Cory Skrevet 10. januar 2007 #1 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Jeg skal på medarbeidersamtale på jobben snart, og da har jeg tenkt å høre om mulighetene for å få dekket litt studier av arbeidsgiver. Jeg vet at det har blitt gjort her før, og jeg tror det kan være en god sjanse for at jeg får gjøre det. Jeg jobber med økonomi o.l., så jeg har vært inne på BI og sett at de tilbyr forskjellige kurs og studier både på deltid og som nettstudier. jeg lurer bare litt på hvor mye tid som vil gå med, og hva slags utbytte jeg vil få av det, så det hadde vært fint å høre fra andre som har gjort dette eller som vurderer det. Jeg jobber full stilling og vel så det, men har ikke familie, bortsett fra mannen,da. jeg tenker at nettstudier kanskje vil være mest praktisk, men da blir det kanskje lettere å sluntre unna. Som dere skjønner er jeg ganske i tvil, så jeg vil gjerne høre deres råd og erfaringer! edit: jeg så nå at det var en tråd om noe av det samme lenger ned.. det jeg først og fremst er nysgjerrig på er hvordan det fungerer på BI, for de som jobber 100% Endret 10. januar 2007 av Cory Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. januar 2007 #2 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis du skal søke på BI, så vær oppmerksom på at når det står "deltidsstudier som lett kan kombineres med fulltidsjobb" så er det veldig avhengig av at du har ekstremt fleksitid. Bjørnemannen ble lovet slike studier, men en dag i uka hadde han timer fra elleve til tre eller noe i den dur... Få en timeplan før du takker ja, i hvert fall, så du ikke sitter der med skjegget i postkassa ved skolestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 11. januar 2007 #3 Del Skrevet 11. januar 2007 I vår studerte jeg sammen med en som jobbet full tid, og hadde tre år gamle tvillinger hjemme. Han tok 36 studiepoeng, det er mer enn heltidsstudium. Han klarte seg. Rimelig greit også, ikke toppkarakter, men ikke dårlig heller. Men han var veldig sliten da sommeren kom. Uten barn hjemme tror jeg det skal gå helt fint å ta et par fag, og jeg anbefaler nettstudier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 11. januar 2007 #4 Del Skrevet 11. januar 2007 BI har også et Master of Management-studium som er modul-basert. Har inntrykk av at du da har 3-4 dager 5-6 ganger i året med intensiv undervisning. Kjenner flere som går på dette, og som er veldig fornøyd. Det er greit å kombinere med jobb og de fleste som tar dette studiet er i fulle stillinger ved siden av Ville ihvertfall sjekket ut det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 11. januar 2007 #5 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har studert deltid via nett (ikke BI) og jobbet 100%. Faktum er at det er ingen dans på roser. Det er tøft, beinhardt, faktisk. Og krever mye selvdisiplin. Det er flere obligatoriske innleveringer, som sliter på kroppen fordi det krever mye. Og jeg er enslig, ingen familie på slep. Likevel ble det ikke mye fritid. Etter eksamenslutt har jeg vært så sliten at jeg har tatt ut en uke ferie, og sovet nesten hele tiden. Og karakterene ble heller ikke så gode som de kunne ha blitt, fordi jobben krever sitt også. Fikk ikke viet hele min oppmerksomhet til studiet. Alt i alt anbefaler jeg det ikke. Men man slipper studielån, og det er jo positivt om arb.giver betaler studiet. Om man ikke jobber fulltid, men f.eks 80%, tror jeg det hadde blitt lettere. Jeg måtte også ta endel fri fra jobben for å drive reasearch til oppgavene, noe som igjen indikerer at 100% jobb ikke er optimalt i en slik sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cory Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 12. januar 2007 Takk for gode svar. Jeg er litt klokere nå, selv om jeg ikke er noe nærmere en beslutning egentlig. Sist jeg studerte var jeg ikke så motivert på slutten, og det så man veldig på karakterene. Er litt redd for at det blir sånn nå også, det er kjempespennende i starten og så dabber det av... I hvert fall bra at du gjorde meg oppmerksom på det med forelesninger på deltid, Bjørnsdatter. Jeg tenket automatisk når det står sånn at da er forelesningene på kvelden eller i helgene, i hvert fall ikke midt på dagen! Jeg har studert deltid via nett (ikke BI) og jobbet 100%. Faktum er at det er ingen dans på roser. Det er tøft, beinhardt, faktisk. Og krever mye selvdisiplin. Det er flere obligatoriske innleveringer, som sliter på kroppen fordi det krever mye. Kan jeg spørre hva slags retning du studerte? Det hørtes skummelt ut, og er ikke en sånn situasjon jeg vil havne i. Men det er jo litt forskjell på type fag vil jeg tro (prøver å ikke miste motet helt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 12. januar 2007 #7 Del Skrevet 12. januar 2007 BI har også et Master of Management-studium som er modul-basert. Har inntrykk av at du da har 3-4 dager 5-6 ganger i året med intensiv undervisning. Kjenner flere som går på dette, og som er veldig fornøyd. Det er greit å kombinere med jobb og de fleste som tar dette studiet er i fulle stillinger ved siden av ← Det er et veldig bra studium, men forutsetter jo at man har bachelor og 5 års arbeidserfaring fra før, da. Selv går jeg andre året og trives godt, men det er jo mye å gjøre, særlig vårsemesteret. Også er det noe dritt å alltid ha dårlig samvittighet (burde ha lest) på ettermiddag og helg, selvfølgelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 12. januar 2007 #8 Del Skrevet 12. januar 2007 Kan jeg spørre hva slags retning du studerte? Det hørtes skummelt ut, og er ikke en sånn situasjon jeg vil havne i. Men det er jo litt forskjell på type fag vil jeg tro (prøver å ikke miste motet helt). ← Ja, det er forskjell på fagene. Jeg studerte journalistikk. Ikke mist motet helt da. Som sagt, det er jo en kjempefordel om arbeidsgiver betaler for kurset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå