Gå til innhold

hotell i Toscana i juli/august,

Nemmera

Anbefalte innlegg

Skal planlegge bryllupsreise og vil gjerne dra til Italia. Er det noen som har hoteller e.l. å anbefale f.eks i Toscana? 15 000 for en uke er maks uten fly. Vi tenker også på å avslutte med noen netter i Roma, så forslag til hoteller der mottas også med takk (her behøver ikke standarden være knallbra siden vi sikkert kommer til å tråle gatene hele dagen og kun sove på hotellet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil bo landlig til, men nær by også, anbefaler jeg Fiesole som ligger på en høyde utenfor Firenze. Landsbyen har en fantastisk utsikt over byen og området rundt og har flere bra overnattingssteder.

Dessverre husker jeg ikke navnet på det familiedrevne hotellet vi var på for 11 år siden - de hadde utrolig bra mat og mesteparten av produksjonen foregikk på egen gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så veldig fint ut :) Men vi har lyst til å være et sted vi ikke nødvendigvis må lage maten selv. Da blir det ikke mye kulinarisk, så sant vi ikke skal bruke lang tid på kjøkkenet hver dag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også til Italia i den perioden og har booket hotell på disse stedene:

Sperlonga, liten landsby to timer syd for Roma Hotell:Virgilio Grand Hotell Denne landsbyen er ikke så godt kjent for utenlandske turister men er yndet for italienere. Den ligger sånn at det går an å ta dagsturer til andre større byer som Napoli, men uten at du får alt turistmaset...

Roma:

Hotel Canada (bilder sees her)

eller

Hotel villa san pio

Har ikke bestemt oss helt for Hvor hvi vil bo i Roma. Hotell Canada er litt rimeligere og ligger nærme Termini (togstasjonen), men s Villa san Pio ser jo über-romantisk ut.

Ellers vil jeg anbefale deg å se på tripadvisor for å se andres anbefalinger. Dersom du booker gjennom venere.com kan du booke uten å forhåndsbetale og avbestille innen 24 timer før ankomst. (på hotell.no og andre liknenede sider krever de gjerne forhåndsbetaling)Da slipper man at det blir fullt mens man tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sperlonga er det bare kjempefint, dere kommer til å kose dere masse. Veldig romantisk. Vi var der for et par år siden, bare på dagsbesøk men jeg vil også anbefale et hotell: www.aurorahotel.it. Ligger helt nede på stranden og er bare så romantisk.

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har hørt at det er fint der, men bestevenninnen min var der på bryllupsreise, og jeg vil nødig "herme" ;) men skal ta en titt på Tripadvisor :)

Endret av Nemmera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...