Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gå frem for å få nye venner??

Min historie er som følger: Jeg var sammen med samme gutt i 6 år. Vi var i samme vennegjeng også før vi ble sammen. Da jeg forlot ham og samtidig flyttet litt unna ham, (bare en times kjøring ca) mistet jeg kontakten med alle i gjengen. Ble ikke bedt med på ting lenger, mest fordi han var fryktelig lei seg. Men også fordi det i utgangspunktet flest gutter i gjengen og det var dem m kjærester som ble våre vennepar.

Dette er tre år siden, og i starten etterpå hadde jeg det for så vidt fint, og var mye sammen med studievenner selv om vi var veldig ulike og de en del år yngre. Nå har vi på en måte vokst litt fra hverandre, jeg merker at de ikke prioriterer meg på samme måte lenger, noen har flyttet, fått seg samboere. Sånt skjer, jeg vet det. Men resultatet for meg nå er at jeg har nesten ingen!

Jeg har en god barndomsvenninne i byen og ei på andre siden av landet, og føler meg så mislykket…..

Bor i en storby og det er ikke lett å bli kjent m nabon…. De fleste på min alder (30) har sine egne venner, og jeg har ingen sosial jobb. Noen som er/har vært i samme situasjon?? Hva gjorde dere i tilfelle???? Jeg er nå en vanlig, blid og sosial jente med mange interesser, men nå begynner d å gå litt på selvtilliten løs her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du har mange interesser. Hva med å melde deg inn i en klubb eller organisasjon som driver med noe du interesserer deg for? Evt. gå på et kurs i noe du har lyst å lære om? Det kan være en grei måte å bli kjent med folk på. :)

Skrevet

Kan noen komme med tips til konkrete kurs og konkret organisasjoner. Jeg bor også i storby, og kunne forsåvidt tenkt meg å utvide vennekretsen. Er litt magert på vennefronten, siden studievennene er spredt for alle vinder.

Skrevet
Kan noen komme med tips til konkrete kurs og konkret organisasjoner. Jeg bor også i storby, og kunne forsåvidt tenkt meg å utvide vennekretsen. Er litt magert på vennefronten, siden studievennene er spredt for alle vinder.

Henger meg på denne jeg! Vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte. Trener endel på treningsstudio (aerobic og sånt), men det er jo ikke spesielt sosialt.

Skrevet

Det er nesten umulig å tipse om kurs og organisasjoner så lenge jeg ikke vet hva dere er interessert i. Det finnes språkkurs, kurs i matlaging, IT, søm osv. Det finnes kurs i alternativ medisin, organisasjoner som Røde Kors, fotballforbund, sjakklubb, astrologi, hundeklubber, katteklubber, badmintonklubber, brettspill osv osv osv.

Ta kontakt med f.eks AOF for å få kurskatalog over stedet du bor, eventuelt søk opp på internett etter klubber du interesserer deg for. (Søk på f.eks "sjakk" eller "fotball" hvis det interesserer deg, og se hva du finner av klubber og organisasjoner).

Skrevet

Tjaaa... Kurs gjennom friundervisning, husflidslag og slikt (håndarbeid, f.eks.). Dersom man interesserer seg litt for politikk, kan man bli aktiv i lokallaget til partiet sitt eller "sin" side i EU-saken el.l. Ballidrett er mer sosialt enn treningsstudio. Det var det jeg kom på i farta, gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...