Gå til innhold

Jeg ble "ringehjelp"

Gjest Ballerina

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina

Jobber hos en bedrift deltid ettersom jeg er heltidsstudent. I høst jobbet jeg noe mer da jeg sluttet midt i semesteret på skolen. Da fikk jeg tilbud om fulltidsjobb der som butikksjef... men takket nei siden jeg skulle fortsette studiene mine. I dette møtet ble jeg lovd at jeg kunne jobbe en dag i uka som før etter nyttår og kanskje noe mer om de skulle ha behov for det (og jeg måtte jo ha tid til det).

Så i begynnelsen av desember ble jeg sykmeldt pga. senebetennelse i begge armene + tennisalbue i den ene armen. Kom på jobb igjen i går - som avtalt før jul... alle så rart på meg og ble fortalt at jeg nå bare skulle være ringehjelp fordi de hadde trodd jeg skulle være langtidssykemeldt (jeg er jo ikke god enda, men kan jo ikke være sykmeldt for alltid heller... dessuten er det jo forskjell på en dag og tre, fire, fem dager i uken).

Hva gjør jeg nå? Skal jeg bare slutte? Skal jeg spørre hva som er grunnen? Må jeg be om skriftlig bekreftelse på at jeg får ha sommerjobb? (det ble jeg også lovet på dette møtet vi hadde i høst da de var så veldig fornøyd med meg... de må jo være det hvis de vil ha meg som butikksjef...)

Har jeg noe å stille opp med eller må jeg bare godta at jeg nå er ringehjelp?? Liker jo jobben min veldig godt og trives veldig godt sammen med kollegene mine... har ikke lyst å slutte heller, men hvis de ikke vil ha meg, så...

Endret av Ballerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, merkelig...

Først av alt, har du arbeidsavtale? Kontrakt hvor det står hvor mye du skal jobbe? Var den kontrakten evt. tidsbegrenset?

Snakk med den du hadde samtale med da du ble lovet jobb, og spør hvordan tingene bare kunne endret seg i løpet av få uker. Men jeg håper du har arbeidskontrakt, ellers har du et problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke forandre på avtalen dere hadde sånn uten videre, og uten å informere deg. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men ikke like lett å bevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jada, jeg har jo avtale, men det ser ikke så bra ut i min favør med den avtalen... hehe... trodde dette skulle gå fint, for vi har hatt så bra kommunikasjon og sånn... tydeligvis hadde vi bare det så lenge jeg ikke viste noen "svakheter" som å bli sykmeldt noen uker...

Men skal jeg skrive mail og spørre om jeg kan få bekreftelse om sommerjobb? Skal jeg også tørre og spør hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke bare sendt mail, jeg ville ha troppet opp og bedt om en samtale. Merkelig måte å behandle sine ansatte på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hadde bare søkt på jobb et annet sted jeg. Hadde ikke giddi folk som behandla sine ansatte på den måten. Men du burde passe på at du får en ordentlig arbeidskontrakt neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...