Daenrys Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har fått æren av å være forlover for min kjære venninne nå i sommer. Har i den forbindelse tenkt å kjøpe ny kjole. Lurer på, er det noen spesielle regler/kleskoder som gjelder her? Hva hadde du på deg da du var forlover? Evt. hva tenker du å ha på hvis du skal være forlover? Blir glad for alle svar/forslag.
*Emma* Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Bare du ikke hadde dukket opp i hvitt/offwhite/ivory kunne du hatt på deg hva du ville om du var min forlover
sneipen Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har vært forlover en gang og hadde bunad i kirken og lilla lang silkekjole med tynne stropper og tilhørende sjal til til festen. Men det kommer vel an på ønsker bruden har også, ikke sikkert det er aktuelt med bunad f.eks. Men tror de fleste har lang kjole i en annen farge enn hvit. Det må ikke være tvil hvem bruden er
Kara W Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Det eneste sikkre tipset vi kan gi deg er å spørre bruden selv. Ellers skal man helst styre unna sort og hvit-nyanser. Kjolen skal helst ikke være for utfordrenne heller. Jeg hadde ventet til jeg viste hva bruden skulle ha, for så å prøve å matche det (skal hun ha rød detaljer, kan det bli litt dumt med en rosa kjole f.eks). Du skal se bra ut ved siden av bruden, men ikke bedre enn henne Det kan også være litt praktisk å tenke på hva du skal den dagen. Sannsynligvis skal du løpe rundt og ordne ting, så en kjole (og ikke minst sko!) du kan bevege deg i hadde nok vært lurt. Det kan jo også hende at bruden gjerne vil være med deg på kjole-shopping. Da er du ihvertfall sikker på at du ikke kjøper en kjole hun ikke liker.
Sunbird Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Da jeg var forlover i fjor så hadde jeg bunad i kirken og under middagen. Etter middagen skiftet jeg til en blå selskapskjole med tynne stropper. Jeg regner med at min forlover kommer til å ha bunad i kirken og under middagen, og så skifte til kjole etterpå. Hva slags kjole det blir betyr egentlig ikke så veldig mye for meg. Det viktigste er at hun ville være forlovern min.
amles Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Kanskje tenke på noen av fargene som ellers går igjen i bryllupet. Feks hvis bryllupet går i blått og hvitt, velge noe blått... Det skal ihvertfall min forlover. Jeg hadde ikke tenkt på dette selv, men hun foreslo enten rødt eller rosa, siden jeg skal ha rødt, rosa, ivory og gull
Montezuma Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Jeg prøver kjoler selv for tiden, for jeg skal også være forlover i sommer. Men det er vanskelig altså! Har funnet en helt nydelig kjole som jeg har falt helt pladask for! Men den er i en ganske kraftig farge, ikke ne sart pastell. Dessuten er det litt vidde i skjørtet, litt ballkjoleaktig. Og nå vet jeg ikke om jge kan ha den, for bruden selv kommer til å være så sart og dus og enkel og vakker! (Hun er svanen og jeg er bulldozer'n ) . Kjolen hennes er i en gullhvit nyanse, og heeelt smal som en havrue nesten. Også er hun sååå høy og slank og lekker! Men jeg er kraftigere enn henne og vil ikke komme unna med en like ettersittende kjole som henne. I tillegg til at hun har og bruker sarte farger, mens jeg har sterkere farger selv, og kler kalde, klare, sterke farger. Så dette er vanskelig...... Har også funnet en burgunder lekker kjole, som hadde sklidd mer inn, men synes det blir FOR safe, nesten kjedelig. Jeg tror rådet mitt til deg må bli det som jeg nok følger selv: Finn deg en kjole - som ikke er svart eller hvit, også lar du bruden få siste ordet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå