vært gjennom et brudd. Jeg tror at noe sånt må man faktisk bruke tid på å bearbeide. Ser bort fra at man virkelig treffer noen som man faller for. Da endres jo det hele litt, men jeg tror allikevel at du da vil ha med deg litt gammel bagasje. Har "heldigvis" ikke opplevd det.
Kayli Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Tror ikke det er mulig å finne noe fasitsvar på dette, gitt.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Ja overskriften sier seg vell selv. Hvor lang tid etter et langt forhold har tatt slutt bør en vente med å finne seg noen andre? ← Enkelt. Til du møter den du er ment for og som er ment for deg.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Det er for tidlig hvis du føler det er for tidlig. Endret 10. januar 2007 av Kake
Minien Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Tror heller ikke det er noe fasitsvar på dette. Plutselig møter du Mannen, og da er det kjørt. Jeg brøt opp med samboeren min etter 3 år sammen, og tenkte at jeg aldri kom til å finne en ny. Jeg letet heller ikke etter en ny - følte at det var for tidlig. Men etter bare 2 måneder dumpet drømmemannen ned i fanget mitt, og jeg kunne ikke bare la det fare. Vi har nå vært sammen i snart 2 år, og gud, så glad jeg er for at jeg tok sjansen på ham.
pellegrino Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Det er for tidlig hvis du føler det er for tidlig. ← Som om jeg skulle sagt det selv! Dersom man venter er det vel som regel fordi man selv trenger tid. Lurer på om spørsmålet også fanger opp den problemstillingen at man venter av hensyn til den andre (altså eksen)?
Gjest Gjest ts Skrevet 11. januar 2007 #9 Skrevet 11. januar 2007 Selv kjenner jeg at jeg føler at jeg må ta hensyn til den andre også på en måte.. Forholdet vårt tok slutt fordi vi vokste fra hverandre på en måte, og vi holder fremdeles kontakten som venner. Det er liksom derfor jeg tenker at hvor tidlig er for tidlig. Det er noen måneder siden det ble slutt nå.. Det kribler i magen min.. hmm...
ashera Skrevet 11. januar 2007 #10 Skrevet 11. januar 2007 Er det slutt, så er det slutt. Møter du noen du tror du kan få til noe bra sammen med, er det ikke vits i å vente av prinsipp. Er du sikker på at eksen er eet tilbakelagt kapittel, er det bare å la det stå til. Hvis du ikke er sikker på det, eller ikke syns du har fått bearbeidet bruddet godt nok, bør du tenke deg om.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Aldri for tidelig om man er ferdig med eksen, alltid for tidelig om man ikke er det. Er bare du som kan kjenne på dette selv.
Tekla Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Når du følelsesmessig er ferdig med din forhenværende og føler du har lagt alt med eksen bak deg og er klar til å starte på ny frisk med en annen, da er tiden inne for å åpne opp for muligheten.
Gjest LilSweetie Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Det er for tidlig hvis du ikke er over eksen. Jeg tror ogsaa det kan vaere lurt aa vente litt hvis det var et opprivende "plutselig" brudd. Saa man ikke gaar inn i et forhold med hodet fullt av negative folelser fra det forrige. Men som Persille skrev, kan man ha jobbet seg gjennom bruddet for det faktisk skjedde, og derfor vaere klar for. I tillegg kan det vaere veldig saart for eksen hvis dere har vaert sammen lenge, og du gaar inn i et nytt forhold veldig fort. Om du velger aa forholde deg til det, er opp til deg.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Helt beroende av om du møter en du vet du ikke kan la gå ifra deg. Har du møtt en slik en? Prøv å forestille deg fremtiden helt uten denne personen i livet ditt. Ville det mangle noe da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå