Solskinnsbarn Skrevet 13. februar 2003 #1 Skrevet 13. februar 2003 Hei, jeg er lykkelig gravid i 2 mnd. Men i dag rakna lykkerusen litt... fikk oppsigelsesvarsel i dag, pga. for liten arbeidsmengde. Har ikke rukket å fortelle sjefene mine om graviditeten enda siden jeg er så kort på vei. Kjæresten min er student og det vi lener oss på økonomisk er min inntekt. Har to mnd. oppsigelse, og da vil det jo si at jeg er nesten 5 mnd. på vei når jeg slutter. Da harjeg sikkert begynt å bli ganske synlig gravid, tviler sterkt på om jeg får meg noen ny jobb med stor mage.. Så hva gjør man?? Går det an å foreslå å bli permittert frem til jeg skal ut i barselpermisjon? Blir dette en økonomisk belastning for firmaet? Er medlem av fagforening og vi skal ha et møte med sjefene og en el. to representanter fra foreninga til neste uke. Så jeg får litt hjelp, hvis det er noe hjelp å få...
L@dy Skrevet 14. februar 2003 #2 Skrevet 14. februar 2003 Om du blir sagt opp så du vertfall rett på arbeidsledighets trygd. Sånn at du ikke vil stå helt på bar bakke. Jeg ville nok tatt opp dette med fagforeningen, og hørt hva de sier. Ellers så kan jeg anbefale deg www.snartmamma.no, der er det sikkert flere som er i samme situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå