Gå til innhold

Ceecees generelle dagbok: utrolig sjokkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får en ekkel følelse av at det sitter folk i bransjen her inne som begir seg for å være "en av dere" og som snakker unormalt varmt om brystoperasjoner..

Jeg råder dere til å være kritiske. "Kunnskap er makt" skrives det inne på Ceecee.

Ja, og da bør man hente informasjon fra andre steder enn inne på disse forumene her. Ikke bare orientere seg her inne, for det er direkte kvalmt og uhyggelig å lese hvor ukritiske folk er her på enkelte sider/innlegg.

Skulle ikke forundre meg om det sitter endel folk fra bransjen som pøser ut gratis reklame.

Og gjett om det virker!

Nei, huff og æsj!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste av oss har funnet tråden til CeeCee etter å ha bestemt seg for operasjon.. Der diskutere vi størrelser, smerter, erfaringer osv.. Og jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være ille.. Forumet hjalp meg veldig med tanke på både gang i det som skulle skje, valg av proteser osv, og det er godt å kunne diskutere silikon og brystoperasjoner uten å møte den nedlatende holdningen man ofte får når man starter en silikontråd på Kropp og helse.. Der slipper man å treffe folk som skal råde deg til å la være, men kan høste erfaringer fra andre som har vært gjennom det samme som en selv..

Hadde jeg startet en tråd på Kropp og Helse så hadde jeg garantert fått beskjed om:

- "Vær fornøyd med den kroppen du har"

- "Silikon er stygt"

- "Hva skal du med silikon, du som har så store pupper fra før"

- "Det lyser silikon lang vei av folk som har silikon.. "

Også i CeeCees dagbok oppmuntrer vi hverandre til å tenke over det valget vi har tatt.. Vi diskuterer aktuelle problemstillinger osv.. Så hvis du synes det er så ille så trenger du ikke å åpne tråden og lese det som står der..

Gjest Tittitt
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke problemet. Informasjon finner man om dette uansett.

Tror du er litt vel paranoid når det kommer til det at folk fra bransjen sitter her og fyrer opp under dette. De har nok ikke problemer med å få kunder nå til dags.

Endret av Tittitt
Skrevet

Jeg digger forumet til CeeCee :rosasmil:

Det er fint å ha noen å prate med når man har tatt/skal ta silikon, uten å få mange nedlatende kommentarer. Er for mange fordommer ute å går i dagens samfunn!

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hehehehehe! Ja, nå måtte jeg bare le!

Kanskje skal jeg takke for tilliten, Bovary, som tror jeg er i den bransjen :ler:

Jeg jobber med noe så langt fra dette at du ville ikke trodd det engang!

Grunnen til at jeg opprettet dagboken var at det er altfor mange jenter/ damer her til lands som hopper i en slik operasjon uten å innhente kunnskap først. Det ønsket jeg og bidra til en forandring på, og håper at jenter som vurderer et slikt inngrep tilegner seg kunnskap om emnet. De har tross alt ansvar for sin egen helse. Jeg ønsker også å skape et sted der disse jentene kan diskutere og dele erfaringer med folk som forstår dem.

Det har aldri vært min intensjon å glorifisere brystforstørrelse, og mener selv at min dagbok ikke bidrar til det. Jeg har jo også skrevet i min dagbok at det er viktig å ta sine forhåndsregler og at man skal være klar over alle risikofaktorer, og det står jeg ved.

Jeg har selv erfaring med å komme på konsultasjon hos kirurg og ikke få noe som helst informasjon om risikofaktorene, og det er egentlig norske kirurger jeg vil til livs. Norske kirurger er generelt sett dårlige til å informere, i frykt for å tape kunder. Ved at kunden stiller krav til informasjon de vet de trenger vil også kirurgene bli flinkere til å etterkomme disse kravene. Siden mange av mine "medlemmer" vurderer sterkt, eller har bestemt seg for, at de vil gjøre et slikt inngrep allerede før de oppsøker min dagbok har jeg lagt ut endel info, både på godt og vondt.

Eksempel: Dersom man ikke hadde hatt noe bakgrunnskunnskap om risikoene og symptomer på disse før man "la seg under kniven" hadde man hatt store problemer med å gjenkjenne symptomer ved en evt. infeksjon. Det kan ende virkelig ille om man ikke får dette raskt behandlet.

Derfor synes jeg at sånn informasjon er ekstremt viktig å formidle.... Mulig jeg tar feil...?????

M.v.h.

-CeeCee-

Edit: Les også mitt tredje innlegg...

Endret av CeeCee
Skrevet

Vil forøvrig også si meg enig i noe av det Bovary sier; man skal ikke bare bør lese her inne dersom man ønsker å skaffe seg kunnskap om brystforstørrelse. Selv "studerte" jeg i over to år på nettet før jeg gikk til det steget å ta dette inngrepet. jeg meldte meg inn i et amerikansk forum også. Der fikk jeg utrolig mye informasjon og erfaringer.

Anbefaler alle å bruke god tid på å innhente informasjon og kunnskap! Søk på "breast augmentation" på google f.eks. og dere vil få opp mange nyttige sider. Det er veldig lite informasjon om dette på norske sider desverre... Den informasjonen dere finner på kirurgenes hjemmesider er desverre sørgelig og minimal i fht. hva man finner på amerikanske og engelske sider.

M.v.h.

-CeeCee-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...