Eliza Doalot Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Dere som begynte med grøt ved 4 mnd alder, hvordan så/ser måltidsrytmen ut ved 6-7-8 mnd alder? Hva og hvor mye? Og hvor mye pupp/flaske? (Prøver bare å få has på den konstanet grublingen om Snupp får for mye, for lite, for ofte, for skjelden osv mat... )
Gjest Primula Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Kjenner til den bekymringen ja. Jeg vet ikke hva som er rett og galt, men sånn ser nå hvertfall dagen vår: 7.30-08.00: Morsmelk 10.30-11.00: Grøt 14.00-14.30: Middag, noen ganger med fruktmos som dessert. ca 17.00: Morsmelk 18.30-19.00: Grøt og en halv banan. ca. 04.00: Morsmelk Tuppa vår begynte med grøt da hun var 4 mnd. Hun er nå 6 og 1/2. Begynte med det tredje måltidet i jula. Jeg er litt bekymret for om hun får i seg nok væske. Tilbyr henne pupp før hvert måltid, men hun vil ikke ha pupp på dagtid. Hun vil heller ikka ha vann på flaske elller kopp. Spurte helsesøster om det med væske, men hun mente at så lenge hun har våte bleier og vekta er fin, så er det ikke farlig. Jeg vet ikke hvor mye melk hun får i seg av ammingen, men hun på formiddagen spiser hun grøt av ca 120 ml vann, på kvelden 150 ml vann. Hun spiser ca et glass middagsmat. Lager middag selv, men vil tro mengden er sånn ca et glass.
Eliza Doalot Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2007 Vår dag ser omtrent prikk lik ut, så det er jo betryggende! Når planlegger du å starte med det fjerde måltidet?
Gjest miiip Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 (endret) Vår rytme er slik (S er 7 mnd): 06:00: Morsmelk 08:00-09:00: Litt morsmelk før vi står opp 08-9:30: Bittelitt brødskive med leverpostei (prøver å innarbeide dette) 10:30: Grøt 14:00: Middag 16:30: Morsmelk 18:30: Grøt og morsmelk I tillegg får han pupp en gang eller to midt på dagen. Jeg skal begynne å jobbe i februar, regner da med at han kommer til å spise frokost med mannen, grøt til formiddagsmat og så middag med oss når jeg kommer hjem (med en time ammefri per dag blir det ca 15:30), grøt til kvelden. (+ pupp morgen, middag og kveld) Ser at han får ganske mange måltider siden han får litt pupp innimellom. Prøver å gi ham vann av flaske/tutekopp på dagen, men han drikker ikke mye av den. Endret 10. januar 2007 av miiip
Grooo Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Propellen er også seks og en halv måned, og har siden lille julaften spist en porsjon grøt av ca en dl vann på forrmiddagen, ellers bare morsmelk. Er frisk og rask og stor og rund og god, klager ikke over noe så jeg tror hun får nok mat. I dag fikk hun en halv porsjon grøt på kvelden også, skal begynne med litt mer mat fra nå av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå