Gjest Gjest 1 Skrevet 14. januar 2007 #41 Del Skrevet 14. januar 2007 Du er på feil marked, på nettet er det weirdos-menn (unntatt her selvfølgelig). Hadde det vært noen menn over 28 år her kunne du jo ha hatt bedre sjanse der, samt at du kunne treffe dem på fritidsaktiviteter og vinkvelder/matkurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. januar 2007 #42 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg fant skjønnemannen min på finnenvenn, men jeg måtte jo tåle en god del håpløse mannfolk før jeg fant perlen. Forstår godt at du gir opp egentlig, for det er mye rart der ute! Det er jo opp til hver enkelt om dette er en måte å bli kjent på som passer for en eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reisende John Skrevet 14. januar 2007 #43 Del Skrevet 14. januar 2007 Helt enige om at det er mye rare folk på finnenvenn. Jeg måtte sile bort en god del håpløse damer før jeg aksepterte en prøvedate på cafè med de som virket ok. Men det er jo fordelen med nettdating, du blir litt kjent med potensielle dater før du treffer dem og sparer da mye tid. Jeg fant skjønnemannen min på finnenvenn, men jeg måtte jo tåle en god del håpløse mannfolk før jeg fant perlen. Forstår godt at du gir opp egentlig, for det er mye rart der ute! Det er jo opp til hver enkelt om dette er en måte å bli kjent på som passer for en eller ikke. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 14. januar 2007 #44 Del Skrevet 14. januar 2007 Er det så farlig da og forbli singel.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reisende John Skrevet 14. januar 2007 #45 Del Skrevet 14. januar 2007 Å være singel er helt topp Hvis man har noen å være "singel sammen med" minimum et par ganger i uken og enkelte ferier. Mer tid til barna, mer sex etc. Kan ikke se noen ulemper så langt. Er det så farlig da og forbli singel.? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #46 Del Skrevet 17. januar 2007 Nå har jeg fulgt Boyahs oppfordring og har registrert meg på Nettby. Koselig sted, ikke én henvendelse har jeg fått, bortsett fra ei jente som bare raser rundt i gjestebøker og poster søte små hilsener med krummelurer og kruseduller på. Ikke én mann har snakket til meg, så der vil jeg bli... Nå er 95% av de som er der ca tjue år, så det kan jo ha noe med det å gjøre, og det er greit for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #47 Del Skrevet 17. januar 2007 Egentlig lurer jeg på om disse nettstedene har en funksjon som gjør det mulig å sende et likelydende brev til alle nye kvinner over x år, osv... Noen av meldingene man får er nemlig så upersonlige, og virker så vilkårlige at man kan lure. Noen spretter bare innom for å si hei, og ikke noe mer, så antakelig sitter de på gjerdet og venter de også. ← Bare vær klar over at en del menn er vant til å ikke få svar i det hele tatt. Vi kvinner får innboksen full og de får fint lite. Hvorfor skal de bruke så veldig lang tid på å skrive den første henvendelsen? Kanskje gjør de det de første 10 henvendelsene, men når kvinner ikke en gang gidder å svare så roer du ned. Kanskje en mann kan sende 25 henvendelser og få et svar. Vi kvinner bare sitter og venter på hva som dukker opp i innboksen våres. Noen har en standardhenvendelse som forteller noe om dem selv. Noen sier bare hei. Da er det opp til deg å lese profilen deres å finne ut om det kan være grunnlag for en dialog. Greit at vi får mange svar. Tenk litt på hvordan det er å være mann i det her gamet. Som sagt så finnes det mange veldig ok menn der ute. Du må bare bruke litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2007 #48 Del Skrevet 17. januar 2007 Nettby er greit. Du slipper alle de snodige man finner andre plasser. Har kun fått en to tre meldinger fra mennesker jeg håper jeg aldri møter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nynaeve Skrevet 17. januar 2007 #49 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg skulle så gjerne sett at de skrev noe i profilen sin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobcat Skrevet 19. januar 2007 #50 Del Skrevet 19. januar 2007 Har en profil liggende ute på Nettby jeg også. Ser det dumper innom folk fra tid til annen, men så langt er det svært få som har latt seg høre fra. Jeg er ikke den typen som sender meldinger i hytt og pine i håp om å få napp, men jeg skriver et par linjer dersom jeg finner en profil interessant nok. Jeg har en viss mistanke om at tingene stiller seg litt annerledes dersom man er kvinne. Er ganske ny i dette gamet, så jeg aner egentlig ikke så mye om hvilke normer og kutymer som egentlig gjelder. Det finnes også grenser for hvor langt jeg ønsker å gå for å tiltrekke meg oppmerksomhet. Ser på meg selv som en normalt attraktiv og rimelig oppegående mann, men mangelen på respons har gjort at jeg ikke investerer så altfor mye tid i dette nettstedet lenger. Det var litt spennende i starten, men nå stikker jeg stort sett innom Nettby for å se hva som foregår i de gruppene jeg er medlem av. Fant nemlig noen grupper av litt mer faglig karakter der inne, selv om både kvaliteten og aktiviteten nok heller er så som så. Er også noe usikker på hvilke motiv folk egentlig har for å registrere seg på slike sider. Har et par bekjente som bruker dette stedet for å skaffe seg sex av mer eller mindre tilfeldig art. Profilen deres er tom, og for å oppnå kontakt så sender de meldinger i stort antall. Det som er pussig er at de i stor grad lykkes med det også. Det er ikke grunnen til at jeg ble medlem av Nettby, og det får meg til å lure på hva slags personer som vanker der, og om jeg i det hele tatt har noe der å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 21. januar 2007 #51 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg tror det varierer en del fra nettsted til nettsted. Jeg tenker at på Nettby og Blink for eksempel, er det mange som ikke nødvendigvis er der for å stifte bekjentskaper de kan ta med seg ut i det virkelige liv, de bruker det mer som en sosial data-aktivitet. Mens på match.com og hei.dagbladet.no, som er mer reine datesteder, handler det om å være klar til å gå inn i seriøse langvarige forhold. Bare en teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 1. februar 2007 #52 Del Skrevet 1. februar 2007 Bare som et lite hint, jeg hørte noen nevne Nettby her. Om du er i den minste lille grad opptatt av at de du vil bli kjent med skal beherske norskkunnskaper på barneskolenivå, og helst over, tror jeg at jeg ville glemt den nettsida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobcat Skrevet 2. februar 2007 #53 Del Skrevet 2. februar 2007 Bare som et lite hint, jeg hørte noen nevne Nettby her. Om du er i den minste lille grad opptatt av at de du vil bli kjent med skal beherske norskkunnskaper på barneskolenivå, og helst over, tror jeg at jeg ville glemt den nettsida. ← Det er den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 2. februar 2007 #54 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg svarte på en håndfull av henvendelsene... og én la jeg til og med inn på msn. Men jeg fikser ikke det der jeg... no chance. De få jeg hadde litt kontakt med i to-tre dager før jeg slettet meg igjen var bare rare. Dårlige norskkunnskaper, skrivefeil, og/å feil i lange baner, merkelige setningsoppbygginger osv... jeg lurte på om jeg hadde kommet inn i en spesialklasse for tapere. Én sendte meg til og med en melding med spørsmålet: Er du ikke interessert? da jeg ikke hadde svart ham samme dag som han sendte en melding. Hallo.. det kan jo hende jeg gjør annet enn å sitte med hodet i den nettsiden hele tiden vel? ← Jeg hadde en kort karriere på den nettsida selv, og gikk utigjen etter 2-3 uker. Er en stund siden nå. Og tro meg, det er minst like mange gærne og teite kvinner der som det er menn. Det jeg ikke skjønner, som du skriver du selv gjør, er at når man mailer med kvinner så er det noen som har et stort behov for å bevise at de ikke bruker nettet så mye og dermed går det kanskje 4-5 dager mellom hver gang du får noe tilbake. Etter man har møtt dem blir det plutselig 15 mailer/sms-er til dagen (!) Da har man plutselig ikke annet å gjøre enn å sitte med hode i nettsiden som du sier? For min del, og for mange andre menns del tror jeg at man ønsker å finne litt ut på forhånd, med trykk på ordet "litt". Man ønsker ikke ukesvis med mailing for så å finne ut at dama er totalt annerledes enn det hun både fremstiller seg som og det som vises på bilder. Og jeg trenger vel ikke komme inn på kvinners beskrivelse av seg selv med hensyn på størrelser....... For meg var altså finnenvenn feil. Det er sikkert mange som syns det der er helt greit men jeg er av den oppfatning at man må bruke alle sansene for å kjenne om en person er "riktig". Kjemien finner man ikke ut av via mail, og den er for min del avgjørende. Tror kanskje det er derfor så mange bommer på nettet. Men tydeligvis er det flere suksesshistorier også, så den enkelte må vel finne ut for seg selv hva som er mest riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 2. februar 2007 #55 Del Skrevet 2. februar 2007 Nettopp! Jeg har brukt slike nettsteder en del og er nå på finnenvenn. Min holdning er at meningen med å sende meldinger er å finne ut om det er verdt å gå på kafé eller ikke. Man blir ikke kjent via nett, man finner ikke ut om man har kjemi, eller om man liker hverandre. Skal man finne ut det så må man treffes i virkeligheten. De elektroniske meldingene blir et slags grovfilter. Klart det er masse rare gærne folk der, som har helt andre forventninger til hvordan dette skal fungere enn en selv. Det også mange hyggelige kjekke folk. Trikset er å drite i/ignorere de man ikke liker og lete opp de man kan ha noe til felles med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå